Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان در راستای تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و همچنین حمایت از حقوق مصرف کننده، توسعه اقتصادی و ایجاد رقابت سازنده در بین تولید کنندگان محصولات داخلی از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، ۲۲۰فقره بازرسی از واحد‌های تولیدی استان سمنان انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور و تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

رستمی اضافه کرد: کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال در بازرسی‌ها ۱۵ فقره پروانه استاندارد صادر، ۳۴ فقره پروانه استاندارد تمدید و یک پروانه تعلیق شد.

او یادآور شد: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحد‌ها و رعایت نکردن استاندارد‌های اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: کارشناسان به طور تصادفی از کالا‌های تولید شده برای ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط لازم و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالا‌های تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروانه استاندارد واحد تولیدی استاندارد استان سمنان پروانه استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل