Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلال بوتراب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال  پیش‌بینی می شود ۴۱ هزار تن محصول آلو در استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بوتراب ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ های آلو استان در مجموع ۴ هزار و ۱۳۲هکتار بوده که  ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور و ۶۳۲ هکتار آن غیر باور است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است که به ترتیب شهرستان های شاهین دژ،  مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.
وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوندکه مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

 بیش از ۵۳ هزار تن هلو از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود

جعفر وحدت سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان این مطلب افزود: کار برداشت هلو ازسطح ۵ هزارهکتاراز باغات استان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۱۱۲ هکتار از باغات هلو در استان بارور و ۵۹۳ هکتار نیز غیر بارور بوده و عمده ارقام موجود در باغات استان شامل ارقامی مانند هلو زعفرانی، آلبرتا ،جی اچ هیل ، حاج کاظمی و انواع هلوهای انجیری از نوع زعفرانی ، عسلی هستند.
وحدت با بیان اینکه هم اکنون کار برداشت ارقام زودرس هلو از باغات استان آغاز شده است، افزود: کار برداشت ارقام میان رس که اواخر تیر ماه آغاز شده تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت و از اوایل شهریور ماه تا نیمه اول مهر ماه نیز ارقام دیررس این محصول برداشت خواهند شد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شهرستانهای ارومیه ، میاندوآب ، و مهاباد جزو شهرستانهایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت باغات هلو را دارند.
وی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۵ درصد سطح زیر کشت باغات هلو در شهرستان ارومیه واقع شده است.

46

کد خبر 1538546

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی کشاورزی محصولات کشاورزی میوه و تره بار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سطح زیر کشت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر

کارشناس جهاد کشاورزی خفر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن ازگیل از باغ های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

یوسفی افزود: متوسط برداشت ازگیل در این شهرستان ۱۰ تن در هر هکتار است.

او ادامه داد: از هر درخت ازگیل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم ازگیل برداشت می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: شیراز، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بازار‌های فروش ازگیل خفر است.

برداشت این محصول در این شهرستان تا اوایل خرداد ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد