Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@01:48:59 GMT

چرا فروش تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۸۷۳

چرا فروش تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ ممنوع است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  اسب بخار، با اعلام این خبر بسیاری از کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی با نگاهی طنز رفتار تویوتا را مشابه عملکرد اخیر ایران خودرو و سایپا در برنامه های فروش محصولاتشان دانستند. عملکردی که نتیجه تصمیمات کمیته خودرو و وزارت صمت در سال ۱۳۹۹ بوده است و سبب گردیده تا امروز خودروهای پرتقاضا با ممنوعیت فروش خودرو به مدت یک سال پس از تحویل به دست خریداران برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام ایران خودرو و سایپا برای کنترل بازار و جلوگیری از ورود دلالان به فروش های اخیر خودرو بوده که البته تا حد زیادی، این پروژه هم در شرایط فعلی اقتصاد ایران شکست خورده است.

اما کمپانی تویوتا که مشکلی برای عرضه محصولاتش در بازارهای مختلف ندارد و نیازی نیست که برای کنترل بازار محدودیت هایی را برای خریداران خود ایجاد کند. با مرور اتفاق های چند ماه گذشته متوجه خواهیم شد که تویوتا چند ماه قبل از معرفی لندکروزر ۲۰۲۲ سری ۳۰۰، تولید این شاسی بلند محبوب را آغاز نموده بود و پس از رونمایی نیز فروش فوری این خودرو را شروع کرد. به عبارت ساده تر تویوتا قبل از رونمایی، فرایندهای مختلف تولیدی و قانونی را برای لندکروزر ۲۰۲۲ طی کرده بود و در این مدت هم به راحتی توانست تا نیاز مشتریان خود را تامین کند.

با وجود اینکه در چند هفته گذشته قیمت بازار آزاد این شاسی بلند جدید در کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از بهای مصوب تویوتا بود، نمی توان قانون جدید فروش لندکروزر را به این دلیل دانست. بر اساس اطلاعیه جدید تویوتا، مشتریان لندکروزر سری ۳۰۰ مدل ۲۰۲۲ این اجازه را ندارند تا به مدت یک سال، خودروی خود را به فرد دیگر واگذار کنند و آن را در بازار آزاد به فروش برسانند.

حال با نگاهی دقیق تر می توان متوجه شد که این سیاست تویوتا برای جلوگیری از حضور محصول جدید در درگیری های تروریستی بوده است. گفته می شود که در هفته های گذشته، برخی واسطه ها به دنبال خرید لندکروزرهای سری ۳۰۰ مدل ۲۰۲۲ برای گروه های تروریستی خاورمیانه بوده اند و این تصمیم تویوتا سبب شده است که امکان ارسال خودرو برای تروریست هایی مانند داعش، طالبان و… تا حد زیادی از بین برود.

در سال های گذشته با انتشار تصاویر حضور محصولات مختلف تویوتا که در اختیار تروریست هایی مانند داعش بوده است، انتقادهای زیادی به عملکرد این خودروساز ژاپنی صورت گرفت. با وجود اینکه همیشه تویوتا هرگونه ارتباط مستقیم و فروش محصول به گروه های تروریستی را رد می کرد، شاهد بودیم که انتقادهایی به سیاست های فروش این کمپانی مطرح می شد. حال این بار تویوتا برای جلوگیری از حضور لندکروزر سری ۳۰۰ مدل ۲۰۲۲ در گروه های تروریستی، هرگونه فروش این خودرو را به مدت یک سال ممنوع کرده است. با این اقدام، تویوتا به دنبال آن است که با رد هرگونه اتهام همکاری با این گروه ها، مانعی را هم بر سر فروش محصولاتش به تروریست ها ایجاد کند.

پربیننده ترین قیمت روز خودروهای شاسی بلند + جدول قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۵/۲ پراید ۱۳۹میلیون شد/ قیمت ساینا، کوییک و تیبا + جدول قیمت سمند ۱۴۰۰/۵/۲ فروختن لندکروز ۲۰۲۲ ممنوع شد!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تویوتا سری ۳۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی

آئودی سال گذشته به تولید خودرو نمادین TT خاتمه داد و حتی به همین مناسبت نسخه ویژه محدود آئودی TT با طیفی جذاب از رنگ سبز ارائه شد. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، این خودروساز بالارده آلمانی حالا خودرو اسپرت نامدار R8 را هم از خط تولید خود خارج کرده است؛ خبری که باعث ناراحتی طرفداران پر و پاقرص این ساخته نمادین آلمانی‌ها خواهد شد.

توقف تولید آئودی R8

به گزارش گجت نیوز، آخرین دستگاه از آئودی آر 8 به‌تازگی از کارخانه این شرکت در شهر هایلبرون آلمان خارج شد. آخرین آر 8 تولیدشده، یک نسخه کوپه Performance Quattro Edition با رنگ زرد (Vegas Yellow)، تریم فیبر کربن و رینگ‌های 20 اینچی است.

آئودی، یکی از با ارزش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳ در ابتدا برنامه داشت در انتهای سال 2023 به تولید R8 پایان بدهد. با این حال، پس از اعلام اتمام تولید این سوپرکار، این شرکت با موجی از سفارشات مواجه شد که برای پاسخ به آن‌ها مجبور شد کماکان دستگاه‌های بیشتری تولید کند. نهایتاً به همین شکل تولید این خودرو تا این ماه ادامه پیدا کرد.

آمار و ارقام نشان می‌دهند تقاضا برای آئودی R8 و در نتیجه فروش آن طی سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. بخشی از این تقاضای کم هم به قیمت بالای این سوپرکار بر می‌گردد که باعث می‌شود عده بسیاری توانایی خرید آن را نداشته باشند.

البته فروش R8 سال گذشته میلادی رشدی 49 درصدی به خود دید، اما کماکان کمترین فروش را بین محصولات آئودی داشت. اوج فروش این خودرو در سال 2008 بود که 5 هزار و 16 دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده بود.

توقف تولید آر 8 زمان پایان کار موتور V10 گروه فولکس واگن را هم مشخص می‌کند. لامبورگینی به‌عنوان زیرمجموعه آئودی AG و در مقیاس بزرگ‌تر گروه فولکس واگن، به‌زودی هوراکان را هم که به نوعی هم‌خانواده آر 8 است از رده خارج می‌کند. این یعنی در آینده نزدیک دیگر خبری از پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی نخواهد بود.

البته لامبورگینی عرضه جانشین هوراکان با پیشرانه پلاگین هیبرید شامل یک موتور بنزینی کم‌حجم‌تر را در دستور کار قرار داده است. این خودروساز ایتالیایی حتی اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که در بودجه مورد نیاز برای توسعه این خودرو هیچ کم و کاستی ندارد و می‌تواند این کار را بدون نیاز به هم‌سهم شدن با آئودی در هزینه‌ها انجام بدهد.

این در حالی است که آئودی برنامه‌ای برای عرضه جایگزین مستقیم آئودی R8 پس از پایان تولید آن ندارد و همواره به یک خودرو تمام الکتریکی به‌عنوان جایگزین اشاره کرده است. البته به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا ورود این ماشین به بازار وجود داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویر کمتر دیده شده از سعید راد و ملک مطیعی قبل از ممنوع الفعالیتی
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • بازسازی سیو جاودانه امیلیانو مارتینز در فینال جام جهانی 2022 / عکس
  • شکاف درآمدی در ایران کمتر از ترکیه، مالزی و برزیل
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • تویوتا هایلوکس برقی وارد بازار می‌شود
  • آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی
  • کاسبی پر درآمدی به نام فروش کارت ملی!
  • ۳۰۰ میلیون بده خودرو وارداتی بخر!
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال