Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران  درباره چرایی طولانی شدنِ اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده، افزود: سال ۶۳ اولین بازنگری قانون صورت گرفت و قرار شد سریعاً به صحن مجلس برسد، ولی متاسفانه مدت‌زمان بسیاری طول کشید تا این امر محقق شود.

وی با اعلام اینکه سال ۸۹ در قانون، مالیات بر ارزش افزوده توسط کمیسیون اقتصادی تصویب شد، گفت: شخصاً به هیئت‌رئیسه‌ وقت اعلام کردیم این چه قانونی است که شما آن را در قالب برنامه دائمی گنجانده‌اید و هرسال هم درصدی نرخ آن را افزایش داده‌اید؟!

مشکلات قانون باید به‌سرعت احصا شود

جعفریان گفت: قانون آزمایشی بود و باید بازخورد آن را می‌گرفتیم، ولی این امر محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه پنجم هم رو به پایان بود که تازه اقدام به بازنگریِ قانون کردیم و این قانون هم جواب نداد و تا امروز طول کشیده است.

وی با بیان اینکه همه قوانینِ مصوبِ مجلس دارای مشکلاتی است که از سوی دست‌اندرکاران اقتصادی و صاحب‌نظران باید احصا شده و بررسی شود، افزود: یکی دو ماده از قوانین باید اضافه یا کم شود و نیز می‌توان از طریق آئین‌نامه‌ها مشکلات را حل‌وفصل کرد.

به گفته جعفریان میزان وصولیِ امسالِ مالیات بر ارزش افزوده به احتسابِ مالیات‌های مستقیم، حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان است که در صورت تحقق باید در بودجه وارد شود.

وی بخش اعظم این مبلغ را متعلق به اخذِ مالیات از ارزش افزوده دانست و گفت: بنده معتقدم که روش مالیات‌گیری به‌درستی اجرا نمی‌شود و اگر به‌درستی اجرا نشود، به تولید و واحد‌ها اصابت می‌کند.

جعفریان معتقد است باید سرشاخه‌های مالیاتی ردیابی شوند تا دریابیم مبالغِ مالیاتی در کجا صرف و هزینه می‌شوند؛ چراکه قرار بود این مالیات به مدیریتِ مصرف منتج گردد و این بخش را ساماندهی کند.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: اگر قانونِ اصلاح شده نیز از دی‌ماه، به همین شیوه اجرایی شود، باید گفت که کاری از پیش نخواهد رفت.

جعفریان درعین‌حال روند محتوایی قانون را مناسب‌تر از گذشته توصیف کرد و گفت: قانون باید به سرمنزل مقصود برسد و بدین منظور، مصرفِ مالیات را باید ساماندهی کنیم واِلا اگر قرار است به همین منوال پیش رویم، اصلاحیه "مالیات بر ارزش افزوده" نیز راه به جایی نخواهد بُرد و مجدداً گرفتار مالیات ستانی خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد

محمد احمدی مدیر مهندسی وحدنگاری اراضی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر قانون جلوگیری از خردشدن اراضی با صدور سند موافقت نمی کنیم، از این رو وراث بصورت مشاعی به میزان قدرالسهم خود باید اراضی سند بگیرند.

به گفته او، بنابر مصوبه سال ۸۵، ملاک عمل ما قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشور است، لذا بعد از فوت صاحب زمین امکان تقسیم اراضی وجود ندارد.

احمدی با اشاره به هزینه صدور سند اراضی کشاورزی افزود: هزینه صدور سند از جمله تهیه نقشه کاداستر برعهده دولت است و تنها کشاورزان هزینه مختصری برای صدور سند پرداخت می کنند که در مقابل هزینه پرداختی دولت رقم چشمگیری نیست.

مجری و مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی درباره اینکه با سندددار شدن اراضی کشاورزی از کشاورزان مالیات دریافت می شود، گفت: در برنامه هفتم قانونی مبنی بر پرداخت مالیات توسط کشاورزان نداریم و اگر قانون بر آن باشد که از کشاورزان مالیات دریافت شود، ارتباطی به سنددار شدن یا سند نداشتن ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده اصناف تا تیر ۱۴۰۳
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت/ اعلام جزییات
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است