Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در مراسم جشن دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم که با حضور کارکنان سپاه امیرالمومنین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر واقعه غدیر خم و این روز سرنوشت ساز فراموش نمی‌شد، حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد و این برای ما درس است. در نظام اسلامی جایی که لغزش اتفاق می‌افتد بایستی از همان ابتدا جلوی آن را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فضایل امام علی (ع) که در دعای ندبه آمده است، گفت: مجاهدت‌هایی که امام علی (ع) در نبرد با مشرکین کرده بود، باعث کینه آنان نسبت به ایشان شده بود و به علت هواهای نفسانی حقیقت را کنار زدند و امامت و جانشینی آن حضرت را انکار کردند.
امام جمعه شهر ایلام افزود؛ منافقینی که از روز اول برای کنار زدن امام علی (ع) برنامه داشتند زمانی که امام مشغول تدفین پیامبر اکرم (ص)بود، با تطمیع و تهدید سقیفه را تشکیل دادند و جریان نفاق از همان دوران آشکار شد.
وی با اشاره به پیدایش جریان نفاق در صدر اسلام گفت: در زمانی که دعوت به اسلام در مکه آغاز شد، اظهار مسلمانی نتیجه‌ای جز شکنجه و اذیت و آزار مشرکان را در بر نداشت، لذا انگیزه‌ای برای نفاق وجود نداشت و طبیعتاً کسی که ایمان می‌آورد از روی خلوص نیت بود، اما در زمانیکه در مدینه حکومت اسلامی تشکیل شد افرادی به ظاهر اسلام می‌آوردند، چرا که برای آنان منفعت مادی داشت و جان و مالشان در امان بود.
حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره خطر نفاق در جامعه امروز، تصریح کرد: در دوره جدید ریاست جمهوری، نیروهای حزب الهی باید مراقب افرادی که به فکر منافع خودشان هستند و به دنبال تصاحب مناصب سیاسی و دولتی هستند، باشند و فریب نفاق آنها را نخورند.
امام جمعه ایلام، شرط موفقیت دولت جدید را در انتخاب درست افراد دانست و اظهار کرد: کارگزاران نظام بایستی کسانی باشند که با تمام وجود ولایتمدار، متعهد و متخصص باشند.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از نامگذاری دهه امامت و ولایت، در خصوص وظیفه مسئولان فرهنگی در مناسبت عید غدیر خم گفت: باید آنقدر در رابطه با عید غدیرخم برنامه‌های فرهنگی اجرا شود که در دنیا شیعه را غدیر خم بشناسند.
 
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: امام جمعه ایلام کریمی تبار دهه امامت و ولایت غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام

استاندار ایلام با بیان اینکه اقدامات جهادی و مومنانه بنیاد مسکن، امید‌آفرین و رضایت‌بخش است،گفت: تاکنون و در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم، در حوزه ساخت مسکن، ۶ هزار واحد از ۸ هزار تعهد این بنیاد ساخته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حسن بهرام نیا امروز در نشست با مدیر کل و معاونین بنیاد مسکن استان گفت: گزارشات ارائه شده توسط مدیرکل بنیاد مسکن در استان بسیار خوب و قابل توجه و مایه امید و نشاط برای جامعه روستایی است.

استاندار ایلام به عملکرد مثبت بنیاد مسکن در طول سه‌ساله فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: تاکنون در حوزه ساخت مسکن، 6 هزار واحد از 8 هزار تعهد این بنیاد ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین در حوزه بهسازی روستاها، در بحث پرداخت تسهیلات کم‌بهره، اجرای طرح هادی روستایی و کمک و مساعدت برای ساخت مسکن محرومان، تهیه طرح جامع، الحاق روستا به شهر، بهسازی روستاهای هدف گردشگری و تولید مسکن روستایی و شهری، عملکرد مجموعه بنیاد مسکن امید‌آفرین و رضایت‌بخش است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه جهش تولید و مشارکت مردم در این بنیاد لمس شده است،گفت: امیدواریم در پایان سال 1403 نیز این بنیاد در تحقق شعار سال موثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: طی دو سال گذشته از حساب 100 امام(ره) 20 واحد تکمیل و 307 واحد نیمه‌تمام نیز تکمیل شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه در بازه زمانی پس از انقلاب تا قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم کل مشارکت مردم در واریز به حساب 100 امام(ره) 500 میلیون تومان بوده است، افزود: در این دولت بیش از 16 میلیارد تومان به حساب 100 امام(ره)از سوی مردم واریز شد‌ه است.

 وی گفت: طی دو سال گذشته طرح هادی در 300 روستای استان با اعتبار 353 میلیارد تومان اجرا شد.

بهرام نیا یادآور شد: در دولت سیزدهم، بیش از 1400 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ساخت مسکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستاها پرداخت شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • معاون حقانی: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد
  • ارباش: دنیا نفاق غرب را دید
  • کمک ۳۱۰ میلیارد ریالی خیرین به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • قدردانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ایلام از عملیات سپاه در حمله به صهیونیست‌ها
  • جبهه دنیای اسلام در برابر نظام سلطه سرافراز شد
  • انتقام از صهیونیست نشانگر صحت راهبرد کلان نظام است
  • عملیات غرورآفرین «وعده صادق» دفاع مشروع برای ملت بزرگ ایران بود
  • امروز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» فعلیت پیدا کرد
  • پاسخ کوبنده و دشمن شکن سپاه قلوب ملت ایران و امت اسلام را شاد کرد