Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@06:56:49 GMT

214 هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۰۱۰۹

214 هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

فرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه کار برداشت گندم در استان کردستان از 27 خرداد سال‌جاری آغاز شده است، اظهار کرد: از زمان شروع برداشت گندم تا کنون 214 هزار و 909 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده شد.

وی خاطرنشان کرد: 210 هزار و602 تن از گندم خریداری شده تا این لحظه در سامانه سیفا ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه خرید روزانه گندم 8 هزار و 904 تن است، گفت: میزان چک لیست ارسالی به بانک کشاورزی 193 هزار و 921 مورد بوده است.

سپری اظهار کرد: بیشترین میزان خرید گندم تضمینی در استان با 60 هزار و 358 تن مربوط به شهرستان‌ قروه بوده و شهرستان سقز با خرید 47 هزار تن است.

به گفته وی، تاکنون 36 هزار 490 تن دهگلان، 34هزار تن گندم کامیاران، 29 هزار تن بیجار و 5 هزار و 180 تن گندم در دیواندره خرید تضمینی شده است.

به گفته وی، پیش‌بینی خرید تضمینی گندم طی سال زراعی جاری در استان را ۳۴۳ تن است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان فرید سپری آغاز برداشت گندم خرید تضمینی گندم هزار تن تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان

محمد رضا ماندگاری رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن محصول توسط شبکه‌های خرید به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و۱۰ هزار و ۳۰۰ تن آن به سیلو‌ها و انبار‌های استان حمل و بارگیری شده است.

 

وی افزود: به علت برداشت نشدن محصول در سه مرکز احمدی، فارغان و طاشکوییه شهرستان حاجی آباد، اکنون هشت مرکز از ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: شبکه تعاون روستایی امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان را دارد.

ماندگاری افزود: از آنجایی که دسترسی کاربران برای ثبت آمار کشاورزان هنوز انجام نگرفته، هیچ پرداختی بابت بهای گندم به گندمکاران نداشته ایم.

وی گفت: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل‌های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان افزود: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد و تمامی مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان