Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یکم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به عید سعید غدیر خم و بابیان اینکه عده‌ای با علم، عمداً و متعمداً برخلاف مسیر حرکت کردند، گفت: مگر رسول خدا در مقابل ۱۲۰ هزار نفر، امیرالمؤمنین را به‌عنوان جانشین خودشان معرفی نکردند؟ پس چه شد که بعد از ۷۰ روز همه برعکس عمل کردند؟ این‌ها که بالصراحه می‌دانستند که باید از چه کسی پیروی کنند و بهانه ندانستن نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست امیرالمؤمنین را گرفت و بالا برد و ۱۲۰ هزار نفر شاهد بودند. باید تاریخ را به‌دقت مطالعه کرد.

خطبه غدیر به مهم‌ترین مسئله فرد و جامعه در جهان اسلام که همان حکومت اسلامی است می‌پردازد

وی بابیان اینکه مدیران فکری در آن زمان برای رسیدن به این هدف مقدماتی داشتند و از زمان خود حضرت مسیری را طی کرده بودند که اگر بعداً ادعائی کردند نتیجه بگیرند، اظهار داشت: وقتی افرادی ازنظر دینی وایمانی ضعیف باشند و مسئله هوی و هوس و قدرت‌طلبی هم در کار باشد، حاضرند خودشان را به نفهمی هم بزنند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه در روایت دارد آخرین چیزی که از دل انسان خارج می‌شود ریاست‌طلبی است، عنوان کرد: همین روزها که دولت در حال تغییر و جابجایی است ببینید افرادی حتی شکل داخل اتاق‌هایشان را هم عوض کرده‌اند و چنان از انقلاب و ارزش‌های آن سخن می‌گویند کانّ اصلاً تا دیروز سینه‌چاک جریان خاصی نبوده‌اند. لذا باید خیلی مواظب بود چنین افرادی دوباره رخنه نکنند و برای مردم گرفتاری تازه به وجود نیاورند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مسئله غدیر با آن عظمتی که دارد را مورد تحریف قراردادند و وحدت جامعه مسلمین را به هم زدند، گفت: همین امروز هم غدیر عامل وحدت مسلمین است اگر درست به آن پرداخته شود. دوستان من مکرر عرض کردم خطبه غدیر را با دقت مطالعه کنید تا از نورانیت و معرفت آن بهره‌مند شوید. بندبند آن را رسول خدا مستند به آیات قرآن و تائید الهی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خطبه غدیر از یک منظر خطبه امامت و ولایت است و نه‌فقط امامت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، گفت: خطبه غدیر از منظر دیگر خطبه‌ای است که به مهم‌ترین مسئله فرد و جامعه در جهان اسلام که همان حکومت اسلامی است می‌پردازد.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه به بازخوانی بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با غدیر پرداخت و گفت: بیان حضرت امام را در این زمینه توجه بفرمائید: ولایتى که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است نه به ‏معناى مقام معنوى… مسأله مسأله حکومت است. مسأله مسأله سیاست است. خداى تبارک‌وتعالی این حکومت را و این سیاست را امر کرد که پیغمبر به حضرت امیر واگذار کنند. چنانچه خود رسول خدا سیاست داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ایشان تأکید بر نصب دارند چون مسائل معنوی نصبی نیست، یادآور شد: مسئله، نصب حاکم اسلامی بوده؛ که در دوران رسول خدا قریش و مشرکان حجاز و در عصر امیرالمؤمنین معاویه و اصحاب جمل و نهروان و در زمان امام حسن و امام حسین علیهماالسلام حقه‌بازان اموی و همین‌طور خلفاء دیگر مخالفت و سنگ‌اندازی داشتند تا مدیریت و مکتب اهل‌بیت حاکم نشود و بشریت را از این نعمت محروم کردند.

وی بابیان اینکه آنچه خیلی اهمیت دارد غیر از چراغانی کردن و جشن گرفتن و اطعام دادن در این روز بزرگ، باید این درس را توسعه داد که باید از ولیّ، تبعیت کرد، خاطرنشان ساخت: همان دلائلی که ثابت می‌کند بعد از پیامبر، امام لازم هست همان ادله، تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت و تبعیت از ولی‌فقیه را ثابت می‌کند.

تحریف تاریخ

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه بابیان اینکه علاوه بر این‌که به مفاد خطبه عمل نکردند تلاش کردند این کلام نورانی را کلاً از تاریخ محو کنند، تصریح کرد: این خیلی عجیب است. آماری را برای شما بگویم. بعض مستندات را به روایت کتب معتبر اهل سنت برای شما بیان می‌کنم. در روز غدیر بعد از انتصاب، عده‌ای از اطرافیان پیامبر به سمت علی علیه‌السلام آمدند و بخٍ بخٍ گفتند و امارت او را تبریک گفتند. (مسند احمد بن حنبل ج ۴/ تاریخ بغداد ج ۸/ ینابیع -الموده فندوزی حنفی ج ۲/)

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: یازده قرن پیش محمد جریر طبری که از علماء برجسته اهل سنت است و هم کتاب تفسیر دارد و هم کتابِ تاریخ او، یکی از ده کتاب معتبر تاریخی است و مکرر چاپ‌شده و معروف به‌دقت نظر و توجه همه‌جانبه است و اتفاقاً در همین کتاب تاریخ طبری که ترجمه فارسی هم شده، با نگاه به فهرست کتاب می‌توان دقت او را فهمید. مثلاً در جلد چهارم ترجمه در زندگی رسول خدا صفحات زیادی از این جلد را اختصاص داده به وسائل رسول خدا. مثل تعداد اسب‌ها و خصوصیات هرکدام، تعداد زره‌ها و نام هرکدام، تعداد شمشیرها و نام هرکدام، تعداد کمان‌ها و نعلین‌ها و عباها و عمامه‌ها و حتی بزها. بعد می‌گوید که این بزها کدام شیری بود کدام شیری نبود و هکذا؛ اما وقتی به مسئله‌ی مهم آخرین حج پیامبر که خدای تعالی به پیامبرش نهیب می‌زند اگر اعلام امامت و جانشینی امیرالمؤمنین را نکند رسالتش را تمام نکرده و دین به کمال خودش نرسیده را هیچ نمی‌گوید.

وی در ادامه افزود: حجی که بیشتر مسلمانان حاضر بودند و رسول خدا به همراه حضرت زهرا و حسنین علیهم‌السلام و همسرانش با همراه داشتن ۶۰ قربانی به سمت مکه حرکت کرد و دستور داد امیرالمؤمنین خود را همراه رسول خدا کند که امام هم با دوازده هزار یمنی به مکه رفت. هفتاد هزار نفر از اهالی مدینه آن سال حج بودند و رسول خدا ۲۳ روز حضور داشت و بعد واقعه غدیر باآن‌همه مطلب و وقایع متعدد به‌اندازه یک ورق مطلب نوشته درحالی‌که اگر می‌خواست به‌دقت اسب‌ها و بزهای پیغمبر به مسئله غدیر بپردازد و فهرست کند باید لااقل یک جلد مطلب می‌نوشت.

کارهای خیرتان را در این روز انجام دهید

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه توصیه می‌کنم دوستان الغدیر مرحوم علامه امینی را فقط ورق بزنند اگر فرصت خواندن ندارند و اسناد و مدارک را که علامه مستندا بیان می‌کند را ببینید، گفت: همه باید شکرگزار نعمت غدیر باشیم امام جواد علیه‌السلام فرمودند: نعمتی که شکر آن ادا نشود مانند گناهی است که بخشیده نشود. این عیدالله الاکبر را در ظاهر و باطن بزرگ بشمارید و در بعضی امور هم تظاهر داشته باشید. کارهای خیرتان را در این روز انجام دهید به کودکان و دیگران محبت مضاعف داشته باشید. اطعام کنید. هدیه بدهید. صله‌رحم کنید. همه را در روز غدیر انجام بدهید.

زیارت جامعه کبیره روح تشنه معارف توحیدی و معنوی مخاطب را سیراب می‌کند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به ۱۵ ذی‌حجه سالروز ولادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه‌السلام، بیان داشت: امام هادی دو اثر بسیار نورانی و درخشان از خود باقی گذاشته است یکی از آن‌ها زیارت غدیریه است که حتماً در روز غدیر خواهید خواند که مطالب بلندی دارد؛ و دیگری زیارت جامعه کبیره است که روح تشنه معارف توحیدی و معنوی را به‌اندازه درک و سعه وجودی مخاطب سیراب می‌کند؛ و امام را به او می‌شناسد.

وی در ادامه بابیان اینکه امیرالمؤمنین وقتی خود را معرفی می‌کند می‌فرماید: «أَنا القُرآنُ النّاطِقُ»، گفت: حضرت در بیان دیگری نیز فرمود: این، (به قرآن اشاره می‌کند) کتاب خاموشِ خداست و من، سخنگوی اویم. پس به کتاب گویای خداوند، مراجعه کنید و حکم کردن بر اساس کتاب خاموش خدا را وانهید؛ چراکه جز من، سخنگویی برای آن نیست. در حقیقت زیارت جامعه این قرآن ناطق یعنی امام را شرح کرده است؛ و به همه می‌فهماند که قرآن بدون امام، قرآن نیست. کتاب الله و عترتی در کنار هم جواب می‌دهد نه به تنهائی. امام که آمد نعمت تمام شد و رسالت تکمیل شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: البته برای ما هم با تبعیت از امام عبادات قبول می‌شود که در فرازی از زیارت دارد: بِمُوالاتِکمْ تُقْبَلُ الطَّاعَهُ الْمُفْتَرَضَهُ؛ یعنی پذیرفته شدن و اثربخشی فرایض به امام مربوط است که خدای تعالی همه ما را از موالیان و محبان و شیعیان حضرات قرار دهد و عید اکبر را بر همگان مبارک گرداند. الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین و الائمه علیهم‌السلام.

نماز جمعه قدرت نرم و نماد اقتدار نظام اسلامی است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به ۵ مرداد سالگشت اقامه اولین نماز جمعه رسمی نظام اسلامی در تهران توسط آیت‌الله طالقانی (ره)، بیان داشت: نقش و جایگاه نماز جمعه و اثری که در جامعه دارد بر کسی پوشیده نیست. کانونِ فراجناحیّ که نقش وحدت بخشی، امیدآفرینی، بصیرت افزایی، استحکام عقائد، دشمن‌شناسی، مطالبه گری، عزتمندی، نشاط معنوی و مواسات و همدلی بین نمازگزاران و ده‌ها فضیلت دیگر را دارد و برای مقابله با جنگ نرمِ دشمن، جریان سازی کرده و نمازگزاران را تجهیز می‌کند.

وی بابیان اینکه نماز جمعه قدرت نرم و نماد اقتدار نظام اسلامی است و اگر با همه شرائط انجام پذیرد دشمن‌شکن است، گفت: دشمنان به تبعیت از شیطان لعین سعی دارند اثر نماز جمعه را از بین ببرند یا کم‌رنگ کنند. وقتی دشمنان با استفاده از ابزار رسانه به فکر و عقیده مردم به‌خصوص جوانان حمله می‌کنند تا آن‌ها را درگیر جنگ اراده‌ها و سپس مارپیچ سکوت کنند، نماز جمعه و خطبه‌های عالمانه، دقیق و بصیرت بخش امام‌جمعه است که نقشه‌ها را بر آب می‌کند و از عقیده و فکر مردم حفاظت می‌کند که در سراسر کشور اسلامی باید این‌گونه باشد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه جایگاه نماز جمعه و خطبه‌های آن را امام رضا علیه‌السلام این‌گونه ترسیم فرمودند، عنوان کرد: «جمعه، روز اجتماع عمومی است و این خود وسیله‌ای است تا امام؛ مردم را موعظه کند و به اطاعت خداوند تشویق نماید و آنان را از معصیت و گناه و نافرمانی خدا بترساند و مردم را نسبت به مصالح دین و دنیایشان آگاه سازد؛ و همچنین رویدادهایی که در دوردست‌ترین نقاط جهان واقع می‌شود را به مردم خبر دهد و جریانات و حوادثی که سود و زیان مسلمانان در آن است را به اطلاع آنان برساند.»

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه این روایت کاملاً جایگاه قرارگاهی و عملکرد نماز جمعه را ترسیم می‌کند، اذعان داشت: تبیین گفتمان امامین انقلاب و نقش راهبری فرهنگی منطقه از وظائف این قرارگاه است. البته باید به نقش مؤثری که در برطرف کردن معضلات اجتماعی دارد و دستگاه‌های دیگر کوتاهی دارند هم اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه خوب است دوستان به روایاتی که مربوط به نماز جمعه هست توجه داشته باشند که چقدر فضیلت دارد و چه آثار دنیائی و آخرتی دارد که به برکت نظام اسلامی این حکم الهی زنده و اقامه شد، گفت: فقط نمونه‌ای عرض کنم رسول خدا فرمودند: اگر مردم ثواب رفتن به‌سوی نماز جمعه را می‌دانستند بر سر کسب ثواب آن به منازعه برخاسته و سرانجام قرعه‌کشی می‌کردند. در همین دوران کرونا عده‌ای نمی‌آیند اما شما آمدید این عنایت خداست. خدای تعالی همه ما را خدمت‌گزار نماز و نمازگزاران قرار دهد.

مجلس محترم تا دیر نشده سؤالات اساسی را از رئیس دولت برای ثبت در تاریخ داشته باشند

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود تصریح کرد: امروز برای بار چندم تأکید می‌کنم این است با توجه به بیاناتی که آقایان دارند تا دیر نشده مجلس محترم سؤالات اساسی را از رئیس دولت و اعضاء آن برای ثبت در تاریخ داشته باشند تا بعداً مسائل گم، تحریف و انکار نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شما مردم بصیر و فهیم با حضورتان در انتخابات، دشمن را عصبانی کردید، گفت: بنابراین دشمن در تلاش است تا کام مردم را به خاطر بعضی کمبودها و ناکارآمدی‌ها و سوء تدبیرها و امثال این‌ها که همه اذعان دارند و باید به‌سرعت رفع شود، تلخ کند.

کابینه‌ای که تشکیل خواهد شد؛ کابینه کار و تلاش جهادی است

وی در ادامه افزود: دشمنان می‌دانند کابینه‌ای که تشکیل خواهد شد ان‌شاءالله کابینه کار و تلاش جهادی برای از بین بردن حساب‌شده و زمان‌بندی‌شده نواقص و کمبودهاست. لذا حاشیه‌سازی می‌کنند، التهاب درست می‌کنند تا نیرویی که می‌خواهد کار کند از اول دچار حاشیه باشد. همه‌کسانی که تریبون دارند ترفندهای دشمنان را برای مردم شفاف‌سازی و بیدار و زمینه خدمت‌رسانی را برای دولت جدید فراهم کنند.

امروز نوک پیکان را به‌طرف خوزستان عزیز گرفته‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه امروز نوک پیکان را به‌طرف خوزستان عزیز گرفته‌اند، عنوان کرد: مردم خوزستان سنگر دار نظام اسلامی بوده‌اند و از اول انقلاب تا امروز همه مردم منطقه با عشیره‌های مختلف با بزرگواری تمام سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و بااینکه در طول این سال‌ها خناسان به‌خصوص منافقین به دستور استکبار که این روزها هم سالگشت شکست ذلیلانه آنان در تنگه مرصاد است خیلی تلاش کرده‌اند تا منطقه را به هم بریزند و درگیری درست کنند با دروغ‌پردازی رسانه‌ای و با جنگ روانی و کشته پردازی تا تشنج ایجاد کنند و ثبات را به هم بریزند. عربستان و بوق‌های استکباری هم کمک می‌کنند به منافقین که چهره آنان برای شما معلوم است؛ اما مردم خوب خوزستان همیشه مزدوران و دشمنان را مأیوس کرده‌اند و فرصت خرابکاری را از آنان گرفته‌اند در این نوبت هم با هوشیاری عمل خواهند کرد، چنانچه کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: حالا هی خارجی‌های بدبخت و اذناب مفلوک داخلی‌شان بیانیه بدهند و بخواهند آب را گل‌آلود کنند و بعد هم از این آب گل‌آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند؛ اما باید این را بدانند که مردم انقلابی با بصیرت تمام از اسلام و انقلاب با حضور درصحنه دفاع خواهند کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در این چندروزه آمریکا گفته که ما از این کسانی که در حال اغتشاش و خرابکاری هستند (نه مردمی که گرفتارند و واقعاً صدایشان باید بلند شود تا به گرفتاری‌شان رسیدگی شود این‌ها را نمی‌گوییم) آمریکا گفته ما از این اعتراضات و حرکت‌ها و اغتشاشات دفاع می‌کنیم. جواب شما مردم به این دفاع چیست؟ (مرگ بر آمریکا)

مساله خوزستان باید اساسی حل شود / گلایه‌هایی که هست به‌حق است / امیدواریم دولت جدید، جهادی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: من با نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان تماس گرفتم و عرض کردم اگر لازم است استان البرز جهت کمک‌رسانی وارد عمل شود و اقدام کنیم بفرمایید که البته اقداماتی هم توسط شهرداری شده است و الحمدالله وضع بهتر است؛ اما این‌ها همه مسکّن است و باید مساله خوزستان اساسی حل شود. گلایه‌هایی که هست به‌حق است و باید در مسیر قانونی علی العجاله رسیدگی شود که امیدواریم دولت جدید، جهادی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. از اقدامات ضربتی سپاه در آب‌رسانی و خدمات دیگر هم تشکر می‌کنیم.

اگر به استان خودمان هم نرسیم وضعیت آب مثل خوزستان خواهد شد

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: تذکر این مطلب بجاست که اگر به استان خودمان هم نرسیم وضعیت آب مثل خوزستان خواهد شد پس آقایان با دغدغه بیشتری به مسئله آب در استان نگاه کنند.

اصناف و صمت به مساله بازار و ارزاق مردم بیشتر توجه کنید / بازرسی استان پیگیری لازم را انجام دهد

وی در بخش پایانی بیانات خود بابیان اینکه اصناف و صمت به مساله بازار و ارزاق مردم، نان و مرغ و امثال این‌ها بیشتر توجه کنید، گفت: بازرسی استان پیگیری لازم را انجام دهد. کسانی که ترک فعل در این زمینه‌دارند را مورد بازخواست قرار دهد. باید تا روز پایانی مسئولیت تمام کسانی که مسئولیت در اختیارشان است کار صادقانه و خالصانه خودشان را انجام دهند. احساس می‌شود بعضی‌ها رها کردند و گفتند این چند روز باقیمانده را ولش کنیم. بعد وضعیت نان این‌طور می‌شود. وضعیت بازار این‌طور می‌شود. این‌ها قابل‌پیگیری است.

خطیب نماز جمعه کرج در خاتمه تصریح کرد: مگر نمی‌خواهید ادامه کار و مسئولیت داشته باشید؟ این‌ها از منظر کسانی که نگاه می‌کنند دور نیست. از همه این‌ها بالاتر هم اینکه از منظر خدای تعالی دور نیست. بعضی وقت‌ها دیده می‌شود بعضی از این مغازه‌ها برق بیشتری مصرف می‌کنند. این‌ها باید رسیدگی شود. تذکر داده شود که در مصرف برق باید صرفه‌جویی کرد. در مصرف آب باید صرفه‌جویی کرد. مکرر عرض شد این‌ها جزو مباهات اولیه است. نمی‌شود این‌طور مصرف کرد.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه نظام اسلامی استان البرز علیه السلام خدای تعالی دولت جدید امام جمعه خطبه غدیر انجام دهد نماز جمعه جمعه کرج رسول خدا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی جمعه خشم در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت‌الاسلام غلامی با تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشور‌های منطقه گفت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرورآفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین ماه بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیرو‌های مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود و مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • امیدواریم بتوانیم سلامت منطقه را تأمین کنیم
  • عملیات «وعده صادق» حیثیتی برای رژیم صهیونیستی باقی نگذاشت
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • حرکت جهادی برای تحقق شعار سال انجام شود
  • کاظم صدیقی محاکمه نشد، شفاف سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است /خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند
  • امیدواریم با دستور مستقیم وزیر کشور مساله واگن‌های وارداتی مترو حل شود