Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:24:59 GMT

سعید معروف؛ کاپیتان نابغه

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۴۵۵

خبرگزاری آریا- تمامی دل نگرانی های ایجاد شده در لیگ ملتها با نمایش درخشان مردان والیبال ایران برابر لهستان همیشه مدعی به پایان رسید.
به گزارش آریا، اولین مصاف ورزش های تیمی در المپیک 2020 توکیو برای ورزش ایران بسیار نفس گیر دنبال شد و در شرایطی که بازی در ست پنجم بسیار جذاب و نزدیک دنبال می شد، درنهایت این شاگردان آلکنو بودند که با پیروزی 3 بر 2 زمین مسابقه را ترک کردند تا به یک برد دلچسب در اولین بازی المپیک مقابل لهستان دست یافته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شماره 4 تمام نشدنی والیبال ایران که یکی از بهترین بازیکنان جهان نیز به شمار می رود، در افتتاحیه المپیک 2020 برای والیبال ایران روزی درخشان را تجربه کرد. او که برخلاف بازی های آخر تیم ملی در لیگ ملت ها به طور کامل در زمین مسابقه حضور داشت، اوج اعتماد به نفس و توانایی خود را در ست پنجم به نمایش گذاشت؛ جایی که حتی یکبار با پاس زیبایی که برای میلاد عبادی در منطقه 3 بازی فراهم کرد، موجب تمجید آلکنو از او شد و این مربی با به آغوش کشیدنش و لبخندی که داشت، نشان داد که این پاس کاپیتان تیمش چقدر غیرقابل پیش بینی بوده است.
امتیاز بازی 19 ، 20 به سود لهستان دنبال می شد و بازیکنان لهستان توانسته بودند توپ را با موفقیت در زمین ایران قرار دهند، اما همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، سعید معروف که بازیکن را برای دادن پاس در موقعیت مناسب پیدا نمی کرد، خودش با خونسردی و اعتماد به نفس کامل، اقدام به زدن جای خالی کرد و اینطور که می بینید 5 بازیکن تیم لهستان را به هم ریخت و امتیاز 20 را برای ایران به ارمغان آورد تا دوباره همه چیز از سر گرفته شود.
به طور قطع به یقین این اوج عملکرد کاپیتان تیم المپیک والیبال ایران نبود و او در جریان هر بازی، بارها پاس هایی اینچنینی که بازیکنان و مربیان تیم خودی و حریف را شوکه می کند، ارسال کرده است. در واقع اوج عملکرد معروف در این پیروزی درخشان چند ثانیه بعد رخ داد؛ جایی که ایران عقب افتاده بود و اگر لهستان یک امتیاز دیگر می گرفت، بازی به سود تیم حریف تمام می شد.
توپ به زمین ایران برگشته بود و یک ضرب دیگر در اختیار داشتیم که شاهکار شماره 4 والیبال ایران و استفاده از یک جای خالی، ایران را به امتیاز 20 رساند و ملی پوشان به این مسابقه بازگشتند و در ادامه شاهد پیروزی ملی پوشان در اولین گام بودیم؛ به جرات می توان گفت ایران در این مسابقه بازی را واگذار کرده بود، ولی اعتماد به نفس بالای معروف و هوشمندی این ستاره والیبال جهان، بار دیگر فرصت پیروزی را به اردوی ایران بازگرداند تا در ادامه این ما باشیم که برنده ماراتن نفس گیر والیبال در دومین روز رقابت های المپیک 2020 توکیو لقب گرفتیم.
جدا از بازی کم نقص تیم ملی ایران در بازی ، که یکی از روزهای خوب ایران در دریافت ها و دفاع روی تور بود ، لحظات حساس این بازی گره خورده بود به بازی کم نظیر کاپیتان ایران سعید معروف که روز بزرگی را سپری کرد.
ست اول دیدار با سرویس های عالی لئون کوبایی الاصل و اسپک های کورک با نتیجه 25 بر 18 به نفع لهستان به پایان رسید. ستی که ایران مثل تمامی تورنمنت های این سالها خوب نبود و حس باخت را به بینندگان تلویزیونی القا می کرد. از ست دوم بازی ، نمایشی دیگر از ایران را دیدیم . دفاع های بی نقص روی تور که بعضاً تک دفاعه برابر لئون و کورک بود ، به همراه دریافت های خوب میثم صالحی ، مرندی و میلاد عبادی پور برای پاسور بی نظیر ایران ورق را به نفع تیم ملی ایران برگرداند.
 دو پیروزی 25بر 22 در ست های دوم و سوم  ایران را از لهستان با نتیجه دو بر یک پیش انداخت. نمایش درخشان سعید معروف در ست های دوم و سوم که با دریافت های خوب ،فضا را برای بازیسازی او برای مهاجمان ایران فراهم می کرد لهستان را زمین گیر کرد تا بلند قامتان ایران با روحیه تر از قبل شوند.
لهستان ست چهارم را در نبردی که امتیاز های آن تا اواخر ست نزدیک به هم بود با نتیجه 25 بر 22 به نفع خود کرد تا همه چیز به ست آخر کشیده شود. ستی که در آن نمایش درخشان کاپیتان تیم را دیدیم . او در این ست فراتر از یک کاپیتان بود. کافی است یک بار دیگر این ست را از امتیاز اول دوباره مرور کنیم . تمامی بازیکنان تیم بعد از هر عملکرد خوب خود در زمین مسابقه  برای تقسیم شادی به دنبال معروف بودند. میمیک صورت معروف و صحبت های او با این حرکات با بازیکنان که بعضاً با تشکر و ایراد فنی همراه بود به همراه پاس های درخشان او برای مردان خط حمله ایران که با تنوع پاس برای تمامی حمله وران تیم امیرغفور، میلاد عبادی پور، میثم صالحی ،محمد موسوی و علی اصغر مجرد همراه بود دفاع لهستان را برابر انتخاب های متعدد معروف از کار انداخته بود و ایران قدم به قدم با لهستان در ست پنجم تا امتیاز 21بر 20به سود لهستان مبارزه کرد. 
امتیاز 21 برای ایران با شاهکار کاپیتان ، آب سردی بود به پیکر پنج لهستانی که در زیر تور و در منطقه 2 تیم لهستان بودند. توپ در ارتفاع کم و در شرایط سخت و در لبه تور به کاپیتان تیم رسیده بود،شرایط فیزیکی او در رسیدن توپ مناسب نبود ، ضمن این که حمله وران تیم نیز در مناطق مناسب زمین نبودند، جا خالی کاپیتان در بین پنج بازیکن لهستانی به هر زحمتی بود به زمین نشست تا محمد موسوی به منطقه سرویس برود. 
دفاع عالی عبادی پور برابر ضربه محکم کورک ایران را به امتیاز 22رساند. سرویس دوباره موسوی و بازگشت توپ به زمین ایران شرایط پاس را  برای کاپیتان ایران فراهم کرد، معروف با تجربه ، بهترین انتخاب را از بین میثم صالحی ، امیر غفور و عبادی پور برگزید. عبادی پور روحیه گرفته برابر دفاع توپ برابر کورک در امتیاز قبلی ضربه آخر را زد تا ایران در یکی از بهترین نمایش های تاریخ خود برابر لهستان پیروز شود. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سعید معروف والیبال ایران کاپیتان تیم سعید معروف عبادی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و بحرین در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز دوشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود افغانستان به پایان رسید.

در دیگر دیدار این گروه که به صورت همزمان برگزار شد تیم ملی فوتسال ایران موفق شد از سد کویت عبور کند.

به این ترتیب در جدول رده بندی گروه D تیم ملی ایران با ۹ امتیاز صدرنشین شد و افغانستان با ۴ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کویت در رده دوم قرار گرفت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کویت با ۴ و بحرین بدون امتیاز از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

افغانستان با هدایت مجید مرتضایی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تاجیکستان خواهد رفت و ایران با قرقیزستان دیدار خواهد کرد. لازم به ذکر است که ۴ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب خواهند کرد.

کد خبر 846477 برچسب‌ها ایران و افغانستان فوتسال و فوتبال ساحلی ویژه ورزشی افغانستان

دیگر خبرها

  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان +فیلم
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت +فیلم
  • صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • فوتسالیست ها با اقتدار به دور بعدی صعود کردند
  • صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به مرحله بعدی
  • پرگل‌ترین بازی ایران برابر کویت رقم خورد/ صعود مقتدرانه به حذفی
  • برد تیم ملی ایران برابر کویت در نیمه اول/ افغانستان در آستانه حذف