Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم معترض برزیل بار دیگر روز شنبه به خیابان‌های این کشور ریختند تا خواستار استیضاح رئیس جمهور شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تظاهرات گسترده مردم برزیل در شهرهای مختلف با درخواست استیضاح ژائیر بولسونارو رئیس جمهور این کشور در حالی روز شنبه برگزار شده است که محبوبیت بولسونارو طی هفته های اخیر با افشای پرونده فساد مالی مربوط به خرید واکسن کرونا و عملکرد وی در مقابله با بحران شیوع این ویروس به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس فدرال برزیل تحقیقات درباره رسوایی خرید واکسن توسط بولسونارو را آغاز کرد

 

بر اساس این گزارش، بولسونارو پیش از این تهدید کرده است که اگر سیستم فعلی انتخاباتی برزیل اصلاح نشود، نتایج انتخابات ریاست جمهوری بعدی را به رسمیت نخواهد شناخت و قدرت را واگذار نخواهد کرد.

وزارت دفاع برزیل نیز اخیرا به کنگره اعلام کرده است که انتخابات سال آینده بدون اصلاح سیستم فعلی انتخاباتی، برگزار نخواهد شد.

تظاهرات روز شنبه دومین اعتراض گسترده مردم برزیل در ماه جاری علیه عملکرد بولسونارو به شمار می رود.

برزیل دومین آمار بالای تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان را پس از آمریکا در اختیار دارد.

بولسونارو از زمان پیروزی در انتخابات 2018 تاکنون بارها اتهامات بی پایه و اساسی را درباره تقلب در انتخابات برزیل مطرح کرده است.

به اعتقاد منتقدان، بولسونارو با طرح این اتهامات قصد دارد زمینه لازم برای عدم قبول شکست در انتخابات سال آینده را فراهم کند.

بولسونارو یکی از معدود سیاستمداران جهان بود که از ادعاهای ترامپ درباره سرقت انتخابات آمریکا در نوامبر 2020 حمایت کرد.

بولسونارو نسبت به چالش های جدی سیستم انتخاباتی برزیل هشدار داده و بارها خواستار اصلاح سیستم رایانه‌ای فعلی شده است.

تظاهرات گسترده مردم برزیل در شرایطی برگزار شده است که اخیرا دیوان عالی این کشور با تحقیق و تفحص درباره کوتاهی رئیس جمهور در قرارداد خرید واکسن کرونا موافقت کرده است.

دادستان ارشد برزیل با درخواست مطرح شده از سوی سناتورهای مخالف دولت برای تحقیق از جایر بولسونارو رئیس جمهور این کشور به خاطر کوتاهی در انجام وظایفش در قرارداد خرید واکسن کرونا موافقت کرده است.

رئیس جمهور برزیل با اتهامات قانون شکنی در خصوص قرارداد 316 میلیون دلاری در ماه فوریه برای خرید 20 میلیون دوز واکسن هندی از شرکت بیهارات بیونتک روبرو شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید واکسن رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده با آنکه اسرائیل و اوکراین قادر به دفاع از خود هستند، اما برای انجام این کار به کمک‌های ایالات متحده وابسته‌اند.

جو بایدن در ادامه با بیان این ادعا که ایران و روسیه خواستار نابودی اسرائیل و اوکراین هستند نوشته است: «ما نباید هیچ یک از این پیامد‌ها را بپذیریم.»

بایدن در این مقاله با بیان اینکه «الان وقت تنها گذاشتن دوستانمان نیست» از مجلس نمایندگان آمریکا خواست طرح اضطراری امنیت ملی برای کمک به اوکراین و اسرائیل را به تصویب برساند. 

رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «با آنکه هر دو کشور قادرند از حاکمیت خودشان دفاع کنند آنها برای انجام این کار به کمک آمریکا از جمله سلاح‌های آمریکایی وابسته‌اند.»

وی اضافه کرده است: «هم اوکراین و هم اسرائیل از سوی دشمنانی که به دنبال نابود کردن آنها هستند هدف حملاتی آشکار قرار گرفته‌اند.»

بایدن در ادامه ادعای خود نوشته است: «پوتین می‌خواهد مردم اوکراین را تحت انقیاد خود آورد و این کشور را به بخشی از یک امپراطوری روسیه‌ای جدید تبدیل کند. حکومت ایران هم خواستار نابود کردن اسرائیل برای همیشه است.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • بازگشت روماریو به فوتبال در 58 سالگی؛ اسطوره برزیلی با پسرش هم تیمی شد!
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد