Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هفته‌ی جاری، هفته‌ی ملی مهارت و کارآفرینی نامگذاری شده و از آنجا که دفتر امور زنان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین اهدافی که دنبال می‌کند، فراهم ساختن بستری برای توانمندسازی زنان و دختران بوده و مهارت‌آموزی از جمله مولفه‌های مهم برای تحقق این هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانه‌ی نون و قلم که به تازگی در حاشیه‌ی شهر زاهدان راه‌اندازی شد علاوه‌بر اینکه فرصتی برای بازی و تفریح کودکان را فراهم می‌کند به آنان مهارت‌های مختلفی را نیز می‌آموزد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: خانه‌ی مهارتی که در یکی دیگر از مناطق در پهنه‌ی شمالی زاهدان راه‌اندازی شده و دارای کتابخانه‌‍ است هم به صورت تخصصی به مهارت‌آموزی مادران و کودکان می‌پردازد.

وی اظهارداشت:ارائه تسهیلات ویژه کارفرمایی در چندین مرحله و با همکاری دستگاه‌هایی نظیر کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز انجام که منجر به مهارت‌آموزی و ورود زنان به بازار کار شده که می‌توان به راه‌اندازی کارگاه پارچه‌بافی و پوشاک در برخی مناطق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و این روند به صورت مستمر برای تقویت بازارهای فروش محصولات و بازارسازی دنبال می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همایش زنان کارآفرین و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی و کارآفرینی با همکاری موسسات مردم نهاد در سطح سیستان و بلوچستان و برای تسهیلگران نیز پارسال برگزار شد. 

وی گفت: در سالجاری نیز تلاش شده که پایشی جدی برای شناسایی مناطق مختلف برحسب نیاز صورت گیرد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود خانه‌های مهارت بیشتری در سطح سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در برنامه‌های این دفتر زنان بند نسوان زاهدان نیز فراموش نشده و در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت مربیان و تسهیل‌گران به آنان مهارت‌های مختلف آموزش داده شود.

وی ادامه داد: فراهم ساختن مهارت‌آموزی دختران مراکز شبه خانواده‌ها نیز در دستورکار دفتر قرار گرفته و خوشبختانه محصولات این کارگاه‌های آموزشی با کیفیت بسیار عالی در دسترس قرار گرفته شده است. 

ابراهیمی گفت: خانه خلاق صنایع دستی در سیستان و بلوچستان نیز ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش مهارت‌های نوین مبتنی بر خلاقیت و با تکیه بر اهرم فناوری در اختیار علاقه‌‍مندان قرار داده که دفتر برای تقویت سپهر آموزشی این خانه و بهره‌مندی زنان بیشتری از آن برنامه‌های خوبی را تدوین و اجرا کرده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان مهارت اموزی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان مهارت اموزی سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان مهارت اموزی بانوان استانداری سیستان و بلوچستان مهارت آموزی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی وقوع بارش‌های سیل آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

محمدترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیر‌های زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد