Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@19:27:26 GMT

انجام فعالیت شوراها از عهده دولت‌ها برنمی‌آید

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۱۹۵۳

انجام فعالیت شوراها از عهده دولت‌ها برنمی‌آید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال‌های اخیر هر آنچه از سوی دولت‌ها و مجلس‌ها بر شوراها گذشته حکایت از کاهش ظرفیت سرشار شوراها و ضعیف‌تر و نحیف‌تر شدن آنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز (یکشنبه) در یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پنج دوره از عمر شوراهای اسلامی شهر، یکی از نهادهای عمومی غیردولتی و مردمی گذشته است، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا که برآمده از اصول مصوب در قانون اساسی بر مبنای رأی و اراده مردم هستند یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌ها و مراکز خدمت به مردم در طول ۲۲ سال گذشته بوده و اتفاقات مهم و عموماً مبارکی در طول این دوران در سراسر کشور به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از بی توجهی‌ها و تنگ‌نظری‌ها به بهانه خطاهای کوچک خانواده بزرگ شوراها که خصوصاً در شهرهای کوچک شده و زمینه محدودتر شدن حوزه تصمیم‌گیری و فعالیت‌های این نهاد اثرگذار را فراهم کرده است، افزود: شوراها واسطه مطلوبی بین مردم و دولت‌ها بوده و هستند اما کم نبوده است بی‌مهری‌ها و بی توجهی‌ها به این نهاد پر کار و بانشاط که در ادوار گذشته از سوی مدیران دولتی خصوصاً مدیران کلان کشور به آن روا داشته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر هر آنچه از سوی دولت‌ها و مجلس‌ها بر شوراها گذشته حکایت از کاهش ظرفیت سرشار شوراها و ضعیف‌تر و نحیف‌تر شدن آنان است، تصریح کرد: قطعاً انجام فعالیت شوراها در شرایط کنونی هرگز از عهده دولت‌ها برنخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در مجلس شورای اسلامی و دولت جوان انقلابی آیت الله رئیسی شاهد بررسی دقیق چالش‌ها و کشف حقایق و در نهایت اصلاح قوانین به شکل منطقی با رویکرد مثبت برای ارتقا جایگاه‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم.

امینی ادامه داد: برای منتخبین محترم ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان آرزوی توفیق دارم و آرزومندم با تلاش و برنامه‌ریزی و پشتکار و صداقت و پاک دستی بتوانند در انجام رسالت سنگین خود موفق بوده و با خدمتی صادقانه نام نیکی از خود در شهر اصفهان بر جا گذارند.

وی تصریح کرد: امروز معیشت و رفاه از دست رفته مردم ضروری‌ترین هدف برای دولت بوده و انتظار است با همت و تلاش مدیریت جهادی فضای خسته و ناکارآمد مدیریت امروز کشور به فضایی پرکار و با نشاط تبدیل شود.

کد خبر 509615

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رضا امینی شورای شهر اصفهان شوراهای شهر دولت سیزدهم افزايش اختيارات شوراها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: تغییر باورهایی که طی ۳۰ سال گذشته در حوزه جمعیت و فرزندآوری به وجود آمده، به عهده آموزش و پرورش است و این نهاد اثرگذاری زیادی دارد و باید فعالتر باشد.

محمدمهدی فداکار امروز ششم اردیبهشت ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به گزارشی درباره جوانی جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش عضو ستاد جوانی جمعیت است و جمعیت فرهنگیان و والدین دانش آموزان آنها یک ظرفیت است.

فداکار با اشاره به پرداخت وام برای درمان ناباروری تصریح کرد: زوج‌های نابارور ظرفیت خوبی برای فرزندآوری هستند و باید برای درمان به آنها کمک کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: برای راه‌اندازی اتاق‌های کودک در ادارات، کار با توافق با آموزش و پرورش پیگیری شده و یک مکان مناسب در نظر گرفته شود.

وی گفت: برای «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سه دهه تبلیغ شده و باید برای جایگزینی جوانی جمعیت همه کمک کنیم و فرآیند طی شود. باید همکاران فرهنگی پای کار بیایند و آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند.

فداکار در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با توجه به بارندگی، باید بحث رفت و آمد داوطلبان کنکور مدیریت شود تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه بیان کرد: آموزش و پرورش برای تامین خوابگاه دانشجویان فرهنگیان کمک کند، زیرا دانشگاه فرهنگیان متعلق به خود آموزش و پرورش است و خروجی این دانشگاه در آموزش و پرورش خدمت می‌کند و کمک کنید تا از ظرفیت املاکی که وجود دارد، استفاده شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه ابراهیم روحی مدیر منابع مالی و اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: ۸۳ هزار نفر مجموع شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش استان کرمان است.

وی افزود: برای انتخاب معلم برتر، از دی ماه سال گذشته فراخوان داده و ۱۱۵۲ نفر ثبت نام کردند و ۹۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

روحی بیان کرد: شعار امسال هفته معلم «همه مدیون توایم» انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • قرارداد بی‌غم با مس سونگون تمدید شد
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است