Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@01:35:04 GMT

ساماندهی و توسعه سراب روانسر نیازمند نقشه راه است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۹۸۹۶

ساماندهی و توسعه سراب روانسر نیازمند نقشه راه است

سرپرست شهرداری روانسر گفت: ساماندهی و توسعه سراب روانسر نیازمند نقشه راه است و برای ساماندهی این سراب نباید به صورت سلیقه‌ای و جزیره‌ای عمل کنیم.

به گزارش ایمنا، آرش محمودی در این باره اظهار کرد: از محل ماده ۵۸ سازمان شهرداری‌ها پنج میلیارد ریال تصویب شده که تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن اختصاص یافته که این اعتبار برای دیوارچینی و ایجاد پیاده‌رو و خط دوچرخه‌سواری در بالادست سراب هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز از محل اسناد خزانه اسلامی تصویب شده که تاکنون یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال آن تخصیص پیدا کرده است و این اعتبار نیز برای ساخت سکوی ورزش صبحگاهی هزینه می‌شود.

سرپرست شهرداری روانسر ادامه داد: در نظر داریم با تجمیع این اعتبارات و اعتباراتی که در سال‌های قبل هزینه شده جاده سلامت را در بالادست سراب روانسر احداث کنیم.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی این سراب نیازمند ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در استان نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری وجود دارد از مسئولان استان تقاضا داریم که کمک کنند تا سراب روانسر را به جایگاه واقعی برسانیم.

محمودی اظهار کرد: ساماندهی و توسعه سراب روانسر نیازمند نقشه راه است و برای ساماندهی این سراب نباید به صورت سلیقه‌ای و جزیره‌ای عمل کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش مجموعه شهرداری و شورای این است که چهره این سراب را به نحو مطلوبی تغییر دهیم و برای انجام مطالعات سراب روانسر از محل اعتبارات داخلی این شهرداری یک میلیارد ریال در سال گذشته هزینه شد و منتظر تصویب طرح از سوی کمیته فنی استان هستیم.

به گزارش ایمنا، سراب زیبای روانسر با وسعت بیش از یک هکتار و با قدمتی بیش از ۴۰ هزار سال در دامنه تپه زیبای صخره‌ای در وسط شهر روانسر در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 509220

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر سراب سراب روانسر کرمانشاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سراب روانسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان کار اتباع از تهران می‌روند

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ساماندهی کودکان کار گفت: این افراد به دو گروه دارای خانواده ایرانی و اتباع دسته‌بندی می‌شوند و بنا بر برنامه‌ریزی کودکان کار اتباع با همراهی اداره مربوطه رد مرز می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

احمد احمدی‌صدر؛ مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پایان طرح تکمیلی ساماندهی اجتماعی که به دستور شهردار تهران به مدت دو هفته در پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی  شامل معتادان متجاهر، کودکان کار، زباله‌گردها و متکدیان سطح شهر انجام شده است.

وی افزود: این طرح توسط  معاونت جتماعی و فرهنگی، مناطق 22 گانه و 124 ناحیه شهرداری تهران ،معاونت‌های امور مناطق و خدمات شهری شهرداری صورت گرفته است.

احمدی‌صدر با بیان اینکه در 5 روز آغاز اجرای این طرح حدود 2000 نفر توسط گشت‌های حامی شهر جمع‌آوری شدند، افزود: از همان ابتدای اجرای طرح تکمیلی ساماندهی اجتماعی 100 گشت حامی شهر به طور ویژه به منظور ارائه خدمات به فعالیت کردند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری درباره جزئیات این طرح عنوان کرد: متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار و زباله‌گرد پس از جمع‌آوری توسط گشت‌های حامی شهر به منظور غربالگری و ساماندهی به ساختمان فوریت‌های اجتماعی شهر تهران که تحت نظر اعضای قرارگاه اجتماعی فعالیت دارد منقل شده و براساس نوع آسیب تفکیک می‌شوند.

ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت شهرداری تهران خارج شده است

وی با بیان اینکه نیروهای گشت‌های حامی شهر در این طرح، اکیپ‌های تخصصی هستند، خاطرنشان کرد: سازمان خدمات اجتماعی درخصوص مددکار و نیروهای دیگری که نیاز است اقدامات لازم را با ظرفیت‌های مشخص هماهنگ کرده و با رعایت پروتکل‌های اجرایی با شهرداران مناطق و نواحی همکاری می‌کنند.

احمدی‌صدر ادامه داد: کودکان کار ساماندهی  شده به دو گروه دارای خانواده ایرانی و اتباع دسته بندی می‌شوند. آن‌هایی که دارای خانواده هستند تحویل پدر یا مادر شده و از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که در صورت فعالیت مجدد در خیابان‌ها به طور قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباه اتباع جمع‌آوری شده نیز بیان کرد: قرارگاه اجتماعی تمامی تسهیلات را به منظور رد مرز شدن برایشان فراهم کرده و سپس آن‌ها را به اداره مربوطه جهت انجام اقدامات لازم برای رد مرز قرار می‌دهد.

وی با اشاره به ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر نیز افزود: پس از غربالگری، متکدیان حرفه‌ای به دستگاه قضایی معرفی شده و مابقی به سایر نهادها و سازمانهای مربوطه معرفی می شوند. معتادان متجاهر نیز به منظور درمان اعتیاد و بهبودبخشی با توجه به شرایطی که دارند به یاورشهرهای مربوطه منقل شده و افراد بی‌خانمان نیز به گرمخانه‌ها و مددسراها ارجاع داده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهرن با اشاره به همکاری نیروهای خدمات شهری مناطق و نواحی مختلف شهر تاکید کرد: این مجموعه با همکاری گشت‌های حامی شهر شناسایی و رصد زباله‌گردها را به عهده دارد که تاکنون تعداد چشمگیری از آن‌ها جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند و درخصوص نحوه برخورد با زباله‌گردها برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

احمدی‌صدر با بیان اینکه با اجرای این طرح تعداد زباله‌گردها، متکدیان، معتادان متجاهر و... کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، مطرح کرد: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه خواهد داشت تا بتوانیم پاکسازی اولیه از این آسیب‌ها را در سطح شهر و مناطق و نواحی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نیازمند بستر و زیرساخت مناسب است، خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته با تلاش‌ها و اقداماتی که صورت گرفت توانستیم 80 درصد زیرساخت‌های لازم را  ایجاد و 7700 ظرفیت را به منظور خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان اجتماعی  ایجاد کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد