Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، محسن صالحی نیا در بازدید از گروه خودروسازی سایپا، کاهش ۹۰ درصدی تعهدات معوق خودروهای فاقد شرکای خارجی از سال ۹۸ تا کنون را نیز بسیار مهم ارزیابی و بر رعایت حداکثری حقوق مصرف کنندگان با ایفای به موقع تعهدات و افزایش کیفیت محصولات تاکید کرد.

وی توسعه محصولات سایپا از ۴ گونه در سال ۹۷ به ۷ گونه با کیفیت تر در سال جاری را نیز نشانه‌ای از تلاش صنعت خودرو برای کسب رضایت بیشتر مشتریان برشمرد که اگرچه قابل تقدیر است اما باید روند بهبود خود را با شیب بیشتر دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت گفت: علی رغم تکانه اولیه آغاز تحریم‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ صنعت خودرو کشور با تکیه بر تجربیات همکاری‌های بین المللی و تمرکز بر داخلی سازی قطعات به سطح بالاتری از توانمندی دست یافت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید و دیدار، حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را یکی از عوامل اصلی تحولات و پیشرفت‌های صنعت خودرو کشور و گروه سایپا در دو سال اخیر دانست و افزود: در پایان سال ۹۷ و در نتیجه تحریم‌های ظالمانه، تولید خودرو به حدود ۶۰۰ دستگاه در روز رسیده بود اما پس از استقرار تیم فعلی با تلاش شبانه روزی مدیران و کارگران سایپا، در فاصله‌ای کمتر از دو ماه، شرایط مطلوب رقم زده شد و موفق به تولید روزانه حدود ۲۰۰۰ خودرو در سایپا بودیم.

سید جواد سلیمانی ادامه داد: درست در همان شرایط سخت و در حالی که نزدیک به ۳۰ درصد تولیدات مشترک سایپا به دلیل قطع همکاری شرکای خارجی از چرخه تولید خارج شده بود، تصمیم به توقف تولید پراید با سهم بیش از ۷۰ درصدی از چرخه تولید گرفتیم.

سلیمانی افزود: نگرانی از اجرای این تصمیمات، علاوه بر مدیران، در بین جامعه کارگری سایپا نیز مشهود بود و برخی منتقدان نیز با اشاره به وعده‌های مدیران قبلی، توقف تولید پراید را شعاری و غیرقابل اجرا می‌دانستند.

وی اظهار کرد: با وجود همه نگرانی‌ها و برخی انتقادها، تصمیم به این جراحی سخت در کالبد سایپا گرفتیم و با حمایت‌های وزارت صمت و سازمان گسترش، همراهی زنجیره تأمین و تلاش مدیران و کارگران، موفق شدیم در سال بدون پراید، تحریم‌های بین المللی و محدودیت‌های کرونایی، تیراژ تولید در سایپا را حفظ کنیم و حتی افزایش هم بدهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: توقف تولید پراید در واقع پایان تفکر پرایدی در سایپا بود و امروز سایپای نوین با تولید شاهین، به عنوان ایمن ترین و باکیفیت ترین خودرو داخلی تصمیم بر آن دارد تا تصویر ذهنی جامعه را نسبت به صنعت خودرو کشور تغییر دهد.

سلیمانی در پایان افزود: در حالی که صنعت خودرو اعم از خودروسازان و قطعه‌سازان در تعطیلات تابستانی هستند، با تدابیر قبلی و ایجاد شیفت‌های کاری ویژه، خط تولید شاهین را فعال نگه‌داشتیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر خودروهای مشتریان را تحویل دهیم و تعهدات خود را به‌روز کنیم.

کد خبر 5265405

منبع: مهر

کلیدواژه: گروه خودروسازی سایپا محسن صالحی نیا تولید خودرو دکوراسیون منزل کسب و کار گروه خودروسازی سایپا قیمت خانه ویلایی نمای ساختمان خودروی دست دوم گردو پوستر ماشین ابزار شیرآلات تورگردشگری تالار پذیرایی کالای خواب توقف تولید پراید صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته

محمود سیجانی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولید و افزایش نسبی تولید، اظهار داشت: احیای این تعداد واحد باعث شد تا به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تامین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

سیجانی اضافه کرد: برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن احیای واحدهای معدنی در دستور کار است، گفت: این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران ابراز داشت: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل گفت: ۴۸ جلسه کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۱۰۰ واحد رسیدگی شده است. همچنین بازدید میدانی از واحدهای صنعتی استان تهران یکی از بحث‌های اصلی است که این امر با حضور مدیران مختلف استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است.

سیجانی بیان داشت: ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نجات راننده مصدوم محبوس از درون پراید
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز