Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، عباس اکبری محمدی  درباره پروژه انتقال نفت گوره به جاسک، با اشاره به اهمیت بسیار بالای این پروژه برای کشور اظهار کرد: تأمین ورق مورد نیاز برای ساخت‌ لوله‌های انتقال نفت، مهم‌ترین اقدام در تأمین اقلام مورد نیاز این پروژه ملی بود.

وی افزود: جنس این خط لوله که نفت خام را از شهر گوره در استان بوشهر به بندری جاسک در استان هرمزگان منتقل می‌کند، به دلیل مقادیر بالای گوگرد باید از مقاومت زیادی برخوردار باشد چراکه نفت خام تصفیه‌نشده به دلیل دارا بودن گوگرد زیاد، خوردگی بالایی را در لوله‌ها ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولاد مبارکه بار دیگر تحریم‌ها را شکست داد

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: پیش از این شرکت نفت برای تأمین ورق مورد نیاز خطوط انتقال نفت خام اقدام کرده بود که علی‌رغم تأمین اعتبار مورد نیاز، طرف‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها، این ورق را در اختیار کشورمان قرار ندادند و این پروژه معطل ماند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه با تکیه بر توان داخلی، پس از انجام تست‌های مورد نیاز در کارخانه تولید ورق و تبدیل ورق به لوله، اسلب مورد نیاز برای تولید این ورق را طراحی و فرایند تولید انبوه این محصول را آغاز کرد و موفق به تولید بیش از 400 هزار تن اسلب API مناسب برای محیط گاز ترش به عنوان ماده اولیه و به نوعی قلب تپنده این پروژه شد.

جلوگیری از خروج 500 میلیون یورو ارز از کشور

اکبری در ادامه اذعان داشت: تولید اسلب مورد نیاز پروژه انتقال نفت گوره به جاسک توسط فولاد مبارکه چنان حائز اهمیت است که علاوه بر زمینه‌سازی برای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استراتژیک کشور، در فاصله زمانی و کیفیت مناسب، از خروج حداقل 500 میلیون یورو ارز از کشور نیز جلوگیری کرد؛ ناگفته نماند که حتی در صورت پرداخت مبالغ گزاف به شرکت‌های خارجی برای خرید این حجم از اسلب خاص، به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشورمان، ورق یا اسلب API به ایران تحویل داده نمی‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر توانمندی تولید اسلب‌های گاز ترش و اسلب‌های ویژه‌ای که برای خطوط انتقال نفت و گاز استفاده می‌شود، صرفاً در فولاد مبارکه تولید شده و باید توجه داشت که لازمه تولید چنین محصولاتی علاوه بر به دانش فنی بالا، به خط تولید پیشرفته نیازمند است که هر دو عامل در شرکت فولاد مبارکه وجود دارد.

فولاد مبارکه جزو معدود تولیدکنندگان اسلب API در جهان است

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با بیان این که فولاد مبارکه تنها فولادساز کشور در تولید اسلب API است، تأکید کرد: به غیر از شرکت فولاد مبارکه که تنها شرکت فولادی در کشور با پتانسیل تولید این نوع اسلب ویژه است، در کشورهایی که از نظر تکنولوژی فولادی در سطوح پیشرفته قرار دارند قادر به تولید این نوع اسلب هستند.

وی عنوان داشت: یکی از دغدغه‌ها و پیگیری‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای اجرای پروژه‌های ملی داشتند، انجام این پروژه در سریع‌ترین زمان بود که با لبیک شرکت فولاد مبارکه و همتی که در این شرکت و سایر ارکان اجرایی دخیل در این پروژه ایجاد شد، این پروژه عملیاتی گردید.

پربیننده ترین عقب نشینی طلا و نقره در آخرین روز معاملاتی هفته / نمودار فلزات گرانبها نزولی شد آغاز ترخیص روزانه ۶۰هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی / خروج ۹۰درصدی سایر اقلام بدون ارائه کد رهگیری انتقال «ذوب» از فرابورس به بورس به زودی نهایی می شود هند پنجمین بازار صادراتی ایران شد یک میلیون و ۱۳۰هزار دوز واکسن کرونا امروز وارد کشور شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان شرکت فولاد مبارکه انتقال نفت مورد نیاز اسلب API

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوال روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، سوال طرح «زندگی با آیه‌ها» در هفدهمین روز ماه رمضان این است که کدام آیه به جامعه صالحی که مؤمنین بنا می‌کنند و در آن امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، اشاره می‌کند؟

۱- آیه ۳۹ سوره مبارکه یوسف

۲- آیه ۱۵۰ سوره مبارکه نسا

۳- آیه ۲ سوره مبارکه بقره

۴- آیه ۴۱ سوره مبارکه حج

علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند گزینه صحیح را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۴ ارسال کنند.

همچنین برای شرکت در پویش قبل از ارسال پاسخ مسابقه عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۴ ارسال کنند.

هر روز ۱۰ جایزه یک میلیون ریالی به مشارکت کنندگان این مسابقه در استان مرکزی تعلق می‌گیرد.

برندگان مسابقه روز شانزدهم:

١_ ۸۶**۰۹۱۷۷۵۱

۲_ ۹۵**۰۹۱۲۰۹۴

۳_ ۳۴**۰۹۱۸۶۰۸

۴_ ۳۷**۰۹۳۵۳۶۲

۵_ ۳۸**۰۹۱۳۹۱۴

۶_ ۸۰**۰۹۳۹۷۵۴

۷_ ۸۰**۰۹۱۱۶۵۰

۸_ ۹۴**۰۹۳۰۹۱۱

۹_ ۳۱**۰۹۱۸۷۶۵

۱۰_ ۱۸**۰۹۳۶۶۷۸

برندگان با شماره خود نام، نام خانوادگی و شماره کارت را به شماره ۰۹۱۲۷۵۴۰۱۳۱ اعلام کنند.

کد خبر 6064031

دیگر خبرها

  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • سوال روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در مرکزی
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت