Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شیخ الاسلام صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۲۸۰ هزار دانش آموز، در پایه‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم حضور خواهند داشت، گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان ابتدایی نیز مراحل ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان قم در سال تحصیلی جاری آمادگی آموزش حضوری را دارد ولی با توجه به شرایط کرونایی تصمیم گیرنده اصلی در این موضوع ستاد ملی کرونا خواهد بود، افزود: بیش از ۱۴۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد و ما امیدواریم با رعایت فاصله اجتماعی همراه دانش آموزان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد مشکلات شبکه‌های شاد در سال گذشته برطرف شده است و خوشبختانه یکی از مسائلی که در ایام کرونا بسیار پیشرفت داشت همین شبکه شاد بود، ادامه داد: مسائل آموزشی و تربیتی را نمی‌توان به صورت تک‌بعدی حل کرد و ما امیدواریم که شرایط کرونایی در کشور به گونه‌ای پیش رود که آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری باشد تا دانش آموزان در محیط یادگیری حضور داشته باشند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه رسانه ملی نیز در سال جدید همراه آموزش و پرورش برای یادگیری بیشتر دانش آموزان خواهد بود، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم انتخاب مدرسه دانش آموزان نزدیک به محل سکونت آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید سعی داریم توازن نیروهای آموزشی در تمام مدارس رعایت شود، ادامه داد: دانش آموزان قمی موفق شدند رتبه پنجم کنکور سراسری در خردادماه سال گذشته را کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر پیشرفت معدل ۸۹ درصدی دانش آموزان پایه دوازدهم استان در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ افزود: دانش آموزان قمی موفق شدند در رتبه چهارم کشوری در این شاخص قرار بگیرند و ما امیدواریم امسال نیز این رتبه‌ها ارتقا یابد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه اگر شرایط استان از نظر کرونایی از شرایط قرمز خارج شود سعی داریم از پانزدهم شهریورماه آموزش‌ها را آغاز کنیم، گفت: شروع زودتر سال تحصیلی جدید به منظور مرور دروس دانش‌آموزان در سال‌های گذشته انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از واکسیناسیون معلمان و افراد فرهنگی از اواخر هفته جاری در استان خبر داد و افزود: امیدوار هستیم تا همکاران ما در سراسر کشور نیز هر چه زودتر واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته آنها بر اساس عملکرد آنها در شاخص‌های مختلف خواهد بود، گفت: از خانواده‌ها خواهشمندیم همکاری لازم با فرزندان در انتخاب رشته را داشته باشند و اجازه بدهند آنها در رشته‌های مورد علاقه خودشان تحصیل تا استعدادهایشان شکوفا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان از برگزاری سی و پنجمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور در دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور خبر داد.

کد خبر 5264937

منبع: مهر

کلیدواژه: قم استانداری قم آموزش و پرورش قم انتخاب رشته سال تحصیلی 1400 1401 ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا نماز عید قربان واکسن کرونا عکس استانها دعای عرفه خطبه های نماز جمعه گرگان شیوع کرونا اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران مدیرکل آموزش و پرورش استان قم سال تحصیلی جدید سال تحصیلی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جشنواره یک روزه کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین» با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز مقطع دوره اول در خانه رشد صهبا برگزار شد.

ناظمی موسس این مجتمع آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مسیر رشد بگیرند گفت: باید در ۱۲ سال تحصیلی دانش آموزان برای زندگی آینده خود مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.

وی افزود: افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، اعتماد به نفس، حل مسئله، قدرت تفکر، مسئولیت پذیری و تعهد از مهم‌ترین آموزش‌هایی ست که به دانش آموزان داده می‌شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳این سومین نمایشگاه با موضوع کارآفرینی در خانه‌ی رشد صهباست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده