Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول اعلام کرد حمایت مالی دولت‌ها طی بحران کرونا و نقدینگی بالاتر بانک‌های مرکزی ۱۵ تریلیون دلار از تولید اقتصادی جهان کم کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول اعلام کرد اقتصاد جهان 15 تریلیون دلار در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا از دست داده است چون بانک های مرکزی سراسر جهان نقدینگی بیشتری در سال گذشته میلادی نسبت به کل ده سال قبل فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری اوکاموتو، معاون اول صندوق بین‌المللی پول گفت:« دولت‌ها از مارس 2020، 16 تریلیون دلار حمایت مالی به خاطر همه گیری کرونا فراهم کرده‌اند و بانک‌های مرکزی سراسرجهان ترازنامه‌های مالی خود را در کل 7.5 تریلیون دلار بالا برده اند. البته اینکار لازم بوده است و اگر انجام نمی‌شد رکود سال گذشته که بدترین رکود از زمان رکود بزرگ دهه 1930 بود، 3 برابر بدتر می‌بود».

جهش‌های ویروس کرونا اقتصاد جهان را تهدید می‌کندپیش بینی رشد 5.8 درصدی اقتصاد جهان در سال 2021

وی تاکید کرد همین مقدار انرژی که برای واکسیناسیون و طرح‌های بهبود هزینه‌کرد مردم گذاشته شده، باید برای رشد اقتصادی صرف شود تا بتوان تولید از دست رفته را جبران کرد.

اوکاموتو خواستار اصلاحات سختی شد که نوید بخش یک آینده پایدار و روشن‌تر خواهد بود نه فقط رسیدن به اقتصاد قبل از بحران کرونا و تمرکز این اصلاحات باید بر بهبود تولید، کار و بازارهای مالی باشد.

صندوق بین المللی پول هشدار داده اگر اصلاحات اجرایی نشوند، روند بهبود از بحران کرونا برای اکثر کشورها سال ها طول خواهد کشید.

این صندوق به سیاست‌گذاران توصیه کرده سیاست خود را از نجات اقتصادهایشان به تقویت آنها از طریق اصلاحات رشد محور تغییر دهند.

 انتهای پیام/61

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول تریلیون دلار اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در مورد رفع تعهد ارزی که مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده که در این مورد با وزیر اقتصاد مذاکراتی شده است.

او افزود: بحث رفع تعهد ارزی فقط مربوط به اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد نیست و نهادها و ارگان‌های دیگر هم باید راجع به این موضوع اظهارنظر کنند؛ به‌ ویژه این که بانک مرکزی باید روی این مسائل مطالعاتی داشته باشد و بعد جمع‌بندی انجام شود.

حسن‌زاده ادامه داد: پیشنهادی از سوی بخش خصوصی ارائه شده و تلاش داریم که یک قسمتی از تعهدهای ارزی را مخصوصا تا سقف یک میلیون دلار و برای واحدهای کوچک و صادرکنندگانی که در سطح رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند را جزو معافیت‌های تعهد ارزی قرار دهیم.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، فعلا اقدامی در این زمینه نشده و بررسی‌ها در حال انجام است تا در روزهای آینده نتیجه اعلام شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولتی‌ها شاهد گرفتاری‌هایی که از این بابت متوجه بخش خصوصی شده، هستند و در این زمینه کمک می‌کنند تا توسعه صادرات کشور محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • هفتاد و سومین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان بوشهر ایجادشد
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • دلار، سکه، بورس و مسکن؛ بهترین سرمایه‌گذاری سال ۱۴۰۳ کدام است؟
  • "جنگ" در راه نیست ، "در" همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر