Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل  غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۲ هزار و ۷۷۰ تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است، گفت: ۲۵ درصد باقی مانده مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته و یا اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، تابستان که از راه می‌رسد فصل کار و تلاش و کوشش کشاورزان هم آغاز می‌شود از برداشت گندم تا کشت و کار پنبه، هرچند کار کشاورزی زمستان و تابستان ندارد و در هر برهه‌ای از زمان برایشان کار و زحمت است اما این روزها که کشاورزان خراسان جنوبی گندم دسترنج یکساله خود را از مزارع جمع آوری کرده‌اند به مراکز خرید تحویل می‌دهند تا بتوانند از طریق فروش تضمینی عایدی نصیبشان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه امسال به دلیل خشکسالی‌ها، گرمای شدید هوا و کم‌آبی تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد و کشاورزان با به ثمر نشستن گندم امسال گویی غبار ناامیدی هم بر دل‌هایشان نشست چراکه محصول امسال نسبت به سال‌های قبل قابل مقایسه نیست اما مسئولان از گندم‌کاران درخواست دارند تا محصول خود را برای فروش به مراکز خرید تحویل دهند تا هم در این میان دست دلالان کوتاه شود هم سود اصلی نصیب کشاورز شود.

مدیرکل  غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در مدت چهار ماهه امسال هزار و 200 تن برنج توزیع شده و به همین میزان هم در حال توزیع است و در این مدت هزار و 15 تن شکر توزیع شده و هزار تن هم در حال توزیع است.

خشکسالی میزان تولید گندم اردبیل را با کاهش اساسی مواجه کردقیمت نان در قزوین تا 70 درصد گران شد/کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان: افزایش قیمت غیرقانونی است«معجزه آبخیزداری»|توصیه های آبخیزداری برای افزایش تولید گندم دیم

مجید اسداللهی با بیان اینکه هر ماه توزیع آرد را هم داریم که در مدت 4 ماهه امسال 29 هزار تن آرد توزیع شده است افزود: از ابتدای فصل شروع خرید گندم تاکنون 2 هزار و 770 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 14 مرکز خرید گندم در استان فعال است و ارزش گندم خریداری شده به میزان 13 میلیارد و 800 میلون تومان است که از این میزان 10 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده است.

اسداللهی با اشاره به مطالبه 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی گندم‌کاران افزود: پیش‌بینی می‌شود  25 درصد باقی مانده از مطالبات تا انتهای هفته و یا هفته جدید پرداخت شود.

انتهای پیام/254/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی گندم کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

ملکی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد و با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده، گفت: در زمینه رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او به تفکیک درخواست‌ها در سفر‌های رئیس جمهور پرداخت و افزود: در سفر اول رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع ۴ هزار ۷۲۰ درخواست ثبت شده است.

ملکی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در جهت پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص یافت، اظهار کرد: در این سفر هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی امید استان معرفی شده و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در جریان این سفر ۲ هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهاد‌های حمایتی معرفی شده اند که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شده است.

او درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس جمهور (آذر ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

ملکی عنوان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص یافت. 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

او با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

ملکی به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۲) اشاره کرد و اظهار کرد: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص یافت که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده و در حال دریافت تسهیلات می‌باشند.
او بیان کرد: تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی