Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  محمد رضا دشتی اردکانی روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی و دغدغه‌های کتابداران اردکان با اشاره به سابقه فرهنگی این دیار و نقش کتاب و کتابخوانی در تولید فرهنگ و ایجاد تحول در جامعه افزود: ایفای مسئولیت‌های اجتماعی معادن و صنایع مستقر در اردکان ایجاب می‌کند که طی یک برنامه مشخص و چشم انداز تعریف شده که باید توسط نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان تدوین شود، سهم هر کدام از مجتمع های معدنی و صنعتی اردکان برای مشارکت در این مسیر موثر و بسیار مهم تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی همچنین باید مساعدت لازم به منظور نوسازی کتابخانه ها، خرید کتب به روز و جدید و ایجاد فضایی مطلوب و جذاب برای عاشقان کتاب و مطالعه و رفع مشکلات کارکنان این اماکن، جلب گردد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اهمال صورت گرفته در حوزه گسترش کتاب و کتابخوانی در اردکان در طول سالیان اخیر، مردم اردکان و فرهنگ دیرپای این دیار را شایسته بهره مندی از فرصت مطالعه مفید و تولید فکر و فرهنگ دانست .

وی تصریح کرد: در کنار همه آنچه باید برای رونق هر چه بیشتر کتابخانه های موجود سراسر شهرستان اعم از اردکان و بخش‌های تابعه انجام شود، احداث پردیس کتاب اردکان شامل کتابخانه مرکزی، باغ کتاب و شهرکتاب به منظور عرضه به روزترین کتاب‌های منتشره نیز باید در دستور کار مسوولان شهرستان به‌ویژه متولیان امر فرهنگ در استان و اردکان قرار گیرد.

دشتی اردکانی ضمن اعلام آمادگی برای رایزنی با مسوولان مختلف به منظور احداث پردیس کتاب اردکان، ادامه داد: هر گامی که برای رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شود در واقع اقدام در راستای توسعه پایدار و تلاشی به منظور ساختن فردایی بهتر برای اردکان و پرورش نسلی کتابخوان، آگاه، پیشرو، مطالبه گر و متعهد به آبادانی این دیار و مسئولیت پذیر در قبال اردکان و ایرانِ اسلامی است.

وی  با قدردانی و تجلیل از زحمات و تلاش‌های پرسنل کتابخانه‌ها بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی و پیگیری مباحث مرتبط با بودجه و امکانات نهادکتابخانه ها در خانه ملت تأکید کرد و از کتابداران و دست‌اندرکاران نهاد کتابخانه‌ها نیز خواست تا نظرات خود در زمینه بودجه نهاد کتابخانه‌ها، نقش آن در برنامه هفتم توسعه  جهت پیگیری در مجلس به وی ارائه کنند.

هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است.

 شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها یزد اردکان محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اردکان یزد اردکان کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، روح‌الله لک علی‌آبادی به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی لرستان از روند تکمیل کتابخانه درجه یک دورود بازدید کرد و گفت: این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تلاش مسئولان استانی و شهرستان در دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه این مجموعه در صورت بهره‌برداری پس از ۱۷ سال ۴۰ خدمت را به همشهریان دورودی ارائه می‌دهد، افزود: این کتابخانه به بهترین امکانات تجهیز خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان هم در این بازدید با اشاره به اینکه در استان، ۱۰ طرح کتابخانه‌ای در دست ساخت است، گفت: با تکمیل این ۱۰ طرح، متراژ کتابخانه‌های لرستان ۱۶ هزار متر مربع افزایش می‌یابد.

به گفته سیدسجاد راستخانه، سال گذشته ۱۰ هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های لرستان اضافه شد و تعداد اعضا به ۴۰ هزار نفر رسید.

روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، پیوست‌های فرهنگی دورود تقویت خواهد شد و برنامه‌های مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی در شهرستان گسترش خواهد یافت.

در شهرستان دورود به ازای هر ۱۰۰ نفر کمتر از یک مترمربع زیربنای کتابخانه‌ای وجود دارد که با افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه درجه یک این شهرستان، متراژ کتابخانه‌ها و سرانه کتابخانه‌ای دو برابر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است