Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:10:12 GMT

انتظار برای راه‌اندازی جایگاه سی ان جی در نهبندان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۶۳۰۹

انتظار برای راه‌اندازی جایگاه سی ان جی در نهبندان

به گزارش ایرنا به دلیل نبود جایگاه سی ان جی در نهبندان اکنون تاکسی‌های درون و برون شهری و خودروهای شخصی دوگانه‌سوز برای تامین سوخت مورد نیاز خود باید مسیر ۲۷۰ کیلومتری سیستان و بلوچستان یا مسیر ۱۲۹ کیلومتری شهرستان سربیشه را طی کنند که به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

نبود جایگاه عرضه سوخت سی ان جی برای سوخت‌گیری خودروها علاوه بر افزایش بار مالی برای رانندگان به ویژه تاکسیرانان باعث افزایش مصرف بنزین در نهبندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاز طبیعی در مهر سال ۱۳۹۷ به نهبندان آخرین شهرستان خراسان جنوبی رسید و همزمان با اجرای عملیات گازرسانی به این شهرستان، سرمایه‌گذار طرح سی ان جی نهبندان درخواست مجوز ساخت جایگاه گاز مایع را در ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۶ به دستگاه‌های متولی ارائه داد که ششم اردیبهشت ۱۳۹۹ بعد از ۲۸ ماه طی کردن مراحل اداری توانست مجوز ساخت این جایگاه را دریافت کند.

عملیات اجرایی ساخت نخستین جایگاه مخزن سوخت سی ان اجی شهرستان نهبندان هفته دولت سال ۹۸ آغاز و مقرر شد در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد اما تاکنون ۲۲ ماه از کلنگ‌زنی این جایگاه در شهر نهبندان می‌گذرد و تکمیل و بهره‌برداری از این طرح همچنان در پیچ و خم اداری قرار دارد.

به گفته سرمایه‌گذار تمامی تجهیزات این جایگاه سال گذشته خریداری و نصب شد و آماده فعالیت است اما علیرغم پرداخت هزینه‌ها، انشعابات گاز، برق، تلفن و آب هنوز بعد از ۶ ماه از تکمیل جایگاه، توسط دستگاه‌های متولی ارائه نشده است.

بروکراسی اداری در راه‌اندازی جایگاه سی ان جی

غلامرضا سمیعی فرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار بود این جایگاه سی ان جی سال گذشته افتتاح شود که به دلیل متصل نشدن انشعابات از سوی دستگاه‌های متولی هنوز موفق به راه‌اندازی این طرح مهم در شهرستان نهبندان نشده‌ایم.

وی گفت: دادستان مرکز استان نیز از این طرح بازدید داشته است و فرماندار نهبندان هم از مشکلات این طرح اطلاع دارد.

سرمایه‌گذار طرح سی ان جی نهبندان افزود: سال ۹۸ و سال گذشته تمامی هزینه‌های مربوط به وصل انشعابات جایگاه را به دستگاه‌های ذیربط پرداخت کرده‌ام ولی هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و انجام آن را منوط به پرداخت هزینه‌های بیشتر و اخذ مجوز از دیگر دستگاه‌ها کرده‌اند.

وی گفت: همین هزینه‌های اضافی و خُلف وعده‌ها مرا به عنوان سرمایه‌گذار مستاصل کرده است و در زمینه اجرا و افتتاح این طرح درگیر بروکراسی اداری شده‌ام و ادارات متولی همکاری لازم را ندارند.

سمیعی فرد عنوان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان در سال جاری به عنوان سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها این است که با سرمایه‌گذار همکاری داشته باشند و موانع این طرح را رفع و در روند نصب انشعابات تسریع ایجاد کنند.

وی افزود: به خاطر یک حفاری که باید انشعابات به جایگاه سی ان جی برسد باید از پنج و ۶ دستگاه‌ اجرایی مجوز اخذ کنم و در پیچ و خم اداری اخذ این مجوزها گرفتار شده‌ام، دستگاه‌ها ارائه مجوزها را به یکدیگر پاس می‌دهند.

سرمایه‌گذار جایگاه سی ان جی شهرستان نهبندان گفت: این جایگاه سی ان جی از نظر تجهیزات و ساخت ساختمان هیچ مشکلی ندارد و از به‌روزترین تجهیزات و با کیفیت‌ترین مصالح استفاده شده است.

وی بیان کرد: تنها درخواست ما از دستگاه‌های اجرایی استان تسریع در ارائه و نصب انشعابات است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح از بهمن سال ۹۸ آغاز شد گفت: اگر همین هزینه و سرمایه‌گذاری که در نهبندان انجام دادم، در یکی شهرهای بزرگ کشور هزینه می‌کردم، منافع من بیشتر بود اما نیتم این بود که خدمتی در این شهرستان محروم و مرزی انجام دهم.

سمیعی فرد افزود: گاهی برای اخذ استعلام‌ها درخصوص راه‌اندازی جایگاه سی ان جی مجبورم هفته‌ای سه بار مسیر نهبندان به بیرجند را طی کنم و آخر هم به نتیجه‌ای نمی‌رسم.

وی اظهار داشت: درخواست مجوز ساخت جایگاه گاز مایع را در ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۶ به دستگاه‌های متولی ارائه دادم و ششم اردیبهشت ۱۳۹۹ یعنی بعد از ۲۸ ماه بروکراسی اداری توانستم مجوز ساخت این جایگاه را دریافت کنم.

چرایی تاخیر در راه‌اندازی جایگاه؟ 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ۱۵ بهمن سال گذشته در نشست بررسی مشکل طرح سی ان جی نهبندان گفت: راه‌اندازی جایگاه گاز طبیعی از مطالبات به حق مردم منطقه است و گاز تا عید نوروز (۱۴۰۰) به جایگاه سی ان جی نهبندان می‌رسد.

محمد فرهادی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان، قرار گرفتن در مجاورت محور ترانزیتی و کریدور شرق به شمال و جنوب کشور، تسریع در روند احداث این جایگاه باعث افزایش امنیت و کاهش هزینه‌های سفر می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نبود جایگاه عرضه گاز برای سوخت‌گیری خودروها در نهبندان و مجاورت با مسیر پرتردد، احداث این جایگاه ضرورت یافت.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این الزام و ضرورت سبب شد، مقدمات کار درخصوص ارائه طرح و جذب سرمایه‌گذار صورت بگیرد و بالاخره در هفته دولت سال گذشته نخستین جایگاه سی ان جی شهرستان نهبندان کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: در سفر استاندار به نهبندان یکی از موضوعاتی که به عنوان دغدغه مردم مطرح شد، مشکل انتقال گاز به جایگاه سی ان جی بود که حسب دستور استاندار، موضوع در کارگروه ویژه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

فرهادی اظهار داشت: پس از بحث و تبادل نظر و ارائه نظرات کارشناسی و راهکارهای لازم مقرر شد با محوریت فرمانداری و دستگاه‌های متولی موضوع پیگیری و تا شب عید این مشکل برطرف شود.

محدودیت قانونی پیش‌روی سرمایه‌گذار

فرماندار نهبندان درباره دلایل تاخیر در راه‌اندازی این جایگاه گفت: سرمایه‌گذار جایگاه سی ان جی شهرستان در زمینه دریافت انشعابات، مشکل نحوه عبور عرضی خدمات را از جاده اصلی دارد.

مجید بیکی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی مجوز اینکه خدمات به روش ترانشه باز از جاده اصلی منتقل شود را نمی‌دهد و این اداره کل تاکید دارد که باید از روش پرس افقی استفاده شود.

وی گفت: از سوی فرمانداری درخصوص حل مشکل سرمایه‌گذار پیگیری‌های زیادی انجام شده و با توجه به بازدید دادستان مرکز استان، موضوع با توجه به اینکه شرکت گاز اعلام کرده امکان اجرای پرس افقی را در محل مورد نظر ندارد، به اداره کل بازرسی استان ارجاع شده تا بررسی در این خصوص صورت گیرد و امیدواریم مشکل رفع شود.

فرماندار نهبندان افزود: پیگیری برای حل مشکل سرمایه‌گذار به طرق مختلف انجام شده است اما متاسفانه تاکنون محدودیت‌های قانونی وجود دارد.

وی تصریح کرد: تسریع در راه‌اندازی جایگاه سی ان جی به نفع مردم است و ما نیز پیگیر مستمر راه‌اندازی این جایگاه هستیم.

بیکی گفت: همه توان و تلاش فرمانداری و ادارات شهرستان از ابتدای اجرای این طرح همکاری و همراهی با مجری طرح بوده و درخصوص اخذ استعلامات و رفع مشکلات به وجود آمده در مدت اجرا تاکنون نهایت همکاری را در شهرستان داشته‌ایم.

با توجه به اینکه به گفته فرماندار نهبندان مشکل سرمایه‌گذار در دریافت انشعابات مشکل نحوه عبور عرضی خدمات از جاده اصلی ذکر شد، پیگیری این مشکل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شدیم و در جوابیه این اداره کل به نقل از "محمد فدوی" معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی آمده است: به استحضار می‌رساند درخصوص جایگاه سی ان جی شهرستان نهبندان این اداره کل نهایت همکاری با متقاضی را داشته و طبق قوانین و مقررات قانونی درخواست متقاضی درخصوص آسفالت شکافی خلاف نص صریح قانونی بوده است.

این جوابیه اضافه کرد: ضمن اینکه نامبرده از ارائه تعهدنامه اجرای دسترسی که یکی از الزامات قانونی بوده و متضمن رعایت ایمنی کاربران جاده‌ای است، خودداری نموده و حقوق دولتی را پرداخت نکرده است و طی جلسات متعدد در این خصوص مقرر شد که انتقال گاز ۱۵۰ متر بالاتر از موقعیت مورد درخواست اجرایی شود.

گلایه مردم از نبود جایگاه سی ان جی در نهبندان

شماری از مردم نهبندان که خودروهای شخصی آنان دوگانه سوز است، با توجه به نبود جایگاه سی ان جی در این شهرستان گلایه دارند.

یکی از شهروندان نهبندان به خبرنگار ایرنا گفت: سهمیه بنزین ماهانه با توجه به پهناور بودن شهرستان صرفه اقتصادی ندارد.

رضا آدینه افزود: با توجه به این که جایگاه سی ان جی هنوز راه‌اندازی نشده خودروی دوگانه سوز در نهبندان مقرون به صرفه نیست.

وی اظهار داشت: برای استفاده از گاز باید مسیر ۲۷۰ کیلومتری سیستان و بلوچستان یا مسیر ۱۶۰ کیلومتری بیرجند را طی کنیم که طی کردن ده‌ها کیلومتر برای ما صرفه اقتصادی ندارد و خطر هم دارد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند است.

نهبندان در مجاورت مرکز مشترک ایران با افغانستان قرار دارد و با استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان همجوار است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نهبندان خراسان جنوبی سرمایه گذاری گاز مایع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نهبندان خراسان جنوبی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نهبندان خراسان جنوبی سرمایه گذاری گاز مایع راه اندازی جایگاه سی ان جی جایگاه سی ان جی شهرستان جایگاه سی ان جی فرماندار نهبندان دستگاه های متولی راه اندازی خراسان جنوبی نبود جایگاه سرمایه گذار دستگاه ها مجوز ساخت سال گذشته بهمن سال اداره کل هزینه ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود

شهردار همدان، گفت: امسال هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود که با مشارکت مردم خواهد بود. - اخبار استانها -

سید مسعود حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره اولویت‌های شهرداری در سال 1403، اظهار داشت: در شهرداری همدان بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده امسال شاهد بروز و ظهور مقدماتی که انجام شده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شعار ابتدای دوره ما این بود که از خام‌فروشی و فروش قطعات زمین فاصله بگیریم، افزود: در همین راستا ابتدای سال را با دو پروژه‌ای که در بحث سرمایه‌گذاری است در منطقه چهار همدان آغاز کردیم ضمن اینکه اراضی در دست شهرداری را با محوریت سرمایه‌گذاری برای آینده همدان تخصیص می‌دهیم.

شهردار همدان، عنوان کرد: حدود 30 تا 40 درصد زمین‌هایی که در شهرداری داریم برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان می‌شود، همچنین به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف در این زمینه در تلاش هستیم.

حسینی با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای پارک آبی همدان برگزار شده تا سرمایه‌گذار مناسب طرح پیدا شود عنوان کرد: امیدواریم امسال بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در همدان انجام شود که بستر لازم برای آن فراهم شده است تاکید داریم تا اتفاقاتی که در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری در همدان رقم می خورد با مشارکت مردم باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود