Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در شعب کشیک 4 واحد قضایی در پایتخت، در جریان کم و کیف پرونده‌های ارجاعی به این واحدها و نحوه رسیدگی به آنها قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز یکشنبه (3 مرداد)، از شعب کشیک دادسرای ناحیه 27 تهران (ویژه قتل)، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 (ویژه سرقت)، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 16 (مجتمع قضایی بعثت) و دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 3 (مجتمع قضایی شهید محلاتی) بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شعب از شعب کشیک ویژه قضایی بودند که در ایام تعطیلات 6 روزه پایتخت که از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، به شهروندان خدمات قضایی ارائه می‌کردند.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدیدها با شنیدن حرف ها و درددل های برخی مراجعه‌کنندگان و پیگیری مشکلات آنها، به گفتگو با متهمان و همچنین دادیاران و بازپرسان این واحدهای قضایی پرداخت و در جریان آمار ورودی پرونده ها و کم و کیف آنها و نحوه و مدت زمان رسیدگی به هر پرونده قرار گرفت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در گفتگو با دادیاران شعب کشیک، از روند مکاتبات الکترونیکی مراکز قضایی با کلانتری‌ها و همچنین استعلام الکترونیکی سوابق متهمان، کسب اطلاع کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی گزارش ها در خصوص وقوع جرائم خشن و زورگیری ها در ایام اخیر، «حفظ امنیت مردم» را موضوعی بسیار مهم دانست و تأکید کرد: با کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، با قاطعیت برخورد کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مسئولیت قاضی در زمینه صدور «قرار»، تصریح کرد: تشخیص نوع قرار تامین در هریک از عناوین مجرمانه بر عهده قاضی رسیدگی کننده است و اوست که باید در این زمینه نظر نهایی را اعلام کند..

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای جرائم خشن سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای شعب کشیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲

علی صالحی دادستان تهران با ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان و میزان ردّمال صورت گرفته نیز بیش از ۸۳۴ میلیارد تومان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲