Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حبیب رییسی مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر  گفت: از نیمه دوم خرداد برداشت خرما با ارقام زودرس شامل ارقام کتومی، شکری و نگال در شهرستان آغاز و برداشت خرما با ارقام دیررس هلیله و حصاب در اوایل مهرماه به اتمام می‌رسد.

وی افزود: سطح زیر کشت نخلستان‌های نیکشهر چهار هزار و ٧٠ هکتار بوده که از این میزان سه هزار و ٨٠ هکتار بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر بیان کرد: ٨٠ درصد خرمای تولیدی این شهرستان را رقم مضافتی به خود اختصاص داده و ارقام هلیله، ربی سرچاهی و دسکی از ارقام خرمای شاخص منطقه است.

وی تصریح کرد: از سال ٨٢ تاکنون توسعه کشت خرمای ارقام تجاری و بازارپسند در شهرستان نیکشهر شروع و تاکنون ٣٠٠ هکتار از باغات خرما به زیر کشت خرمای تجاری پیارم، زاهدی، خلاص، برحی و مجول رفته است.

رییسی ادامه داد: سالانه بخش قابل توجه خرمای تولیدی نیکشهر به کشور‌های هند، روسیه و پاکستان صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای ۶ واحد سردخانه به ظرفیت حدود پنج هزار تن بوده که باتوجه به حجم تولید خرما نیاز به گسترش واحد‌های سردخانه به میزان ١٢ هزار تن است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت خرما کشت خرما جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرس شاخه های درختان سیب در شهرستان مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مسئول امور باغبانی جهادکشاورزی مراغه گفت: هرس درختان سیب این شهرستان با گرم شدن دمای هوا از ابتدای فروردین آغاز شده است و در باغ‌های مشرف به کوه سهند تا نیمه اول اردیبهشت ادامه دارد.

اسکندری افزود: جوان شدن درختان، کاهش آفت در باغ و افزایش محصول از جمله اهداف هرس سالانه درختان سیب است.

وی با بیان اینکه درختان سیب در مرحله باردهی باید سالانه هرس شوند افزود: هرس در درختان مسن موجب جوان سازی می‌شود.

مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی مراغه گفت: درختانی که هرس می‌شوند میوه یک دست و بازار پسند خواهند داشت و رنگ گیری میوه در این درختان مناسب خواهد بود.

وی از باغداران خواست هرس درختان باغ خود را به هرس کاران آموزش دیده و ماهر بسپارند و شاخه‌های بریده شده در موقع هرس باید از باغ خارج و یا به وسیله دستگاه‌های خرد کن پس از خرد شدن به عنوان کود عالی در باغ استفاده شود.

مراغه با داشتن حدود ۱۴ هزار هکتار باغ سیب و تولید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول قطب تولید سیب در آذربایجان شرقی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیل راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای نیکشهر را مسدود کرد
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • مدارس سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • تعطیلی مدارس شهرهای بلوچستان
  • مدارس این شهر غیرحضوری شد
  • فعالیت غیرحضوری مدارس نیکشهر،مهرستان،زرآباد ودلگان
  • توسعه نخلستان ها در شهرستان کارون 
  • هرس شاخه های درختان سیب در شهرستان مراغه
  • پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن خرما با گرده افشانی نخیلات در جهرم
  • گرده افشانی نخیلات در شهرستان مهر