Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون والیبال، المپیک توکیو برای ایران شیرین آغاز شد. مردان والیبال ایران برخلاف پیش‌بینی‌ها در بازی اول خود با نتیجه سه بر ۲ لهستان را شکست دادند؛ همان تیمی که در ۲ دوره اخیر قهرمان جهان شده بود.

حالا تیم ملی ایران در بازی دوم باید به مصاف ونزوئلا برود، تیمی که حریف ساده‌تری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تجربه سال‌های اخیر نشان داده که حتی در این شرایط و مقابل حریفی مثل ونزوئلا هم نباید خود را از پیش برنده بدانیم.

ونزوئلا هم مثل ایران دومین المپیک خود را تجربه می‌کند. این تیم قبل از این فقط یک بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن حضور داشت و یک پیروزی مقابل ژاپن به دست آورد و از گروه خود صعود نکرد. این تیم دیروز در دومین المپیک خود دوباره با ژاپن مواجه شد، اما این بار با نتیجه سه بر صفر باخت.

صعود به المپیک با خوش‌شانسی

از بخت خوش ونزوئلا بود که برزیل و آرژانتین در مسابقات بین‌قاره‌ای انتخابی المپیک به سهمیه رسیدند و مسابقات انتخابی در قاره آمریکای جنوبی در سطح فنی بسیار پایینی برگزار شد.

در مسابقات انتخابی المپیک در آمریکای جنوبی، چهار تیم حضور داشتند. ونزوئلا حتی در همین مسابقات هم با اقتدار المپیکی نشد. این تیم همراه با شیلی و کلمبیا به ۲ برد و یک باخت دست یافت و به لطف امتیازات بیشتر، بالاتر از این ۲ تیم قرار گرفت و بلیت توکیو را به دست آورد.

ونزوئلا چگونه برای المپیک آماده شد؟

ونزوئلا در راه آماده‌سازی برای حضور در المپیک، با تیم‌های قدرتمند منطقه خود بازی تدارکاتی برگزار کرد. قبل از لیگ ملت‌ها در ۲ بازی مقابل برزیل باخت و پیش از آغاز المپیک هم در یک بازی تدارکاتی در توکیو به مصاف آرژانتین رفت و در این بازی هم سه بر صفر باخت.

بیشتر بخوانید:

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان به دفتر تاریخ المپیک اضافه شد ششمین تقابل

مسابقه فردا، ششمین تقابل ۲ تیم در طول تاریخ خواهد بود. در پنج بازی قبلی ، ونزوئلا فقط یک بار پیروز شده و سایر مسابقات با برتری ایران به پایان رسیده است.

نخستین بازی ایران و ونزوئلا ۵۱ سال قبل در مسابقات قهرمانی جهان بود که با برتری سه بر صفر ایران به پایان رسید. آخرین رویارویی ۲ تیم هم در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو بود. در آن بازی هم ایران برنده شد.

ونزوئلا با قرار گرفتن در رتبه ۳۸ رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی، از این نظر ضعیف‌ترین تیم در میان ۱۲ تیم حاضر در المپیک است. این کشور در سطح جهانی عملکرد قابل توجهی نداشته، اما در مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی با ۱۰ نقره و ۱۲ برنز، پس از برزیل و آرژانتین سومین تیم پرافتخار منطقه محسوب می‌شود.

مسابقات رسمی ایران و ونزوئلا از آغاز تاکنون ۱۹۷۰ (قهرمانی جهان) ایران ۳ – ونزوئلا صفر ۲۰۰۶ (قهرمانی جهان) ایران ۱ – ونزوئلا ۳ ۲۰۱۲ (انتخابی المپیک لندن) ایران ۳ – ونزوئلا صفر ۲۰۱۵ (جام جهانی) ایران ۳ – ونزوئلا صفر ۲۰۱۶ (انتخابی المپیک ریو) ایران ۳ – ونزوئلا ۲ نبرد‌های حساس روز دوم

در دومین روز مسابقات بخش مردان المپیک توکیو، ۲ دیدار بسیار حساس نیز برگزار می‌شود. در گروه اول آمریکا و روسیه به مصاف هم می‌روند. هر ۲ تیم در بازی اول خود پیروز شدند و نتیجه بازی فردا در تعیین رتبه نهایی آن‌ها در گروه و البته حریف احتمالی در مرحله بعدی بسیار موثر خواهد بود.

در گروه B هم لهستان با ایتالیا رو به رو می‌شود. لهستانی‌ها که با غرور زیاد و برای فتح سکوی نخست مسابقات به توکیو آمده بودند، در گام نخست مقابل ایران شکست خوردند تا خطر را بیخ گوش خود احساس کنند. ایتالیا هم در بازی اول مقابل کانادا غافلگیر شد و ۲ ست اول را باخت. اگرچه این تیم در نهایت به پیروزی رسید، اما آن‌ها هم متوجه شدند که در المپیک فرصتی برای لغزش وجود ندارد.

برنامه مسابقات روز دوم (۴ مرداد) بخش مردان المپیک ۲۰۲۰ توکیو به وقت تهران:

ساعت ۴:۳۰، ایران – ونزوئلا ساعت ۶:۳۵، آمریکا – روسیه ساعت ۹:۵۰، لهستان – ایتالیا ساعت ۱۱:۵۵، فرانسه – تونس ساعت ۱۵:۱۰، ژاپن – کانادا ساعت ۱۷:۱۵، برزیل – آرژانتین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی والیبال المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ انتخابی المپیک ایران ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها

هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از دیروز (چهارشنبه) با برگزاری دیدار‌های گروه‌های A و B رقابت‌ها آغاز شد.

در بازی افتتاحیه مسابقات، ویتنام مقابل میانمار با تساوی یک - یک متوقف شد. میانمار در جایگاه هفتادوسوم جهان قرار دارد و ۳۴ پله پایین‌تر از ویتنام ایستاده است، اما توانست تیم ششم آسیا را متوقف کند تا اولین شگفتی جام را رقم بزند. تایلند نیز با نتیجه ۳ بر یک موفق به شکست چین شد تا با سه امتیاز، در صدر جدول گروه A قرار بگیرد.

ازبکستان در گروه B با پیروزی ۳ بر ۲ از سد استرالیا گذشت و عربستان با نتیجه ۵ بر یک برابر عراق شکست خورد. در این گروه تیم‌های عراق و ازبکستان در جایگاه‌های اول و دوم جای دارند.

امروز پنجشنبه، دیدار‌های نخست گروه‌های C و D برگزار می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه، شاگردان وحید شمسایی از ساعت ۱۲:۳۰ (به وقت ایران) مقابل افغانستان صف‌آرایی می‌کنند.

برنامه دیدار‌های امروز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

تاجیکستان - کره جنوبی، ساعت ۱۰:۳۰
ایران - افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰
ژاپن - قرقیزستان، ساعت ۱۴:۳۰
کویت - بحرین، ساعت ۱۷:۳۰

دیگر خبرها

  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه؛ معرفی رقبای نمایندگان ایران
  • پیروزی دراماتیک رئال مادرید مقابل منچسترسیتی؛ رقیب بعدی مشخص شد
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • پایان مسابقات والیبال بانوان در سمنان
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • برنامه مسابقات سهمیه المپیک قطر در رشته اهداف پروازی