Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@08:18:39 GMT

گزارش نشنال از بحران کم‌آبی در خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۸۱۶۸

گزارش نشنال از بحران کم‌آبی در خاورمیانه

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال، بحران کمبود آب در منطقه خاورمیانه جدی است. سازمان ملل تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۲۵، ۱.۸ میلیارد نفر در مناطقی با کمبود مطلق آب زندگی خواهند کرد. پس از خشکسالی که در ماه مارس آغاز شد، ایران اکنون شاهد اعتراضات مختلف در استان خوزستان است. روز جمعه، یونیسف، آژانس کودکان سازمان ملل، اعلام کرد که چهار میلیون نفر در لبنان در معرض خطر از دست دادن دسترسی به آب سالم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاورمیانه نیز به عنوان یک مسئله ژئوپلیتیک باید با این کمبود مقابله کند. اختلاف بین اتیوپی و سودان و مصر بر سر برنامه ساخت آدیس آبابا برای ساخت یک سد عظیم در رود نیل مثالی از توازن دیپلماتیک پیچیده است.

منطقه خاورمیانه سال‌هاست که در مورد این تهدید طبیعی اطلاع دارد. اما کشورهایی مانند ایران و لبنان  وضعیت بسیار بدتری دارند. ایران از زمان انقلاب ۶۰۰ سد ساخته است که باعث ایجاد میزان زیادی تبخیر از مخازن می‌شود. 

هنوز فرصت برای حل بحران وجود دارد اما دولت‌ها باید اشتباهات را تشخیص دهند، سریع اقدام و سهم خود در این بحران زودرس را عملی کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خاورمیانه کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۲۰ میلیون دلاری جام گلف مسترز

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از insidethegames؛ ­آگوستا نشنال اعلام کرده است که تورنمنت گلف مسترز امسال دارای جایزه تاریخی ۲۰ میلیون دلاری خواهد بود.   مجموع جوایز امسال به ۲۰ میلیون دلار افزایش یافته است و از مجموع ۱۸ میلیون دلار در سال گذشته فراتر رفته است. جان رام اسپانیایی در دوره قبلی پیروز شد و­ کت سبز که نماد قهرمان این رقابت هاست را دریافت کرد و­مبلغ قابل توجه ۳.۲۴ میلیون دلار از مجموع جایزه را دریافت کرد.   دو سال پیش، آگوستا نشنال مبلغ جایزه استادان ۲۰۲۲ را از ۱۱.۴ میلیون دلار به ۱۵ میلیون دلار افزایش داد. اسکاتی شفلر، شماره یک فعلی جهان، دو سال پیش قهرمان این مسابقات شد و اکنون با همتایان آمریکایی مکس هما و برایسون دچمبو، در صدر ۳۶ حفره مسترز قرار دارد.   در مسابقات مسترز امسال، نایب قهرمان ۲.۱۶ میلیون دلار دریافت می کند، گلف باز سوم هم بدون پاداش نخواهد ماند و ۱.۳۶ میلیون دلار به خانه خواهد برد.

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود
  • فیلم‌هایی که بحران آب را به تصویر کشیده‌اند
  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • جایزه جام گلف مسترز ۲۰ میلیون دلاری شد
  • جایزه ۲۰ میلیون دلاری جام گلف مسترز
  • موضع تازه چین نسبت به تنش‌های ایران ـ اسرائیل