Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@01:29:34 GMT

آموزش باید در چارچوب ولایت الهی باشد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۲۶۹۱

آموزش باید در چارچوب ولایت الهی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدسعیدی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فعالان سوادآموزی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه همه فعالیت‌ها و برنامه‌های ما باید در چارچوب ولایت الهی باشد، اظهار کرد: نهضت و انقلاب ما در چارچوب ولایت الهی شکل گرفته است و همه ما باید خود را در ذیل ولایت الهی بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما نباید قالب و شکل ولایت الهی را در برنامه‌های خود نادیده بگیریم، افزود: در ولایت طاغوت که مقابل ولایت الهی قرار دارد برای اشخاص، احکام دین و ضوابط شرع مطرح نیست و اگر ما هم دین را در فعالیت‌های خود نادیده بگیریم فرقی با ولایت طاغوت نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه خداوند به اسم نگاه نمی‌کند بلکه به رفتار ما نگاه می‌کند، افزود: ما باید در هر برنامه‌ای از سطح کلان گرفته تا کارهای جزئی و فرعی در چارچوب ولایت الهی عمل کنیم.

وی با اشاره به تشکیل حکومت الهی توسط پیامبر(ص) در مدینه، دلیل اصلی انحراف از اسلام و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمد را فراموش کردن ولایت دانست و گفت: سلمان فارسی که به دعوت مردم فرماندار مدائن شد به جای کسب تکلیف از حاکم وقت از امیرالمؤمنین(ع) اجازه گرفت و در مدائن هم بلندگوی ولایت بود و از امیرالمؤمنین(ع) دم می‌زد.

سعیدی با بیان اینکه ما باید از سلمان فارسی درس بگیریم، خاطرنشان کرد: هر کدام از ما در هر کجا که باشیم اگر مسئول و مدیر بالادستی ما چیزی را بر اساس حق و ولایت الهی از ما خواست بدون قید و شرط باید آن را انجام دهیم اما اگر چیز خلافی خواست با نگاه به دستور دین نباید انجام دهیم.

وی افزود: باید همه تلاش معلمان و مربیان ما این باشد که هر آنچه به دانش آموزان می‌آموزند در مسیر ولایت و با جوهره ولایت الهی باشد و ملاک علم آموزی ما خدا و ولی خدا باشد نه مقررات و و چارچوب‌های بین‌المللی.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش ولایت دین نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان

محمود بنی اسد درباره سنجش سلامت نوآموزان گفت: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به طوری که سنجشی که هرساله در تیرماه انجام می‌شد از آذرماه انجام شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد موثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می‌شود، افزود: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت ماه اعلام شده و بعد از آن در خردادماه کار توانبخشی دانش آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

بنی اسد با اشاره به اینکه از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند، حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند، ادامه داد: تقاضا داریم خانواده‌ها این زمان را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت گیری، در تاریخ مشخص شده به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش آموزان مراجعه کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آمار سنجش سلامت متناسب با تعداد دانش آموزان متقاضی پایه اول است، بیان کرد: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است؛ اما خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش فرزندان پیش دبستانی ۴ و ۵ ساله خود نیز اقدام کنند؛ علت آن است کودکانی که دارای بیماری‌ها، نارسایی‌ها و اختلالات جسمی هستند، طلایی‌ترین دوران درمان و جبران برای آن ها سنین یاد شده به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سال‌های قبل در پایگاه‌ها از نیرو‌های آزاد استفاده می‌شد، افزود: اکنون نیرو‌های متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز، ۳ تا ۵ آموزگار استثنایی، یک نفر گفتار درمانگر، یک نفر کار درمانگر و یک نفر مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

بنی اسد انجام سنجش عشایر را از طریق پایگاه‌های سیار اعلام کرد که با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی، کار سنجش نوآموزان عشایر را انجام می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین
  • اجباری بودن سنجش برای نوآموزان پایه اول دبستان
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • فیلم/ کنعانی: اقدام ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان