Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جوی استان و جولان بادهای ۱۲۰ روزه، اظهار داشت: مطابق با الگوی نقشه‌ها و تقویت فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه از عصر روز گذشته شاهد افزایش سرعت وزش باد در اکثر نقاط استان هستیم.

وی با اعلام اینکه از امروز تا پایان هفته شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان خواهیم بود، بیان داشت: وزش باد در استان علاوه بر خیزش گرد و خاک در استان سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت  هوا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مرز شرقی شرایط برای توفان گرد و خاک و بروز خسارت فراهم است، تبیین کرد: این پدیده جوی آسیب به تابلوها و علایم شهری و روستایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خسارت به درختان و غیره را به همراه خواهد داشت.

نخعی با اشاره به تغییرات دمایی در استان، گفت: طی امروز و فردا دمای هوا در استان تغییر محسوسی نخواهد داشت و تا پایان هفته هوای استان خنک‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییرات دما در مرکز استان بین ۲۱ و ۳۷ درجه ثبت شد، خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته قائن با کمینه دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و بندان با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی بیرجند توفان گردوخاک بادهای 120 روزه جولان بادهای 120 روزه آسمان خراسان جنوبی گردوخاک شدید کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • هوا گرمتر می‌شود
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان