Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود حمایت لازم از شالیکاران گفت: متأسفانه خرید تضمینی برای محصول برنج وجود ندارد و این موضوع مهم نیازمند پیگیری توسط مسئولان استانی است تا شالیکاران برنج همانند محصول گندم از اقدامات حمایتی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجلس درصدد آن است که اقدامات جدی برای جلوگیری از واردات برنج خارجی انجام شود و مسئولان استانی باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند و نسبت به حمایت از این مهم اهتمام بورزند، زیرا قیمت فعلی محصول برنج در بازار کفاف زندگی کشاورزان را نمی‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت: در سنوات گذشته برخی کشاورزان با وجود تحت پوشش بیمه قرار دادن محصولات و اراضی کشاورزی خود، در زمان جبران خسارت هزینه سزاوار و کافی دریافت نکردند که این موضوع بی اعتمادی و بی رغبتی آنان نسبت به بیمه کردن مجدد محصولاتشان را در برداشته است.

احمدی سنگری با اشاره فروش اراضی کشاورزی در گیلان تصریح کرد: مساحت قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی استان به دلیل ساخت و ساز‌های غیرمجاز نابود شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصول برنج خرید تضمینی شالیکاران گیلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علی حیدرزاده گفت: از ۷ هزار هکتار شالیزار شهرستان ماسال ، تاکنون ۴ هزار هکتار معادل ۵۵ درصد آن شخم خورده است.

وی با بیان اینکه شالیکاران باید مزارع خود را هرچه زودتر برای کشت برنج آماده کنند، افزود: ۵۵ درصد از شالیزار‌های ماسال قابلیت شخم اول دارند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ماسال گفت: مشکلی در تامین کود کشاورزی در ماسال وجود ندارد.

شهرستان ماسال ۱۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۱۵ هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی درچهارمحال و بختیاری
  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • نهال گردو اصلاح شده و تضمینی فقط 35 هزار تومان
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور