Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - جلسه دمو هفتمین رویداد و پویش افتتاح پروژه های مناطق آزاد کشور با حضور رئیس جمهور به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه دمو هفتمین افتتاح پروژه های مناطق آزاد به میزبانی جزیره کیش؛ مناطق آزاد"کیش، قشم، ارس" به تشریح برنامه های هفتمین آئین افتتاح پروژه های مناطق آزاد کشور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدرمضا مومنی در ابتدای جلسه دمو هفتمین افتتاح پروژه های مناطق آزاد به میزبانی جزیره کیش بر نقش موثر بخش خصوصی و سرمایه گذاران اشاره داشت و محور اصلی برنامه های این رویداد را زیست محیطی عنوان کرد.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه افزود: در حال حاضر رقمی بالغ بر 304 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام هست که بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و در دولت جدید به بهره برداری خواهند رسید.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، میزان سرمایه گذاری پروژه های به بهره برداری رسیده از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون را 403هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: هموار سازی شرایط توسعه زیرساخت ها از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است.
وی اقدامات زیر ساختی در حوزه های توسعه آب، برق، راه و شهرسازی، بندر و فرودگاه را از فعالیت های توسعه ای برشمرد و گفت: پیش بینی می شود ترمینال جدید فرودگاه کیش با سرمایه گذاری بالغ بر 1500 میلیارد تومان و با طراحی و معماری بی نظیر به عنوان یکی از پروژه های هفته دولت در سال جاری به بهره‌برداری می رسد.
مومنی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بخشی از اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد نسل اول مانند "کیش، قشم و چابهار" به اندازه 20 سال گذشته هر یک از مناطق آزاد کشور بود.
مشاور رئیس جمهور در پایان ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب مناطق آزاد در بخش های مختلف افزود: یکی از افتخارات ما در حوزه مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید، حرکت، اجرا و عمل به خط مشی و ماموریت های تعیین شده از سوی رئیس جمهور بوده است.
با توجه به حضور سازمان محیط زیست؛ محوریت سخنرانی های هفتمین آئین بهره برداری از پروژه های مناطق آزاد تمرکز بر اهمیت جنبه های زیست محیطی خواهد بود.
در آئین هفتمین و آخرین افتتاح پروژه های مناطق آزاد کشور، "منطقه آزاد کیش" با 4 طرح: توسعه شرکت ایتال ان جی گروپ کیش،شرکت شدا کیش، طرح توسعه شرکت اکسیر کیش و فاز اول شرکت وسیم کیش با حجم سرمایه گذاری ریالی 816 میلیارد و سرمایه گذاری ارزی 884 هزار دلار با اشتغالزایی مستقیم 78نفر و غیر مستقیم 295نفر پیش بینی شده است.
همچنین "منطقه آزاد ارس: با 20 پروژه و با اشتغالزایی 670 نفر و با حجم سرمایه گذاری 927 میلیارد ریال، برای این رویداد پیش بینی کردند که تمام پروژه فاز دوم مجتمع فولاد آذر آبادگان، فاز اول مدیا شتاب الكترونیك ارس، مجتمع دنیز، فرآیند تولید پیکاپ اتوماتیک ارس خودرو دیزل، و 16 پروژه دیگر، «منطقه آزاد قشم» با طرح های؛ تعداد دو واحد آب شیرین كن و واحد تولید بخار، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید شناور، پروژه ساختمان تكنیكال بلاك فرودگاه و 5 پروژه دیگر، در این رویداد حضور دارند.
شایان ذکر است در این نشست درکنار حضور وبیناری جمعی از معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق قشم و ارس، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و برخی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و هیئت همراه نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افتتاح پروژه های مناطق آزاد شورایعالی مناطق آزاد میزبانی جزیره کیش مناطق آزاد کشور سرمایه گذاری بهره برداری رئیس جمهور منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از دو هفته قبل کارشناسان نهاد ریاست جمهوری در استان سمنان تردد دارند و مسائل در نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بازدیدهایی نیز انجام شده است، تاکید کرد: مجموعه استان برای سفر دوم هیأت دولت سیزدهم آمادگی کامل را دارند.

وی با اشاره به اینکه هیأت دولت پنجشنبه در استان سمنان حضور خواهد داشت، افزود: مقرر شده که وزرای کابینه در شهرستان‌های مختلف استان حضور پیدا کرده و شورای اداری شهرستان‌ها به ریاست آن‌ها برگزار شود همچنین برنامه افتتاح پروژه‌ها را نیز خواهیم داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی خوبی برای سفر دور دوم هیأت دولت به استان در نظر گرفته شده است، گفت: از همه اقشار و گروه‌ها می‌خواهیم که در استقبال و دیدار مردمی رئیس جمهور در سمنان و شاهرود حضور پر رنگی داشته باشند تا روزی تاریخی در تقویم استان سمنان رقم بخورد.

هاشمی با بیان اینکه در سفر دور اول هیأت دولت به استان سمنان که آبان سال ۱۴۰۰ برگزار شد، ۱۳ هزار فقره قرض الحسنه به مردم استان پرداخت شد، بیان کرد: تفاهم نامه بخش خصوصی برای تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز شهرداری‌های کشور از جمله دیگر برکات سفر دور اول رئیس جمهور به استان بود.

وی با بیان اینکه در سفر دور اول هیأت دولت به استان سمنان بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان در نظر گرفته شد، ابراز کرد: ۴۷۶ ریز پروژه نیز در سفر اول رئیس جمهور به استان در قالب ۱۴۵ مصوبه به تصویب رسید که شاهد تحولات خوبی از قبل این طرح‌ها و پروژه‌ها بوده‌ایم.

کد خبر 6079970

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد