Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در دیدار با دراگان تودورویچ، سفیر صربستان در ایران، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی این استان افزود: بسیاری از کشورهای جهان مقصد صادرات محصولات صنایع موجود در استان فارس هستند که کشور صربستان هم می‌تواند جزء این کشورها باشد.

وی در این دیدار که در شیراز انجام شد، ادامه داد: از دیگر ظرفیت‌های استان فارس کشاورزی است که علاوه بر وسعت، تنوع اقلیمی نیز سبب شده این استان از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و باغی در کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی اظهار داشت: فعالیت بخش خصوصی نیز در قالب اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و خانه کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد روابط بهتر میان دو کشور باشد.

استاندار فارس، سیاست خارجی جمهوری اسلامی را بر پایه حفظ منافع ملی، استقلال و عزت کشور و احترام متقابل دانست و افزود: ارتباط با دنیا به ویژه کشورهایی که حرمت دیگر ملت‌ها را حفظ می کنند و در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنند سرلوحه سیاست خارجی کشور ایران است.

رحیمی، با اشاره به اعمال تحریم و ایجاد برخی فشارها بر کشور از جانب بعضی کشورها گفت: چنین کشورهایی از استدلال منطقی پیروی نمی‌کنند که باید از طریق سیاست‌ها و راهکارهایی همچون ارائه خدمات متقابل و مبادلات پایاپای این تحریم‌ها را بی‌اثر کرد.

وی حضور سفیر صربستان در فارس را فتح باب مناسبی برای تعمیق به روابط طرفین دانست و گفت: احترام ویژه‌ای برای مردم کشور صربستان قائل هستیم و امیدواریم روز به روز شاهد مستحکم تر شدن روابط دو کشور ایران و صربستان باشیم.

استاندار فارس، ارتباطات فرهنگی را از مستحکم ترین نوع روابط بین کشورها و ملت‌ها دانست و افزود: بی‌شک این نوع از روابط ماندگاری و اثرگذاری بیشتری در مقایسه با روابط سیاسی و حتی اقتصادی خواهد داشت و در ذهن و دل مردم ماندگار خواهد بود.

روابط سیاسی ایران و صربستان در عالی‌ترین سطح است

سفیر صربستان در ایران هم گفت: روابط دو کشور ایران و صربستان در عالی ترین سطح خود قرار دارد و امیدواریم شاهد تقویت روابط اقتصادی دو کشور نیز باشیم.

دراگان تودورویچ افزود: بر همین اساس، بحث توسعه روابط دو کشور را از توسعه روابط با استان‌های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و قزوین آغاز خواهیم کرد و در ادامه توسعه این روابط را در کل ایران گسترش خواهیم داد.

وی ادامه داد: در این میان شهر شیراز برای ما دارای اهمیت بسیاری است و انتخاب شهر نووی ساد کشور صربستان به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه روابط با استان فارس و شیراز و اروپا باشد.

او اظهار داشت: حافظ و سعدی در کشور صربستان بسیار مشهور هستند و در صربستان افزون بر ۱۳۰ کتاب فارسی داریم که به زبان صربی ترجمه شده است.
 

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: صربستان ایران محصولات کشاورزی شیراز روابط سیاسی عنایت الله رحیمی ایران و صربستان کشور صربستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی با ابراز تأسف از وقوع سیل سنگین در امارات، آمادگی کشورمان برای کمک به مردم در معرض سیل را اعلام کرد.

شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات عربی متحده در این تماس تلفنی بر اراده کشورش جهت توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

طرفین بر توسعه روابط دو جانبه و برگزاری منظم کمیته‌های مشترک اقتصادی و کنسولی تأکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در مورد آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف هر چه سریع‌تر این جنایات و تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و نیز در خصوص برخی دیگر از تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن