Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر‌های مردم در حالی که ممنوعیت تردد بین استانی از نیمه هفته پیش اعمال شده بود به نظر افزایش یافته است و آمار‌ها نشان می‌دهد که مردم سفر‌های خود را در ایام ممنوعیت کاهش ندادند.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: در شرایطی که هفته گذشته و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد بین استانی از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۸ تیرماه آغاز شد و قرار است تا ساعت هفت صبح دوشنبه هفته جاری (چهارم مرداد ماه) ادامه پیدا کند، آخرین وضعیت تردد‌های بین استانی نشان می‌دهد که این ممنوعیت تا حدودی در کاهش سفر‌های جاده‌ای مردم تأثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۱ تیرماه نشان می‌دهد که متوسط تردد روزانه بین استانی از جمعه ۲۵ تیرماه تا پنج شنبه ۳۱ تیرماه یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۷۴ وسیله نقلیه بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه هفته قبل از این گزارش (۱۸ تا ۲۴ تیرماه) ۹ درصد کاهش یافته و تنها یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

البته مردم مانند همیشه سفر‌های خود را قبل از اعمال این ممنوعیت آغاز کرده بودند و از روز یکشنبه هفته گذشته تا عصر روز بعد از آن، روند افزایشی در نمودار‌های منتشر شده مشهود است و تردد‌های بین‌استانی مردم در این بازه حدود ۲۴ ساعته تا حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه هم افزایش یافت.

همچنین آمار دیگری نشان می‌دهد که مردم سفر‌های خود را در ایام ممنوعیت کاهش ندادند چرا که در همین بازه مورد بررسی مجموعا حدود ۹ میلیون ۳۹ هزار خودرو با پلاک یکتا در محور‌های مواصلاتی مختلف مشاهده شده‌اند و این تعداد، ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه بیشتر از تعداد اعلام شده در هفته قبل از این گزارش است. البته مثل همیشه عمده این خودرو‌ها (بیش از ۲۰ درصد) متعلق به استان‌های تهران و البرز بودند و خودرو‌هایی با پلاک استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

این مسئله نشان می‌دهد که گرچه تردد وسایل نقلیه مختلف به صورت کلی در محور‌های مواصلاتی کاهش یافت و حتی نگاهی به نمودار خطی این گزارش نشان می‌دهد دقیقا در روز اعمال ممنوعیت تا پنج شنبه هفته گذشته روند رو به افزایش تردد‌های بین استانی رو به کاهش گذاشته است، اما خودرو‌های غیربومی در استان‌های مختلف بیشتر از هفته گذشته مشاهده شدند.

به عنوان مثال تغییرات انباشت خودرو در استان‌های مازندران و گیلان در هفته گذشته نشان می‌دهد که بیشترین انباشت وسایل نقلیه در مازندران در بازه زمانی ۲۲ تا ۳۱ تیرماه مربوط به روز پنج شنبه ۳۱ تیرماه با ۴۷ هزار و ۲۷۱ وسیله نقلیه بوده که بیش از دو برابر نسبت به دو هفته قبل افزایش یافته است و بیشترین خودرو‌های غیربومی مشاهده شده در سطح استان مربوط به تهران و البرز، گلستان، خراسان رضوی، اصفهان و گیلان بوده‌اند. همچنین بیشترین انباشت وسایل نقلیه در گیلان نیز با ۲۹ هزار و ۶۰۵ خودرو مربوط به همین روز بوده است که عمده آن‌ها مربوط به تهران و البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و آذربایجان شرقی بوده‌اند.

نکته قابل تأمل دیگر اینکه با وجود کاهش تردد بین استانی در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن در اکثر استان‌های کشور، سیستان و بلوچستان و اردبیل شاهد افزایش ۹ و هشت درصدی تردد بوده‌اند و این مسئله با توجه به شیوع ویروس کرونا هندی دلتا نگران کننده به نظر می‌رسد.

مهمتر اینکه وضعیت تردد بین استانی وسایل نقلیه مختلف و قیاس آن با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد که استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، فارس، گلستان و اردبیل با ۱۳۵ درصد، ۵۵ درصد، ۳۵ درصد و ۲۰ درصد بیشترین افزایش تردد را در میان دیگر استان‌ها تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: جزئیات تعطیلی‌ و محدودیت‌های ۶ روزه تهران و البرز

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: تردد خودروها جاده ممنوعیت تردد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تردد خودروها جاده ممنوعیت تردد تردد بین استانی نشان می دهد تهران و البرز وسیله نقلیه وسایل نقلیه هفته گذشته ۳۱ تیرماه هفته قبل خودرو ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت تا شنبه ۰۸ اردیبهشت ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

محدودیت تردد موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت محور کرج – چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌شود:

- از ساعت ۱۴۰۰ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵۰۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

- از ساعت ۱۷۰۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع است.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان می‌باشد. در سایت www.rahvar۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند