Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:27:57 GMT

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در کردستان اهدا شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۹۹۴

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در کردستان اهدا شد

به گزارش ایرنا، صدیق جدیدالاسلام روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نریمان سیفی جوان ۲۳ ساله اهل روستای کروندان از توابع شهرستان دهگلان که سطح هوشیاری وی بر اثر سانحه تصادف کاهش یافته و در بیمارستان کوثر سنندج بستری بود با تشخیص قطعی مرگ مغزی با رضایت خانواده جهت عمل جداسازی اعضا به بیمارستان سینای تهران اعزام و پیوند انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این عمل خداپسندانه موجب شد چندین بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات یافته و بار دیگر به زندگی لبخند بزنند، گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۴۴ مورد اهدای عضو در استان انجام شده و به دلیل محدودیت های کرونا، این دومین اهدای عضو در سال جاری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه کردستانی‌ها همواره از پیشگامان اهدای عضو هستند، افزود: مردم نوع‌ دوست استان می توانند با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و یا مراجعه به واحد بیماران خاص دانشگاه کارت اهدای عضو را تکمیل کنند.

وی یادآور شد: افرادی که تمایل به اهدای عضو داشته باشند می توانند در سامانه اهدای عضو ایرانیان ثبت نام کنند.

مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی است و حیات بیمار وابسته به دستگاهی است که در صورت جدا شدن از آن بعد از چند ثانیه فوت می‌کند.

اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه ها است ضمن اینکه برخی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

برچسب‌ها کردستان سنندج اهدای عضو بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج اهدای عضو کردستان سنندج اهدای عضو بهداشت و سلامت اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه "ام البنین حق بین"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد حق بین در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی