Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:16:39 GMT

معرفی ورق استیل و قیمت بازار ایران و تولید کنندگان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۰۴۰

معرفی ورق استیل و قیمت بازار ایران و تولید کنندگان

ورق استیل جز یکی از مواردی به شمار می‌رود که خصوصیت های خاص خود را داشته است و بر پایه آهن ساخته می شود ولی در ساخت ورق استیل از آلیاژهای دیگری نیز استفاده می‌شود که موجب افزایش مقاومت در برابر ضربه خوردگی، انعطاف پذیری و غیره خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بهتاک صنعت انرژی، ورق استیل به دو شکل شیت و رول در بازار عرضه می گردد و دارای سطحی صاف و براق بوده و همچنین ضد زنگ می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم در مورد خصوصیت ورق استیل مطلبی را بیان کنیم باید به صورت خلاصه ورق استیل را اینگونه توصیف کنیم که ضد اسید، نسوز و روکش دار است و می‌توان به صورت براق و مات در بازار آن را خریداری نمود.

ورق استیل در ایران تولید نمی شود و اکثراً در بازار از کشورهای دیگر این ورق وارد می‌شود که در این رابطه می‌توان به کشورهایی همانند چین، ژاپن، اوکراین، فرانسه، آلمان، کره جنوبی و تایوان و غیره اشاره نمود و البته در گذشته ها علاوه بر کشورهای ذکر شده این محصول از آلمان، ژاپن و آمریکا بیشتر وارد می شد اما اگر نگاهی به واردات این روزها داشته باشیم کشورهایی نظیر تایوان و چین و کره بیشتر به چشم می خورند و ورق استیل که توسط کشورهای تایوان و کره جنوبی ساخته می شود نسبت به بقیه دارای کیفیت بالاتری خواهد بود.

البته در کشور ایران نیز اقدامات بسیار خوبی در خصوص تولید ورق استیل صورت گرفته است و در کارخانه های آلیاژی اصفهان و یزد نیز به تعداد محدود این ورق تولید می‌شود.

البته وجود نوسان های زیاد در بازار نیز می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت ورق استیل محسوب شود. به منظور استعلام دقیق قیمت ورق استیل شما می توانید با شرکت تماس بگیرید یا از استعلام آنلاین موجود در سایت (بهتاک صنعت) استفاده نمایید.

علت ضد زنگ بودن ورق استیل چیست؟

یکی از سوالات متداولی که توسط مشتریان در خصوص ورق استیل پرسیده می شود خاصیت ضد زنگ بودن آن می باشد؛ همانطور که ذکر کرده ایم تولید ورقه استیل برپایه آهن بوده است و در ساخت آن از عناصر بسیار متغیری استفاده می شود و به همین جهت موجب شده تا در برابر عواملی چون خوردگی و زنگ دارای مقاومت بالایی باشند و همچنین انعطاف پذیری و استحکام آنها نیز افزایش داشته باشد و در ساخت آن از عناصر بسیار متغیر استفاده گردیده ولی با اضافه کردن عنصری همانند کروم خاصیت ضد زنگ بودن ورق شکل می گیرد و اگر حداقل در استیل ۱۰.۵ درصد کروم وجود داشته باشند قطعاً دارای خصوصیت ضد زنگ می باشد.

ورق استیل در ضخامت های مختلفی تولید می شود و دارای اندازه های متفاوتی می باشد به صورت کلی عرض این ورقه ها در تولید شامل ۱۰۰ و ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی متر می باشد. ورق استیل به دو صورت قطعات مستطیل و مربع تولید می گردد و همان گونه که اشاره کرده ایم که دارای ابعاد متنوع بوده و مقاومت بالایی داشته اند.

کاربرد ورق استیل چیست؟

در صنایع مختلف می توانیم به عنوان یکی از رایج ترین و کاربردترین مواد خام به ورق استیل اشاره کنیم که دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد و همچنین خصوصیات متفاوت آنها سبب شده تا قیمت‌ ورق استیل نیز متغیر باشد.

تقسیم بندی ورق های استنلس بر پایه آلیاژی بوده که داشته اند و استیل ها دارای چند سری می باشند و معروفترین نوع استیل در بازار به استیل ۳۰۰ و ۴۰۰ اختصاص داشته و خاصیت ضد زنگ در استیل ۳۰۰ وجود دارد.

این گروه از ورق استیل تقسیم بندی های مختلفی دارند که از بین آنها  استیل ۳۰۴ از مصرف زیادی برخوردار بوده و معمولاً برای تزیینات و دکوراسیون از استیل گروه ۴۳۰ استفاده می‌کنند که نسبت به استیل سری ۳۰۰ از قیمت مناسب‌تر برخوردار بوده و دارای قابلیت شکل‌پذیری مناسبی هستند. برای وسایل کوچک از استیل سری ۴۰۰ استفاده شده و با اینکه استیل ۴۱۰ مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد اما در مقابل سایش دارای مقاومت قابل قبولی است و می توان در استیل ۴۲۰ آن را پولیش کرد و همین پروسه موجب شده تا برای کارد، قاشق و چنگال از این نوع ورق استیل استفاده شود.

اما بصورت کلی بهتر است بدانید که سری ورقهای استیل به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:

· ورق استیل ۳۰۴

· ورق استیل ۴۳۰

· ورق استیل ۴۲۰

· ورق استیل ۳۱۰

· ورق استیل ۳۰۹

· ورق استیل ۲۰۱

· ورق استیل ۳۱۶

· ورق استیل طرح دار و ورق استیل رنگی

در صنایع مختلف و در ساختمان سازی ورق استیل دارای کاربردهای بسیار زیاد و فراوانی می باشد و همچنین در صنایع تولید کاغذ، روغن، مواد شیمیایی، سیمان و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. از ورق استیل در موارد زیر استفاده می شود:

· تولید بدنه اتومبیل ها و هواپیما و ماشین های سنگین

· ساخت لوازم الکتریکی

· سقف ساختمان و تولید لوازم خانگی

· ساخت تانکر حمل مواد شیمیایی

· ساخت قطعات بزرگ در کشتی سازی و تولید پمپ

· مورد استفاده برای پوشش سقف، درب و بدنه آسانسور

همان طور که اشاره کرده‌ایم یکی از رایج ترین فولاد ضد زنگ استیل به سری ۳۰۰ اختصاص داشته که شامل انواع گرید های متفاوت همانند ورق استیل ۳۰۳ ، ورق استیل ۳۰۴، ۳۲۱،۳۱۶، ۳۰۵ و ۳۴۷ بوده است که از بین همه آنها ورق استیل ۳۰۴ جزء پرمصرف ترین ها بوده و این نوع ورق استیل خاصی بی‌نظیر همانند قابل جوشکاری، غیرمغناطیسی بودن و انعطاف پذیری بالایی را داشته است و در برابر خوردگی از خود مقاومت نشان می دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت ورق استیل ورق استیل ورق استیل ضد زنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۰ تا ۵۷ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده به بالای ۶۵ تا ۶۶ هزارتومان می‌رسد.

به گفته او، روزانه پشتیبانی امور دام هزارتن تا ۲ هزارتن مرغ مازاد را از سطح بازار جمع آوری می‌کند، اما این میزان نتوانسته روند کاهشی قیمت مرغ را متوقف کند.

این مقام مسئول افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ میلیون قطعه برسد.

ابراهیمی ادامه داد: زمانی اقدامات پشتیبانی امور دام می‌تواند در تنظیم بازار موثر باشد که ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی راهکار اصلی حمایت از تولید داخل را صادرات مستمر مرغ اعلام کرد و افزود: با توجه به جوجه ریزی ماه‌های اخیر، عرضه مرغ بر مصرف غلبه دارد که در نتیجه این امر منجر به روند کاهشی قیمت در بازار شده است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته هزارتن مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است، اما بدلیل مازاد تولید و در راستای حمایت از مرغداران باید برای صادرات مستمر برنامه ریزی شود؛ به گونه‌ای که قیمت تولید با بازار همخوانی داشته باشد.

ابراهیمی قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۳۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت جوجه یکروزه فشار مضاعفی بر تولید وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه