Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، چندی است که دعوای شهرداری شاهدیه و اتحادیه میوه و تره بار استان یزد گریبان گیر میوه فروشان و شاغلین میدان میوه و تره بار شاهدیه شده و لازم است که مسئولان ارشد استان به ویژه سازمان بارزسی با ورود جدی خود این مشکل را برطرف کند.

یکی از فروشندگان ومیدان داران میدان میوه و تره بار شاهدیه یزد که نمیخواست نامش فاش شود در خصوص مشکلاتشان به خبرنگار فارس در این استان، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بازار میوه و تره بار نیز مثل دیگر صنوف کشور با مشکلات جدی مواجه شده و ما امکان پرداخت اجاره بها با افزایش ۱۰۰ درصدی غرفه خود را نداریم ولی متأسفانه شهرداری در اقدامی غیرقانونی و به دلیل مشکلی که با اتحادیه میوه و تره بار استان دارد ما را مجبور به پرداخت اجاره کرده و می گوید در صورتی که اجاره را طبق نظر شهرداری پرداخت نکنیم باید در این شرایط نابسامان اقتصادی غرفه را تخلیه و تحویل شهرداری دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ مهمترین دغدغه میان داران میدان میوه و تره بار شاهدیه افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بهای غرفه و فشارزیاد و غیرقانونی شهرداری برای تخلیه غرفه هاست.

حسین مشرف در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، با گلایه از این‌که شهرداری شاهدیه مشکل سند املاک و مغازه‌های میدان و تره بار را رفع و رجوع نمی‌کند، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ طبق قرارداد مشارکتی که با شهرداری بسته شد، زمینی به مساحت ۱۳۲ هزار متر مربع از سوی شهرداری شاهدیه در اختیار میدان میوه و تره بار قرار گرفته است.

وی افزود: از میزان کل مساحت واگذار شده ۲۰ هزار متر مربع حریم طبقات برق فشار قوی بوده که اداره برق آن را خلعیت کرد و در نهایت شهرداری فقط ۱۰۰ هزار متر مربع برای ساخت مغازه و غرفه به میدان میوه و تره بار واگذار کرده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد در ادامه با بیان این‌که طبق قرار دادمشارکتی چهار ساله علاوه بر زمین اخذ مجوز، ساخت حصار و تهیه نقشه های معماری نیز به عهده شهراری شاهدیه بوده که تاکنون به هیچ کدام یک عمل نشده، گفت: تعهدات شهرداری با هزینه اتحادیه میوه و تره بار استان اجرا شده است.

مشرف با بیان این‌که در حال حاضر ۹۳ غرفه در میدان میوه و تره بار شاهدیه ساخته شده است، تصریح کرد: طبق قرار قبلی ۱۸ غرفه در ازای پول زمین و صدور مجوزهای قانونی در اختیار شهردرای قرار گرفته و مابقی نیز به متقاضیان تحویل داده شد و تاکنون هیچ سندی از سوی شهرداری برای غرفه های متعهد صادر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای ساخت و ساز مغازه‌ها حدود ۳۲ میلیارد هزینه شده است و هرساله شهرداری مراحل کسب سند را به فرمانداری و فرمانداری به استانداری ارجاع می دهد که در آخر تاکنون به سرانجام مشخص نرسیده‌ایم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد با بیان این که مسئولان ارشد استان هم در جریان این موضوع قرار گرفتند ولی متأسفانه تاکنون حریف شهردار شاهدیه نشدیم.

سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه نیز در این خصوص به خبرنگار فارس، اظهار کرد: قرارداد میدان میوه و تره بار طرحی مشارکتی بوده که شهرداری تاکنون به تمام تعهدات خود عمل کرده ولی فرآیند ساخت و ساز و نامه های اداری نظیر نامه آتش نشانی به شهرداری شاهدیه تحویل داده نشده است.

وی با بیان این که شهرداری طبق قراداد عمل کرده و هیچ تعرضی هم نداشته است، افزود: علاوه بر آن طی قرارداد سردخانه لازم در این میدان ساخته نشده است.

شهردار شاهدیه گفت: ما تابع قانون و قرارداد نوشته شده هستیم و حتی یک قدم از حق مردم شاهدیه نخواهیم گذشت.

رفع مشکل فروشندگان میوه و تره بار در میدان شاهدیه که ناشی از دعوای چهار ساله شهرداری و رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان است به ورود جدی دستگاه های نظارتی نیاز دارد که امیدواریم تا قبل از بحرانی شدن این مهم نظارت های لازم انجام و ساماندهی مورد انتظار مردم که هیچ چیز جز مطالبه قانونی نیست به نتیجه ای مشخص و شفاف برسد.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری میوه استان یزد یزد شهردار شاهدیه حسین مشرف خبرگزاری فارس زهرا زارعی اتحادیه میوه و تره بار استان شهرداری شاهدیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمود ایرانمنش امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان در خصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعه این بازارچه‌ها در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب محل بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند و تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم تا همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوه باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قراردادهای شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

محمدرضا حاج‌عباسی رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

وی با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، خاطرنشان کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی افزود: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

امیر هاشمی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز گفت: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای توسط معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

وی با بیان اینکه پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاوردهای آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغه همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است، گفت: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار کرد: توسعه بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، سه بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان غدیر ۲، بلوار پزشک و شهرک شهید مطهری انتهای بلوار حضرت ابوالفضل (ع)، از اول فروردین‌ماه سال‌جاری کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کد خبر 747921

دیگر خبرها

  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد