Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@10:35:32 GMT

خسرو قیمه؛ شاهنشاه خوشمزه ساسانی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۴۲۳۶

خسرو قیمه؛ شاهنشاه خوشمزه ساسانی

فراروـ  قرمه سبزی، کباب و خورشت قیمه انگار وصله جدایی ناپذیر سفره هر ایرانی است. تکلیف آن دو تای اول که روشن است. در مورد رفیق عزیزمان قیمه باید بگوییم که این بزرگوار گویی در زندگی ما حضوری ازلی و جاودانه دارد. در عروسی، عزا، ولیمه حاج آقا، پاگشای عروس خانم، ناهار روز جمعه منزل مادر زن و صف‌های عریض نذری همیشه یک پای این عالی مقام در میان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نادر میرزای قاجار در کتاب «خوراک‌های ایرانی» در مورد خورشت قیمه نوشته است: «شاهنشاه خورش‌ها و از زمان ساسانیان به جا مانده است. بدان جا که پیشتر از آن خورشی نبود. بسی نیکو و پسنده هرکس. خاتون جهان مرا گفت و بنوشتم: گوشت فربه باید که آن را با کارد پاره کنند، چون فندق. پس به دیگ‌دان بریزند و، چون گوشت با روغن پاک و نیکو برشته شود، پیاز به اندازه در آن بریزند. چون پیاز و گوشت به اندازه سرخ گردید، نیمه نخود (لپه) در آن بیافکنند و آب به اندازه بریزند و برفروزند تا با زعفران سوده و دارو‌ها (ادویه ها) نیک پخته شود و در روغن نشیند.» ما هم اندکی پایمان را در کفش خاتون جهان کرده چند عدد لیمو عمانی، کمی بادمجان و سیب زمینی تفتیده به این ترکیب اضافه کردیم، باشد که جهانیان به نیکی از ما یاد کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خوراکهای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)



منبع:پیج ladies_cook

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم) طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم) طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • جلالی و فرصت شکستن رکورد 15 ساله!
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • طرز تهیه یک غذای خوشمزه با ۸ خروس توسط آشپز چینی (فیلم)
  • طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و آسان در خانه