Web Analytics Made Easy - Statcounter

دغدغه‌ها مختلف است اما آیا بهتر نیست مطالبه اصلی از جناب رئیسی در گام نخست بهبود شرایط زندگی مردم باشد. فعلا مردم به دنبال یک لقمه نان هستند و به غیر از رسیدن به یک زندگی عادی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

اجازه بدهیم دولت سیزدهم با هر سیاستی که دارد ابتدا به سراغ معیشت مردم برود. تکلیف برجام را معلوم کند که تاثیر مستقیمی در شرایط اقتصادی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی شرایط به سامان شد، آنگاه می‌شود از اینترنت ملی حرف زد.

در جایی دیگر حضرت آیت‌الله فرموده‌اند:« تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست.»

به عنوان کسی که به روسیه سفرکرده‌ام، می‌گویم اطلاعات داده شده به جناب خاتمی اشتباه است در این کشور هم توییتر وجود دارد و هم اینستاگرام و هم دیگر شبکه‌های اجتماعی. البته که آنها به دنبال رسیدن به اینترنت ملی خود هستند. 

شاید امام جمعه محترم ندانند اما بسیاری از جوانان این کشور امروز در اینستاگرام کسب و کاری برای خودشان راه انداخته‌اند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی از آنجا ارتزاق می‌کنند. اینکه ما شبکه‌های اجتماعی خودمان را داشته باشیم خیلی هم خوب است اما نمی‌شود یکباره همه شبکه‌های اجتماعی خارجی را بست و گفت بفرمایید این هم اینترنت ملی.

ابتدا باید جوانان دانشمند ما به صورت جدی و البته سال‌ها بر روی اجرای شبکه‌های اجتماعی مختلف کار کنند، برنامه‌های مختلفی را امتحان کنند و اجازه بدهند که ایرانی‌ها تا مدت‌ها از آنها بهره ببرند و بعد وقتی مردم به این شبکه‌ها اعتماد کردند، آن زمان به فکر مدیریت شبکه‌های اجتماعی خارجی باشیم.

کسی که شنا بلد نیست را در آب بیندازید، نجات پیدا نمی‌کند، خفه می‌شود. باید ابتدا گام به گام شنا را به او آموزش بدهید و بعد خودش به راحتی در استخر و دریا، شنا می‌کند و گلیم خودش را از آب در می‌آورد.

بازهم تاکید می‌کنم که نباید اولویت‌های کشور دچار اشتباه شود. امروز مهم‌ترین مسئله کشور معیشت است. باید رییس جمهور رئیسی از همان روزی که راهی پاستور می‌شود، برنامه اقتصادی خود برای مردم را اجرا کند.

مردم به اندازه کافی در این سال‌ها با مسائل مختلف دست و پنجه نرم کرده‌اند و بهتر است تا بهتر نشدن وضعیت اقتصادی کشور، باری به روی دوش اضافه نکنیم و ذهن مخدوش آنها را مخدوش‌تر نکنیم.

27215

کد خبر 1538498

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید احمد خاتمی فضای مجازی سیدابراهیم رئیسی شبکه های اجتماعی شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ

واتس‌اپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است به ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مردم فلسطین در غزه کمک کرده است.

به گزارش مشرق، برخی اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد شرکت متا که مالک فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام است، از طریق گروه‌های خانوادگی واتس‌اپ اطلاعاتی در مورد تحرکات فلسطینی‌ها برای هدف قرار دادن آن‌ها و خانواده‌هایشان در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است.

گفته می‌شوند اسرائیل از سامانه‌ای مجهز به هوش مصنوعی به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینیان در غزه و سپس هدف قرار دادن آن‌ها استفاده می‌کند؛ سامانه‌‎ای که ۳۷ هزار فلسطینی را زیرنظردارد.

آمریکا درحالی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان به ارتش اسرائیل برای کشتار مردم غزه کمک می‌کند که اخیرا فشار مضاعفی برای محدودسازی شبکه اجتماعی «تیک تاک» وارد کرده است.

اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که براساس آن اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» اقدام مجلس نمایندگان آمریکا علیه این شبکه اجتماعی را برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.

این شبکه اجتماعی که کاربران آن موضوعات مربوط به فلسطین و کشتار و به شهادت رساندن مردم و کودکان غزه را به نمایش می‌گذارند ضمن تنویر و آگاه سازی افکارعمومی جهان باعث ایجاد چالش برای ایالات متحده و کشورهای اروپایی شده است.

تیک تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی عنوان کرده است.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی با اشاره به خطرات این شبکه اجتماعی تاکید می‌کنند که چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد؛ اتهامی که تیک تاک آن را رد می‌کند اما خود آمریکایی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان علیه مردم دنیا از جمله فلسطینیان استفاده می‌کنند.

این موارد به خوبی نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی و پیامرسانان به ابزاری برای جاسوسی و نفوذ اطلاعاتی آمریکا و غرب تبدیل شده اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ