Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان آذربایجان شرقی گفت:وضعیت آبی استان آذربایجان شرقی در نقطه سر به سر قرار دارد و میزان تولید و مصرف برابر است.

او ادامه داد: با بحران کم آبی مواجه هستیم و باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود تا ایام باقی مانده از پیک امسال را بدون تنش بگذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی تاکید کرد: کاهش آب کشاورزی مطرح است و باید برنامه ریزی لازم برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی از سد بوکان با هماهنگی استان آذربایجان غربی و همچنین نحوه جایگزینی آن بررسی شود.

او اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال آبی امسال تلاش شده با تنش آبی به خصوص در آب شرب مواجه نشویم و این موضوع در استان به خوبی مدیریت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برای تمامی سد‌ها برنامه ریزی‌های لازم برای منابع و مصارف انجام گرفته و برای سد‌های ارس، خداآفرین و بوکان که بین استانی است با همکاری و هماهنگی استان‌های همجوار برنامه ریزی مشترک انجام شده است.

او ادامه داد: اساس سد سازی سیاست درستی است و اگر سد و ذخیره سازی آب نبود اکنون کشاورزی با مشکل مواجه بود.

رحمتی گفت: متاسفانه از گذشته نگاه به حوزه منابع آبی کشور نگاه مصرف گرایانه بوده است به طوری که هنداونه که بسیار پرآب بر است را در داخل کشور تولید و آن را صادر می‌کنیم انگار آب کشور را صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود آب تنش آبی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه

تین نیوز

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن اشاره به فعال شدن کمیته های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی به وجود یک استراتژی یکپارچه در حوزه صنایع ریلی اشاره کرد و گفت که بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و…. تعیین کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان گسترس و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز (شنبه) با حضور مسئولان و مدیران واحدهای تولیدی صنایع ریلی در محل این سازمان ایدروو با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست مدیران شرکت های تولیدی حوزه ریلی، به بیان مسائل و چالش های واحدهای تولیدی خود پرداخته و نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی، عدم توجیه سرمایه گذاری در حوزه ریلی، لزوم هماهنگی بین شرکت راه آهن، شهرداری ها و سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود لکوموتیو، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی را از جمله مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه عنوان کردند.

در این نشست، بابک احمدی - رئیس هیات عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران- با اشاره به فعال شدن کمیته های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی اظهار کرد : این کمیته ها با هدف بررسی چالش ها و مسائل صنایع مختلفی که صنایع را احصاء کرده و پیگیری راهکارهای رفع آن ها با حضور ذی نفعان برگزار می شود تا با ایجاد هم افزایی بتوان شاهد جهش تولید در این حوزه بود.

وی تصریح کرد: در جهت حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به یک استراتژی یکپارچه در این حوزه داریم؛ بنابراین بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و…. تعیین کنیم.

معاون وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه شرکت های تولیدی صنایع ریلی علاوه بر توجه به بازار داخل، در تدوین برنامه های آتی خود بایستی راهبرد صادراتی و نگاه به بیرون را مدنظر قرار دهند، گفت: در این مسیر وزارت صمت حمایت های لازم را از تولیدکنندگان در مواردی همچون اخذ استانداردهای بین المللی و دسترسی به بازارهای هدف انجام خواهد داد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از اردوی والیبال نشسته مردان کشور در تبریز
  • تحول آبی در استان اردبیل با تکمیل بزرگترین سد مخزنی شمال غرب کشور
  • صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه
  • تشدید نظارت بر مراکز تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی جایگاه اول صادرات شیرینی و شکلات