Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: سالانه حدود ۹۰ میلیارد تومان باید برای نگهداری راههای استان پرداخت شود.

ارسلان شکری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برای نگهداری استاندارد یک راه در سالهای اولیه ۲ درصد ارزش راه و بعد از ۵ سال، ۶ درصد ارزش راه باید تخصیص یابد، گفت: بر این اساس سالانه حدود ۹۰ میلیارد تومان باید برای نگهداری راههای استان پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بر ایجاد پلیس راه روستایی برای حفاظت از جسم جاده در برابر تناژ خارج از استاندار و ظرفیت راه در استان تاکید کرد.
 
شکری با تاکید بر ایجاد پلیس راه روستایی برای حفاظت از جسم جاده در برابر تناژ خارج از استاندار و ظرفیت راه گفت: وجود معادن متعدد در استان و نبود راههای ارتباطی اختصاصی به آن منجر به تردد ناوگان محصولات معدنی از راههای روستایی و فرعی و درنتیجه تخریب این محورها شده است.

وی ادامه داد: راههای روستایی و فرعی با توجه به نوع کارایی آن برای تردد ناوگان حامل بار تناژ پایین طراحی شده اند که عدم کنترل خروج ناوگان حامل تناژهای بالا، تخریب راه را منجر می شود. باوجود پیگیری های متعدد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکنون نتیجه ای برای راه اندازی پلیس راه روستایی حاصل نشده است.

وی یادآور شد: در استان حدود ۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی مشترک بین معادن و روستا هستند که ارزش این معابر حدود ۲۲۵۰ میلیارد تومان است که توسط وزارت راه و شهرسازی و براساس کاربری های روستایی با تناژ کم احداث شدند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی محور تکاب-تخت سلیمان را از جمله معابر تخریبی توسط ناوگان حامل محصولات استخراجی معادن زره شوران و آغ دره عنوان کرد و افزود: مکاتبات زیادی در این ارتباط انجام شده که نتیجه ای نداشته است و بااین وجود، این موضوع طی سال های اخیر در محور مذکور به دفعات روکش آسفالت و بهسازی از محل اعتبارات سازمانی اجرا شده است.

وی یادآور شد: در محور شاهین دژ _ تکاب بطول ۷۰ کیلومتر  از سال ۹۸  تاکنون ۶۱ کیلومتر روکش آسفالت اجرا شده که ۲۲ کیلومتر دیگر از این محور در حال کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پلیس راه روستایی معادن راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت استان در فروردین ماه امسال بیش از ۱۷۹ هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و بیش از ۱۹ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ۱۰ درصد مجاز شناسایی شده است که این میزان از تخلفات معادل بیش از ۱۰ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین می باشد.

او افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است بنابراین کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

جهانیان گفت: بدین منظور اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران کریدور‌های اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.

او افزود: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی، چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این سامانه با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می‌کند. در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می‌گردد. "

او افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

دیگر خبرها

  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند