Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، فریبرز عسگری سرمربی تکواندوی ایران پس از پیروزی آرمین هادی‌پور در نخستین مسابقه‌اش در رقابت‌های المپیک توکیو اظهار داشت: اول از همه امیدوارم همه مردم ما را دعا کنند؛ نه فقط ما که همه بچه‌های تیم ملی و کاروان را دعا کنند تا نتایج خوبی بگیریم و دل مردم را شاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آرمین با پارگی ای‌سی‌ال مواجه است. امروز هم که وارد سالن شدیم مسئولان بازرسی اینجا به زانوبندش ایراد گرفتند. همین موضوع موجب شد تا آرمین کمی استرس بگیرد. او با اعتماد به زانوبند وارد مسابقات می‌شود. خدا را شکر هر چه از مسابقه گذشت او اعتماد به نفس بیشتری گرفت و توانست رقیب خودش را شکست دهد.

سرمربی تکواندوی ایران گفت: حریف بعدی آرمین از آرژانتین است. ورزشکاری خوب که توانست در بازی اول نفر ششم دنیا را شکست دهد. مردم دعا کنند تا اتفاق‌های خوبی برای ما بیفتد.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس باعث این مشکلات گوارشی می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

هنگامی که با یک موقعیت تهدیدآمیز مواجه می‌شوید، سیستم عصبی سمپاتیک - بخشی از سیستم عصبی مرکزی بدن که عملکرد‌هایی مانند ضربان قلب، تنفس و فشار خون را تنظیم می‌کند - باعث تحریک واکنش «جنگ یا گریز» می‌شود. هورمون استرس یا همان کورتیزول نیز بدن را هوشیار و آماده مقابله با تهدید می‌کند.

استرس باعث تغییرات فیزیولوژیکی مانند افزایش سطح هوشیاری، تنفس و ضربان قلب سریع‌تر، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش تنش عضلانی می‌شود.

وقتی استرس پاسخ جنگ یا گریز را در سیستم عصبی مرکزی فعال می‌کند، می‌تواند بر سیستم گوارش تاثیر بگذارد: اسپاسم مری، افزایش اسید معده و سوء‌هاضمه، ایجاد حالت تهوع و اسهال یا یبوست.

در موارد جدی‌تر، استرس ممکن است باعث کاهش جریان خون و اکسیژن به معده شده و منجر به گرفتگی، التهاب یا عدم تعادل باکتری‌های روده شود.

همچنین می‌تواند اختلالات گوارشی جدی را تشدید کند، از جمله: سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)، بیماری التهابی روده (IBD)، زخم معده و بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)

در همین حال به گفته متخصصان، برای کاهش سطح استرس و در نتیجه کاهش علائم گوارشی ناشی از آن می‌توانید:

ـ به طور منظم ورزش کنید

فعالیت بدنی تنش را از بین می‌برد و ترشح مواد شیمیایی به‌نام اندورفین را در مغز تحریک می‌کند. اندورفین خواب را بهبود می‌بخشد و به کاهش استرس کمک می‌کند. حتی فعالیت بدنی با شدت کم، مزایای بیشتری نسبت به بی‌تحرکی، برای کاهش اضطراب دارد.

ـ روان‌درمانی را در نظر بگیرید

درمان شناختی‌رفتاری (CBT) تکنیکی است که با کمک به شما برای جایگزینی افکار منفی و تحریف‌شده با افکار مثبت، به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مجله روانشناسی بالینی آمریکا منتشر شد، نشان داد که CBT منجر به بهبود علائم سندرم روده تحریک‌پذیر می‌شود.

ـ یوگا کنید

این تمرین ذهن و بدن، حالت‌های فیزیکی را با تکنیک‌های تنفس و مدیتیشن ترکیب می‌کند. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در مجله بین‌المللی پزشکی پیشگیرانه منتشر شد، زنانی‌که سه‌بار در هفته و به‌مدت ۱۲ جلسه در کلاس‌های یک ساعته یوگا شرکت کردند، شاهد کاهش قابل‌توجه استرس، اضطراب و افسردگی بودند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که یوگا می‌تواند فشار خون و ضربان قلب را کاهش دهد.

ـ رژیم غذایی سالم داشته باشید

برای کاهش استرس، به‌دنبال کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین‌های بدون چربی و اسید‌های چرب موجود در ماهی، تخم‌مرغ و آجیل باشید. آنتی‌اکسیدان‌ها نیز از سلول‌های شما در برابر آسیب‌هایی که استرس مزمن می‌تواند ایجاد کند، محافظت می‌کنند. شما می‌توانید آن‌ها را در غذا‌های متنوعی مانند لوبیا، میوه‌ها، انواع توت‌ها، سبزیجات و ادویه‌هایی مانند زنجبیل پیدا کنید. دانشمندان برخی از مواد مغذی را مشخص کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد به کاهش اثرات استرس بر بدن و ذهن کمک می‌کنند.

حتماً به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل به‌اندازه‌کافی از ویتامین سی، منیزیم، اسید‌های چرب امگا ۳ مصرف کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • ابتکار توکیو برای افزایش فضاهای مردم‌محور در شهر
  • منتخب مردم باید عملگرایی را جایگزین شعارهایش کند
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • معاون استاندار: سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند
  • سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟
  • استرس باعث این مشکلات گوارشی می‌شود
  • تاریخ و ساعت دقیق بازی آلمان و هلند