Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مراد محمودیان‌فر گفت: ارزش ریالی محصولات کشاورزی صادر شده از مرز‌های قصرشیرین به عراق ۱۳ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است که این محصولات به حوزه حکومت مرکزی و اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

او اظهار داشت: همچنین ارزش دلاری محصولات صادر شده با میانگین هر دلار ۲۵هزار تومان در مجموع ۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه گفت: گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه، سیب درختی، پرتقال و سیب زمینی به ترتیب بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

محمودیان افزود: پارسال در مجموع ۲۲۴ هزار و ۸۶۸ تن انواع محصول کشاورزی به ارزش هفت هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال از مرز‌های خسروی و پرویزخان به عراق صادر شد.

او گفت: با توجه به سیاست‌های جداگانه حکومت مرکزی عراق و همچنین اقلیم کردستان در زمان بندی واردات اقلام مختلف محصولات کشاورزی از ایران، مقایسه صادرات سه ماهه امسال نسبت به سال قبل نشان می‌دهد در بعضی محصولات عمده صادراتی مثل سیب درختی، پرتقال و گوجه فرنگی افزایش صادرات داشتیم و در بعضی محصولات مثل هندوانه، خربزه و سیب زمینی کاهش صادرات داشتیم.

رشد ۸۷درصدی ارزش صادرات به عراق

محمودیان فرد ادامه داد: در مجموع در سه ماه سپری شده از سال ۱۴۰۰نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات محصولات کشاورزی از مبادی مرزی شهرستان قصرشیرین به لحاظ وزنی یک و چهار دهم درصد کاهش و به لحاظ ارزش ریالی ۸۷ درصد افزایش داشته است.

او اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی از مبادی مرزی شهرستان در سه ماه سپری شده از جاری، با نظارت دقیق کارشناسان قرنطینه گیاهی این مدیریت طی انجام۳۰هزار و ۴۵۵ مورد تشریفات قرنطینه‌ای و صدور گواهی بهداشت گیاهی صورت پذیرفته است.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان طی امسال خبر داد و گفت: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: طی امسال ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.


بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشور‌های مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران