Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@01:19:55 GMT

ورود سامانه بارشی به کشور از ۶ مرداد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۲۳۹۶

معاون‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی از ۶ مرداد از شمال و شمال غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، موجب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.   محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، گلستان و شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می‌شود؛ همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، جنوب فارس، شرق بوشهر، هرمزگان و شمال ارتفاعات زاگرس مرکزی شرایط جوی حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه چهارم مرداد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، هرمزگان و شرق آذربایجان شرقی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده خواهیم داشت و این شرایط جوی روز سه شنبه 5 مرداد در اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.   وی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به شمال و شمال غرب کشور از چهارشنبه، در این روز و روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شمال غرب، شمال شرق و شمال کشور، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود؛ شدت بارش‌ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل شمالی کشور خواهد بود و سبب سیل و آب‌گرفتگی معابر می‌شود.   اصغری ادامه داد: روز پنجشنبه هفته جاری بارش پراکنده در سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.   معاون‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امروز تا پایان هفته در شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در مناطقی نظیر خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان سبب خیزش گردوخاک، طوفان گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.   وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 27 درجه خواهد بود.   اصغری ادامه داد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 50 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پیش بینی می شود وزش باد شدید شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به استان از فردا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بر همین اساس ناپایداری‌های همرفتی از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه (۳۱ فروردین تا یکم اردیبهشت) نیمه جنوبی و غرب استان را فرا می‌گیرد.


از بعد از ظهر فردا جمعه رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد با گرد و خاک در مناطقی، چون بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی هشدار داده و در ادامه توصیه کرده طی ۲۴ ساعت آینده در سفر‌های برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی احتیاط کنند.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه بر پرهیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر و نیز لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اخذ تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.


هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند.


هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به استان از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد