Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «قاسم الکریطی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که آمریکا برای خروج نظامیان خود از عراق جدی نیست.

الکربطی به شبکه خبری العهد گفت که «حضور نیروهای جنگی آمریکا، دروغین بودن اظهارات دولت عراق و طرف آمریکایی را نشان داد».

وی خبر داد که «دوربینهای حرارتی در صلاح الدین، نحوه هلی برن عناصر داعش در داخل خاک [عراق] توسط بالگردهای آمریکایی را ضبط کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد، باقی ماندن یا اخراج نیروهای آمریکایی، مسئله‌ای است که فقط به مردم عراق مربوط است.

الکربطی در عین حال گفت که عراق به حضور خارجی در خاک خود هیچ نیازی ندارد و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی قادر به حمایت از آن هستند.

«ابوالاء الولائی» دبیر کل گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» هم امروز تأکید کرد، هر وعده‌ای که کمیته مذاکره کننده عراق به نیابت از امت اسلامی بدهد، تا زمانی که «[این وعده] در راستای اخراج اشغالگر نباشد، هیچ اهمیتی برای ما ندارد».

وی تصریح کرد، تمامی کسانی که باقی ماندن آمریکا در عراق را تبلیغ می‌کنند، نتایج مترتب بر آن مانند ریخته شدن خون [ملت عراق] و زیر پا گذاشته شدن کرامت آنان را باید بپذیرند.

در همین ارتباط، یک منبع عراقی در هیأت مذاکره کننده این کشور در واشنگتن گفته است که مذاکرات همچنان بر سر خروج نیروهای آمریکایی از عراق ادامه دارد.

او بدون ذکر نام خود گفت که دولت عراق خواهان خروج نیروهای رزمی و فقط باقی ماندن مستشاران و مربیان نظامی است اما واشنگتن تمایل دارد بخشی از نیروهای نظامی رزمی‌اش نیز باقی بمانند.

به گفته وی هنوز حتی توافق ابتدایی هم در خصوص چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از عراق صورت نگرفته است.

دور چهارم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در چارچوب آنچه گفت‌‌وگوهای راهبردی میان دو کشور خوانده می‌شود، دیروز (جمعه- ۲۳ ژوئیه) در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه دو کشور آغاز شد.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای آمریکایی الحشد الشعبی باقی ماندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس حمله به مقر حشد الشعبی را محکوم کرد

به گزارش خبرآنلاین جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله صبح امروز شنبه به مقر الحشد الشعبی در پایگاه کالسو در استان بابل را محکوم می‌کنیم. این حمله تجاوز و نقض حاکمیت و امنیت عراق و انعکاس وحشی‌گری صهیونیسم است که تجاوزات خود را در تمام منطقه گسترش می‌دهد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، در این بیانیه آمده است: ما دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مسئول تشدید تنش در منطقه به دلیل حمایت از نسل کشی مردم غزه توسط نازی‌های صهیونیست می‌دانیم. منطقه جز با پایان اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین و اراضی اشغالی عربی روی صلح و آرامش را به خود نخواهد دید.

به نقل از ایسنا مدیر دفتر شبکه المیادین در بغداد امروز تاکید کرد در نتیجه تهاجم هوایی در سه حمله که پایگاه «کالسو» در المسیب در جنوب پایتخت را هدف قرار داد، یک تن شهید و ۶ نفر زخمی شدند.

وی توضیح داد که این تهاجم ورودی اصلی پایگاه به همراه یک پارکینگ خودرو و یک دفتر نیروهای الحشد الشعبی را هدف قرار داد.

در همین حال، به گفته مدیر دفتر المیادین، حریم هوایی عراق طبق معمول شاهد تردد هوایی فعال آمریکایی‌ها بود، زیرا حرکت یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکایی در حریم هوایی عراق رصد شد.

از سوی دیگر مقاومت اسلامی عراق امروز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد مبارزانش بامداد روز شنبه با پهپادهایی به یک هدف حیاتی در ایلات حمله کردند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزود: این عملیات در پاسخ به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن خائنانه اردوگاه‌های الحشد الشعبی انجام شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897396

دیگر خبرها

  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
  • حماس حمله به مقر حشد الشعبی را محکوم کرد
  • مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش نزدیک کرکوک منهدم شد
  • فیلم| پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی
  • فیلم| حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق
  • حمله به پایگاه الحشدالشعبی در بابل عراق
  • حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق/ حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به ایلات اشغالی
  • بمباران سنگین مقر الحشد الشعبی در عراق توسط اسرائیل
  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار در پایگاه حشدالشعبی
  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق