Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:36:39 GMT

فرماندار: کمبود آب مهم‌ترین چالش شاهرود است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۵۰۹

فرماندار: کمبود آب مهم‌ترین چالش شاهرود است

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود، افزود: زمانی کشاورزی در شهرستان با توجه به پراکندگی بارش ها و فراوانی آب پر رونق بود اما در سال های اخیر به دلیل کم بارشی، بسیاری از زمین های کشاورزی کاربری خود را دست دادند.

وی با بیان اینکه برخی کشاورزان به دلیل کمبود آب مجبور به تغییر کاربری زمین های زراعی شدند، اظهار داشت: برخی از این تغییر کاربری ها سرآغاز تخلف های دیگر و موجب تشکیل پرونده های جدید قضایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی ادامه داد: امروز برگشت به قبل اتفاق خوبی را رقم نمی زند چرا که در شرایط کمبود آب برخی تغییر کاربری ها موجب اتلاف سرمایه گذاری ها هم شده است.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه در این شهرستان تامین آب از منابع سطحی نزدیک به صفر است، تصریح کرد: به طور عمومی موضوع ایجاد چاه های جدید دغدغه های زیادی را بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه رفع این چالش ها نیاز به تحول دارد، ابراز داشت: بخشی از این برنامه تحولی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در راس دستگاه قضا اجرا شد.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه اختلاف دما به عنوان یک ظرفیت در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: این ظرفیت با برنامه ریزی مناسب می تواند موجب توسعه و تحول شود.

جلالی با بیان اینکه اختلاف دما در یک منطقه جغرافیای به مانند شهرستان شاهرود زمینه بروز دغدغه های زیادی را فراهم کرده است، افزود: دمای ۲۰ درجه زیر صفر  و بالای ۴۵ درجه در یک پهنا موجب به وجود آمدن مشکلات و خسارت هایی در کشاورزی و ایجاد محدودیت هایی در شهرستان شده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه برخی از مشکلات ریشه در زمان و مدیریت دارد، اظهار داشت: امروز باید به مشکلات نوعی دیگر نگاه شود، اگر تخلفی در قبل صورت گرفته است امروز آن تخلف شکل ظاهرش به لحاظ کیفیت نشان از یک سرمایه دارد.

وی با بیان اینکه فرصت های بسیار خوبی در شهرستان شاهرود وجود دارد، ابراز داشت: مردم ولایتمدار و متدین، منابع طبیعی و خدادادی، قرار گرفتن در محل تردد زائران، مسافران و گردشگران و وجود معادن بسیار از ظرفیت های مهم شاهرود به شمار می روند.

فرماندار شاهرود ادامه داد: مسوولان در حوزه قضایی با توجه به ظرفیت هایی که از قبل بوده و اکنون از بین رفته است باید نگاه متفاوت تری به ظرفیت های جدید داشته باشند.

در این آیین روح الله اسماعیلیان رییس سابق دادگستری تودیع و احمد مطهری نسب به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان شاهرود معرفی شد، همچنین عبدالجواد پارسا فر تودیع و حجت الاسلام و المسلمین رضی پارسامنش به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود معرفی شد.

این آیین با حضور مسوولان استان و شهرستانی در محل دادگستری شهرستان شاهرود برگزار شد.

هفت دادیار ،۲ بازپرس ،یک معاون دادستان و خود دادستان به مجموع پرونده های قضایی شاهرود رسیدگی می کنند.

به گفته دادستان شاهرود ورودی پرونده های قضایی این شهرستان در هر ماه ۱۴۰ تا ۱۵۰ فقره است.

پارسافر از ۳۰ خرداد ۹۸ به عنوان دادستان شاهرود آغاز به کار کرد. وی سال ۹۴ از شهرستان طبس به شاهرود منتقل شد و در سمت معاون قضایی این شهرستان هم فعالیت کرده است.

برچسب‌ها دادگستری کم آبی شاهرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کم آبی شاهرود دادگستری کم آبی شاهرود شهرستان شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در مراسم تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد، افزود: با نهاد فراجا و برخی نهاد‌های دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به صورت جامع و با برنامه ریزی تداوم یابد. 
وی بیان کرد: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.
دادستان کل کشور در ادامه گفت: هیچگونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضاییه است، وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، افزود: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد چرا که آزادی‌های مشروع نیز از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت‌های خوبی را داریم، اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می‌گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک‌تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشند.
استاندار نیز در این مراسم با قدردانی از مجموعه دادگستری استان یزد، گفت: محصول عملکرد مجموعه قضایی استان باعث افزایش سرمایه اجتماعی این دستگاه در استان یزد شد و این مجموعه در بالاترین سطح خود از این لحاظ قرار دارد.
فاطمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت استان وجود دارد و بیشترین تعامل در شورای تامین استان حاصل می‌شود، که موفقیت‌های استان محصول همین همراهی و همگامی است.
در این مراسم از خدمات پنج ساله غلامعلی دهشیری رییس کل پیشین دادگستری استان یزد قدردانی و حجت الاسلام حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی شد.
همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان و غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه