Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@17:45:26 GMT

سازه‌ها را با کوپسیل مقاوم و زیبا کنید

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۰۷۸۱

سازه‌ها را با کوپسیل مقاوم و زیبا کنید

در زمینه محصولات سیلیکونی در دنیا سال‌هاست اقداماتی صورت گرفته و این قبیل محصولات جای خود را در بازارهای جهانی باز کرده‌اند.

اما این امر در کشور ما تا چند سال پیش تنها به‌عنوان محصولی وارداتی نگاه می‌شد. حالا اما شرکت دانش‌بنیان «کوپل شیمی سپاهان» با برند «کوپسیل» (COUPSYL) به‌عنوان نخستین تولیدکننده این محصولات در عرصه ساختمان‌سازی، توانسته در عرصه رقابت با محصولات وارداتی حرف‌های زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هسته اولیه شرکت دانش‌بنیان «کوپل شیمی سپاهان» در سال 92 شکل گرفت و اعضای تیم سه نفره‌ای که کارشناس ارشد مهندسی شیمی و شیمی بودند، کار را آغاز کردند. حوزه فعالیت این شرکت بیشتر متمرکز بر تولید محصولات سیلیکاتی و سیلیکونی است.

این ترکیبات و به طورکلی، ترکیبات آلی فلزی سیلیوم طیف گسترده‌ای از موادشیمیایی را شامل می‌شود که تنوع زیادی داشته و در حوزه‌های متفاوتی کاربرد دارند؛ اما از آنجا که در ایران روی ترکیبات سیلیکونی کار زیادی انجام نگرفته بود،این گروه سه نفره وارد این موضوع شدند و تولید برخی از این محصولات آغاز کردند. آن زمان که شرکت راه‌اندازی شد، هیچ شرکتی در داخل کشور این قبیل محصولات را تولید نمی‌کرد.

مرتضی جمشیدی، عضو هیأت مدیره و یکی از مؤسسان شرکت به جام‌جم می‌گوید: «شرکت ما چهار دسته محصول تولید می‌کند که در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد. تاکنون ما تنها تولیدکننده داخلی این قبیل محصولات بوده‌ایم و بخش اعظم آن وارداتی است. اما محصولات این شرکت دانش‌بنیان نیز مانند تمام محصولات تولید داخل در مقایسه با نمونه‌های وارداتی، حداقل بین 30 تا 50 درصد قیمت کمتری دارند.»

دسته اول: سیلان‌ها

عضوهیات مدیره و مدیر فروش این شرکت دانش‌بنیان در خصوص انواع محصولات این شرکت می‌گوید: «ما چند دسته محصول تولید می‌کنیم که همه آنها ماهیت سیلیکاتی و سیلیکونی دارند و بر پایه ترکیبات سیلیکون بوده اما ساختارها و کاربردهای متفاوتی دارند.

از جمله خانواده محصولات تولید شده، «سیلان‌ها» یا کوپل‌کننده‌های سیلانی هستند. این ترکیبات در صنعت رنگ و رزین، ریخته‌گری، پلیمر و در عایق‌های خاص آیروژل با پایین‌ترین ضریب انتقال حرارت، کاربرد دارند. درواقع شرکت ما نخستین تولیدکننده این قبیل محصولات در کشور است ولی متاسفانه به دلیل نبود تولید داخل این مواد در کشور صنایع پایین‌دستی این حوزه رشد زیادی نکرده‌اند.تمام محصولات تولیدشده گواهینامه دانش‌بنیان دارند. کوپل‌کننده‌های سیلانی یک محصول پایه به‌شمار می‌رود و به‌عنوان مواد اولیه محسوب می‌شود و باید در صنایع و فرمولیزاسیون دیگر قرار گیرد و در نهایت تبدیل به محصول نهایی شده و مصرف‌کننده می‌تواند از آن استفاده کند. درحقیقت، شرکت‌ها این ماده اولیه را از شرکت ما خریداری و تبدیل به فرآورده نهایی کرده و در بازار مورد استفاده قرار می دهند.»

دسته دوم: ترکیبات نانوآبگریزکننده نمای ساختمان

مهم‌ترین ویژگی این ترکیبات نانوآب‌گریزکننده که ابعاد ذرات آن در حد نانوست، آبگریز کردن انواع سطوح ساختمانی است.

جمشیدی می‌گوید: «ما این محصول را روی انواع سطوح ساختمانی اعم از آجر، گچ و سنگ استفاده می‌کنیم و باعث آبگریزشدن سطوح ساختمانی می‌شود. به این معنا که با استفاده از این محصول روی آن دسته از سطوح ساختمانی که قادر به جذب این ماده باشند، اجازه نفوذ آب به داخل مصالح داده نشده و باعث می‌شود سطح شوره نزده و با بارندگی شسته و تمیز شده و از آن محافظت می‌شود. این محصول بر پایه متیل سیلیکونات بوده و تنها در شرکت ما از صفر تا صد تولید می‌شود. بقیه تولیدکنندگان محصولات آبگریزکننده در داخل، این محصول را خریداری کرده و در فرمولیزاسیون وارد کرده و محصول آبگریزکننده تولید می‌کنند. این محصول، سبز و بر پایه آب است و موادشیمیایی در آن استفاده نمی‌شود؛ مقاومت بالایی در برابر تابش فرابنفش خورشید و دما دارد و گواهینامه نانومقیاس را هم دریافت کرده است. مواد نانو آبگریز انواع تولیدی مختلفی دارند اما در نوعی که ما تولید می‌کنیم، سالانه 100 تن مصرف دارد.»

دسته سوم: سخت کننده‌های مایع سطح بتون

این محصول، سخت‌کننده مایع سطح بتون است. در کف‌سازی سالن‌های صنعتی یا پارکینگ‌ها یا هر جایی که کف وجود دارد،استفاده می شود. در سال‌های اخیر از بتون در پارکینگ‌های بزرگ یا اماکن صنعتی به عنوان کفپوش استفاده می‌شود که مزایای زیادی دارد اما مشکلاتی هم دارد. بتون بعد از مدتی تولید خاک می‌کند؛ جذب آب و روغن دارد؛ جنبه زیبایی نداشته و همیشه رنگ طوسی دارد. سخت‌کننده‌های بتونی تولید این شرکت، به شکل مایع و مانند آب محلول هستند. این محصول وقتی روی سطوح بتونی اعمال می‌شود، سختی بتون را بالا برده و بتون دیگر تولید خاک نمی‌کند و جذب آب و روغن و آلودگی ندارد؛ همچنین باعث می‌شود بتون براق شده و انعکاس نور داشته باشد که برای پارکینگ‌ها با سقف کوتاه کاربردی است و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. فرآیند صیقلی و براق‌کردن کف های بتونی در دنیا با نام «گلیزینگ» یا «شیشه‌ای‌شدن» می‌شناسندو مادام‌العمر قابل استفاده است. درواقع، این محصول روکشی روی بتون ایجاد نمی‌کند بلکه مانند آب توسط سطح بتونی جذب می‌شود و تا زمانی که سطح بتونی تخریب نشود، این محصول هم ماندگار است. با توجه به معدنی‌بودن محصول هم، نور خورشید تأثیری بر کیفیت آن به‌جانمی‌گذارد.

دسته چهارم: رنگ مخصوص بتون و سیمان (اسید استین)

جمشیدی درباره این محصول شرکت می‌گوید: «ما یک سری رنگ برای بتون داریم که با رنگ‌های موجود در بازار کاملا متفاوت است. این رنگ فقط روی سطوح سیمانی و بتونی کاربرد دارد و برخلاف رنگ‌های دیگر، پوششی روی سطح ایجاد نمی‌کند. اما این محصول داخل بتون نفوذ کرده و با آهک بتون واکنش داده و واکنشی شیمیایی ایجاد می‌شود و باعث رنگی‌شدن سطح می‌شود. این پوشش به‌دلیل نفوذ به داخل سطح، ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد. در بحث رنگ مشکل پوسته‌شدن رنگ را داریم اما این رنگ، به دلیل جذبی‌بودن هرگز لایه و پوسته نمی‌شود. رنگ‌های آن هم به‌دلیل پایه معدنی که دارد، دارای جلوه‌ای طبیعی است. از این محصول برای دکوراتیو‌کردن نقاطی استفاده می‌شود که سطوح سیمانی و بتی دارند و حتی برای آبنماهای سیمانی و باغ‌ها و غیره به کار می‌رود.»

مشکلات تولید یک محصول دانش‌بنیان

نائب رئیس هیات مدیره و مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان«کوپل شیمی سپاهان» به برخی مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشاره می‌کندو می‌گوید:«ما باید برای محصولات خود بازارسازی کرده و در تبلیغات نیاز به حمایت بیشتری داریم.اخذ «کد آیسیک» موضوع دیگری است که طبق آن، هر محصول شیمیایی تولیدشده در کشور، باید یک کد آیسیک ازسوی وزارت صمت به آن اختصاص داده شود تا قابل معرفی و عرضه داخل کشور باشد. گاهی اخذ این کد یک سال زمان می برد.»

او همچنین ادامه می‌دهد: «مشکل دیگر، بحث استانداردها و گواهینامه‌هاست. اما اغلب در آزمایشگاه‌های داخلی، تجهیز و دستگاه مناسبی برای بررسی استانداردها وجود ندارد. همچنین، شرکت‌هایی مانند شرکت ما که در حوزه ساختمان فعال هستیم، با مشکل عدم ثبت در «کتاب فهرست بهای ابنیه» مواجه ایم. یکی از وظایف سازمان برنامه و بودجه این است که وقتی کاری عمرانی در کشور در حال انجام است، تمام اجزای کار را قیمت‌گذاری می‌کند تا یک مبنای استاندارد قیمت و برآوردی وجود داشته باشد. اما محصولات ما در فهرست قیمت‌گذاری این کتاب درج نشده و برآوردی برای قیمت آن وجود ندارد. بحث دیگر، آموزش است. شرکتی که محصول دانش‌بنیان تولید می‌کند و محصولاتش در صنعت مصرف می شود، مجریان باید در زمینه کار بار محصولات آموزش ببینند. ما برای این افراد کلاس آموزشی برگزار می‌کنیم اما مجوز لازم برای اعطای مدرک به این افراد نداریم و این کار را باید مراکز آموزشی مشخص انجام دهند. هماهنگی شرکت با سازمان فنی و حرفه‌ای برای اعطای مدرک به این افراد، بسیار زمان‌بر است.»

راه‌های ارتباط با شرکت «کوپل شیمی سپاهان»

وبسایت: coupleshimi.com
ایمیل:coupleshimi@gmail.com
اینستاگرام و یوتیوب:coupleshimi
تلفن همراه:09134715667
تلفن ثابت:32505965-031
آدرس: اصفهان، خیابان جی، کوچه شماره 17، ساختمان اداری الماس، طبقه 4، واحد 16

ندا اظهری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشان ایرانی 2 مرتضی جمشیدی قبیل محصولات شرکت دانش بنیان شرکت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!