Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه چین پیش از سفر امروز (یکشنبه) معاون وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت، هیچ کشوری نسبت به دیگر کشورهای جهان برتری ندارد و چین هرگز اجازه نمی‌دهد که کشوری چنین فکری داشته باشد.

 به نقل از گلوبال تایمز، وانگ یی، وزیر خارجه چین در واکنش به اظهارات سخنگوی وزرات خارجه آمریکا که گفته بود واشنگتن با پکن از «موضع قدرت» معامله خواهد کرد، گفت: آمریکا همواره به دنبال تحمیل قدرت‌ خود بر دیگر کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید به طرف آمریکایی بگویم که چین هرگز به کشوری اجازه نمی‌دهد که بر دیگران برتری بجوید. اگر آمریکا هنوز یاد نگرفته تا با دیگران به صورت برابر رفتار کند، ما و جامعه بین الملل وظیفه داریم به این کشور بیاموزیم.

این اظهارات وانگ یی پیش از سفر دو روزه وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا به پکن که امروز (یکشنبه) انجام می‌شود و در سومین دور مذاکراتوانگ یی با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان ایراد شد.

وزارت خارجه آمریکا گفته است سفر شرمن بخشی از اقدامات در جریان این کشور با هدف تبادل دیدگاه‌ها با مقام‌های پکن برای پیشبرد منافع و ارزش های ایالات متحده و به طور مسئولانه، مدیریت روابط بین دو کشور است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه آمریکا وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کد خبر 6081575

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • وزیر خارجه چین: حمله به سفارت ایران در دمشق ناقض قواعد بین‌المللی است
  • امیرعبداللهیان : اگر اسرائیل دست به هر ماجراجویی بزند، پاسخ بعدی ما قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود
  • پاسخ ایران به تکرار ماجراجویی صهیونیست‌ها قاطع و فوری خواهد بود
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین