Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@16:02:18 GMT

بازگشت خاموشی‌ها به شیراز و فارس

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۵۲۰۱

در حالیکه صبح شنبه دوم مرداد، شاهد افتتاح ۳ پروژه برقی در قالب طرح پویش الف ب ایران در استان فارس بودیم، برق مشترکان خانگی در شیراز بار دیگر برای ۲ ساعت قطع شد.

قطع برق و اعمال خاموشی در شیراز، بدون اعلام و هشدار قبلی و خارج از برنامه‌ای که پیش از این جدول آن توسط توزیع برق شیراز منتشر شده بود، حادث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان در شیراز، طی ساعات گذشته از وقوع خاموشی ۲ ساعته، بدون اعلام و هشدار قبلی، در نقاط مختلف این کلانشهر خبر دادند.

بعد از آنکه روز شنبه و بدون اطلاع قبلی شهروندان در فارس ساعاتی را در خاموشی بسر بردند، شرکت برق منطقه ای فارس اطلاعیه ای صادر کرد و از احتمال اعمال خاموشی تحت عنوان مدیریت اضطراری بار خبر داد و توصیه کرد شهروندان از محافظ برای وسایل برقی خود استفاده کنند.

در اطلاعیه برق منطقه ای که با عنوان جداول اعلامی برنامه خاموشی های احتمالی مدیریت اضطراری بار منتشر شده ضمن پوزش از مشترکین از آنان درخواست شده است که برای اطلاع از زمان احتمالی اعمال خاموشی به سایت‌های توزیع برق فارس و شیراز مراجعه کنند.

در این اطلاعیه فوری آمده است:

" با توجه به اجرای برنامه احتمالی مدیریت اضطراری بار ناشی از کمبود تولید و افزایش مصرف برق، ضمن پوزش از هم استانی های فهیم و سپاس از شکیبایی و همراهی در این شرایط سخت، در خصوص اجرای برنامه احتمالی خاموشی ها بر اساس جداول اعلامی ،موارد زیر را به اطلاع مردم شریف استان فارس می رساند:ب

رنامه خاموشی های احتمالی مدیریت اضطراری بار از طریق سایت های ۱) "شرکت توزیع نیروی برق شیراز" به آدرس www.shirazedc.co.ir جهت شهرستان های شیراز، مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان،خرامه، کوار،سروستان،سپیدان، زرقان و بیضا و ۲) "شرکت توزیع نیروی برق استان فارس" به آدرس www.farsedc.ir جهت سایر ۲۶ شهرستان استان فارس به تفکیک، قابل دریافت و مشاهده است.

میزان خاموشی ها برای هر گروه با توجه به سقف های اعلامی و میزان تجاوز مصرف برق در استان ها؛ به صورت متمرکز و سراسری توسط مدیریت شبکه برق ایران، اعلام و متعاقبا موارد فوری به شرکت های توزیع نیروی برق شیراز و استان فارس اعلام و بر اساس جداول خاموشی های احتمالی ، اعمال می گردد. ضمنا این برنامه ها به مفهوم قطعیت اعمال خاموشی نبوده و در صورت محدودیت تامین برق،اجرا خواهد شد.

با توجه به اینکه احتمال قطعی برق ناخواسته بر اثر سایر شرایط فنی و غیرفنی وجود دارد و نیاز به تماس شهروندان با مراکز اتفاقات می باشد؛ *خواهشمند است فقط در صورت افزایش خاموشی های مدیریت اضطراری بار طبق جداول اعلامی به بیش از ۲ ساعت با مرکز ۱۲۱ تماس گرفته شود.

لطفاجهت لوازم برقی خود از محافظ استفاده و درصورت عدم استفاده ، لوازم خود را در زمان قطع برق از مدار خارج نمایید و پس از وصل برق با تاخیر آنها را روشن کنید."

این اطلاعیه تاکید دارد که کارکنان صنعت برق فارس برای ارائه خدمات شبانه روزی بی وقفه، از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

طی یکماه گذشته خاموشی‌ها در شیراز به صفر رسیده بود اما در بعضی نقاط فارس گزارش می شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مدیریت اضطراری بار اعمال خاموشی استان فارس خاموشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مجید محبی اظهارداشت: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی علاوه بر برگزاری جلسات استانی و شهرستانی ستاد بحران در سیستان و بلوچستان به تمام دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ شده است در آماده باش کامل باشند.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها،جاری شدن روان آبها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از اثرات احتمالی این سامانه است.

وی تصریح کرد: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‌

محبی توصیه کرد؛ دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در استان تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: از شنا و تفریحات دریایی و تردد تمام شناورها خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

حیدری عنوان کرد: کشاورزان از محصولات کشاورزی محافظت کنند، مدیریت سدها انجام شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آب سد جگین هرمزگان رها سازی شد
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • اعلام آماده‌باش در سیستان و بلوچستان/ همه مدیران ‌پای کارند
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی
  • راهداری استان بوشهر در حالت آماده‎باش قرار رفت
  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی
  • هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان