Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحسن حمزه‌لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی یک سال گذشته حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان با اجرای احکام قطعی رفع تصرف شده و به حال عادی بازگشته است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده در این استان حدود هفت هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در اجرای احکام قطعی این اداره کل رشد ۲۹۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه‌لو اضافه کرد: در این مدت همچنین ۴۴ هکتار از  اراضی رفع تصرف فوری شده است.

وی بیان کرد: ارزش ریالی احکام فوری رفع تصرف شده نیز یک‌هزار میلیارد ریال برآورده شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد ۵۰۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۹۵ در ۱۴ شهرستان استان تشکیل شده و حدود ۵۰ نفر در این بخش فعالیت و اوضاع اراضی را رصد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، جلوگیری از هرگونه اختلال، تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان حفاظت است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه تغییر کاربری اراضی آذربایجان غربی ارومیه تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک