Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان، نسبت به نقدهای برخی درخصوص فضای مجازی گفت: برخی باصطلاح خود در نقد سخنانم در خصوص فضای مجازی با برداشت نادرست، به تحلیل های کاملا خیالی پرداختند. 

وی ادامه داد: روز گذشته (شنبه ۲ مردادماه) بنده در مراسم بزرگداشت شهدای پاسدار شهرستان ابهر استان زنجان سخنرانی در تبیین سه بعد از فرهنگ شهادت داشتم که شامل «عشق به خداوند و دینداری»، «عزت مداری و ذلت ناپذیری» و «ولایتمداری» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اهل البیت "علیهم السلام" بما آموختند آنچنان که فضای مثبت را تبیین می‌کنید ضدش را هم بیان کنید. امام صادق "علیه السلام" فرمودند: بنی امیه اجازه می‌داد از توحید سخن گفته شود اما اجازه نمی داد از شرک گفته شود، تا هر زمان که خواستند آنها را به این ضد ارزش ودار کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: بر این اساس در مقابل دین مداری و عشق به خداوند، دنیا مداری را مطرح کردم و یک جلوه آن را ترغیب به شهوت و آلودگی‌ و رفتار نامشروع عنوان نمودم. در این سخنرانی گفتم، فضای مجازیِ آلوده، جوانان را به این سمت و سو دعوت می‌کند و در این رابطه چند نکته را در این سخنرانی تبیین کردم.

وی در این باره خاطر نشان کرد: اول؛ ما با فضای مجازی پاک نه تنها موافقیم بلکه تشویق هم می‌کنیم هنرمندان دینی را که از این عرصه برای نشر دین استفاده کنند. آنچنان که در دهه محرم سال گذشته این اتفاق افتاد و ما از این پدیده مبارک تجلیل و تکریم داشتیم. 

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: آنچه ما مخالف آن هستیم فضای مجازی آلوده است که فرمانش به دست آمریکاست. این فضای آلوده، دشمنِ مردم و جامعه است، قتلگاه دین و اخلاق جوانان است.این همان فضای مجازی آلوده هست که مقام معظم رهبری فرمودند "ول و رهاست" لذا این فضای مجازی مورد نقد است.

وی خاطر نشان کرد: دوم؛ در صحبت‌ها اسمی از محدودیت نبود. ولی این تاکید بود که مسئولان شرعا و قانونا موظفند که جلو  آسیب این فضا را بگیرند و متأسفانه تاکنون گرفته نشده است. کشورهای دیگر به ارزش‌های خود که ما آن ارزشها را مقدس هم نمی‌دانیم پایبند بودند و نگذاشتند فضای مجازی آلوده در کشورشان میدان‌داری کند. ولی متاسفانه هر چه دلسوزان فریاد زدند مصداق آن بود که "آنچه البته به جایی نرسد فریاد است".

آیت الله خاتمی بیان داشت: سومین نکته این بود که مکرر مقام معظم رهبری سفارش فرمودند به "اینترنت ملی" اما متاسفانه گام شایسته در این عرصه برداشته نشد، ممکن است کارهایی اندک انجام گرفته باشد لیکن تا این لحظه آنچنان کار بایستی شکل نگرفته است.

وی در مورد چهارمین نکته مطروحه در این سخنرانی بیان داشت: در همین سخنرانی گفتم که تا سخن از فضای مجازی پاک و آلوده به میان می آید، کسانی به خیال خود به نقد این سخن می‌پردازند، البته به فضل خدا اینجانب از نقد استقبال می کنم اما نقدِ آنچه که گفته باشم نه حرفی که نزده باشم. آنچه گفته ام این است که فضای مجازی که در خدمت ابتذال اعتقادی و اخلاقی باشد و در خدمت ابتذال فرهنگ یک ملت باشد، این فضای مجازی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. من می‌گویم فضای مجازی آلوده‌ای که فرماندهی آمریکا آن را اداره می کند، قتلگاه دین و اخلاق است، آنچنان که اعتقاد داشته و همچنان اعتقاد دارم.

وی اظهار داشت: کسانی که این سخن را نقد می‌کنند  آیا واقعیتهای این فضا را نمی بینند؟ یعنی می پسندند جوانان قربانی انحراف اعتقادی و اخلاقی شوند؟، حرف این است و میدانیم که فضای مجازی درهمه شئون زندگی وارد شده است، ما می‌گویم باید جلو آسیبش گرفته شود.اما شما می گویید رها باشد تا آسیب برساند؟ این را کدام عقل و خردی می‌گوید؟ اینها برای آن برداشت نادرست خود به تحلیل های کاملا خیالی می پردازند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: فضای مجازی آیت الله خاتمی فضای مجازی آلوده آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس پلیس فتای استان سمنان از افزایش بیش از ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در یک سال گذشته نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدائیان امروز (۲۷ فروردین ماه) اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتای استان کشف جرایم سایبری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش ۸۲.۶۹ درصدی کشف جرائم سایبری در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به نوروز ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: کلاهبرداران در فضای مجازی بسته به مقتضیات زمان و موضوعات مطرح در جامعه، با شگردها و شیوه‌های گوناگون و با ترفند ارسال لینک‌های آلوده به بدافزار به کاربران و با مضامین و عناوین مختلف از جمله سبد کالای کمک معیشتی قطعی یارانه سهام عدالت ابلاغیه قضایی برنده شدن در قرعه‌کشی ها و ... می‌کنند و اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

او گفت: فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه می‌توانند در کنار پلیس در ارتقای آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی و افزایش سطح سواد رسانه‌ای کاربران با هدف کاهش جرایم و تحقق پیشگیری از جرم در فضای مجازی نقش مهمی داشته باشند.

وی توصیه کرد که مردم خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند، قبل از بررسی و اطمینان از سلامت کالا از پرداخت هرگونه وجه خودداری کنند و روی لینک‌هایی با منابع ناشناس و تبلیغ‌شده در شبکه‌های اجتماعی کلیک نکنند و به تبلیغات و قیمت‌های فریبنده در سایت‌ها و ... توجه نکنند. مردم در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!
  • عملیات وعده صادق گنبد شیشه‌ای را فروریخت
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • شیرینی حمله به اسرائیل را در فضای مجازی تلخ نکنیم + فیلم
  • غذای سلف یک دانشگاه که سوژه کاربران فضای مجازی شد + عکس
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • آرامش بازار اردبیل برخلاف شایعات معاندان در فضای مجازی
  • واکنش‌ها به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در فضای مجازی
  • برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
  • فیلم| واکنش مخاطبان در فضای مجازی به حمله موشکی ایران