Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار مرکزی گفت: روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار در استان مرکزی به ۱۲۵ روستا می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در جلسه تامین آب شرب شهر و روستاهای استان مرکزی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اظهار داشت: پیش از نشست در جلسه با منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس موضوع آب شرب در شهرها و روستاهای تفرش که شرایط سختی را تجربه می‌کنند را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه بررسی آخرین وضعیت آب شرب شهر و روستاها در سطح استان است و در این جلسه به دنبال بررسی مشکلات هستیم و به مسئله عملکردها وارد نمی‌شویم.

آقازاده تصریح کرد: 42 روستای استان مرکزی در حال حاضر 42 روستای تحت پوشش آب‌رسانی سیار هستند و به نظر می‌رسد تا پایان تابستان تعداد آنها به حدود 125 روستا برسد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: فرمانداران توجه داشته باشند تا از محل اعتبارات تنش آبی، باید جذب منابع داشته باشند تا تانکر مورد نیاز برای آبرسانی سیار تامین شود.

فصل پاییز خوبی پیش رو نداریم

عزت الله آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به انتقال آب سدکوچری اظهار داشت: خط انتقال از سد کوچری به تامین آب شرب خمین، دلیجان و محلات کمک کرده است.

وی افزود: در دو شهرستان اراک و ساوه وضعیت مخازن سدها وضعیتی به نسبت مطلوب وجود دارد، هرچند که نسبت به سال گذشته کاهش حجم مخزن داریم و با همکاری و صرفه جویی مصرف می توانیم شرایط را مدیریت کنیم البته در روستاهایی که چشمه و قنات منبع تامین آب بوده به دلیل کاهش بارش ها منابع آب به تدریج درحال کم شدن است براساس طبق پیش‌بینی هواشناسی فصل پاییز خوبی پیش رو نداریم که همین موضوع، مسئله نگران کننده‌ای است.

آمره عنوان کرد: برای شهر آوه در ساوه دستور اخذ پیشنهاد کارشناسی جهت حفر چاه سوم صادر شده، در قالهر دلیجان چاهی در سال 88 در بالادست قنات حفر شد و این امر مورد نارضایتی و شکایت مالکان و بهره برداران قنات شد. با توجه به اینکه این شکایت در حال رسیدگی است نمی توانیم اجازه برداشت از چاه را بدهیم و باید نشستی با فرماندار و بهره برداران قنات برگزار شود تا وضعیت برداشت از چاه تعیین تکلیف شود.

سازمان بازرسی اعلام کرد: توقف "طرح آبرسانی غدیر" دلیل معضل آب خوزستانرفع مشکلات آب استان خوزستان با تکمیل طرح آبرسانی غدیرفرمانده کل سپاه: همیشه ‌در کنار مردم خوزستان هستیم / دستور الحاق تانکرهای جدید آبرسانی صادر شد / تا پایان تنش آبی در منطقه می‌مانیم

27 روستای اراک در حوزه آب شرب دچار مشکل هستند

یوسف عرفانی‌نسب مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به وضعیت آبرسانی در استان مرکزی اظهار داشت: 42 روستای استان درحال حاضر تحت پوشش شرکت در حال آبرسانی سیار است، که 10 روستا مشکل کیفی و 31 روستا مشکل کمی دارند.

وی افزود: 856 با جمعیتی بالغ بر 95 هزار و 517 خانوار روستایی تحت پوشش هستند و 157 هزار انشعابات روستایی در استان وجود دارد که بیشتر آنها اشنعابات خانگی هستند و عمده مسئله حضور افراد در اواخر هفته در روستاها و افت فشار آب است.

عرفانی نسب ادامه داد: درشهر اراک نیز بیست و هفت روستا دچار مشکل هستند اما برخی مشکلات به دلیل عملکرد مردم است، به طوری که در معصومیه در طول یک‌سال اخیر خواهان حفر چاه هستیم که مردم اجازه نمی‌دهند.

مدیرعامل آبفای مرکزی عنوان کرد: عمده مشکل اراک بیست و هفت روستای جاده فراهان است که درصدد راه‌اندازی چاه جداگانه و مجتمع امیرکبیر هستیم تا مسئله کیفی و کمی آب این منطقه با تامین اعتبار حل شود، در کمیجان اگر چاه کارخانه سیمان در اختیار قرار گیرد، مشکل روستاها حل می شود، در شازند چهار روستا مشکل کیفی دارد و یک روستا آبرسانی سیار می شود و آمادگی داریم در صورت بروز مشکل در دیگر شهرستان ها آبرسانی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در روستای ورسان آشتیان نیازمند حفر چاه هستیم، در زرندیه و بخش خرقان امکان حفر چاه وجود ندارد، مخزن ذخیره 2 هزار مترمکعبی نیز مصوب شده است و تامین سی میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی در نظر گرفته شده است.

عرفانی‌نسب اضافه کرد: در خنداب مردم در سال های گذشته اجازه فعالیت مجتمع آبرسانی در کمرآب را ندادند و امروز مشکلاتی بروز کرده است، در آوه و نوبران ساوه نیز باید چاه جایگزین داشته باشیم که در صورت سوختن موتور یکی از چاه ها با چالش جدی مواجه نشویم، در فراهان شش روستا مشکل کیفی آب دارند و سلیم آباد با جمعیت زیاد مهمترین مشکل این شهرستان به شمار می‌رود که پیمانکار در حال فعالیت جهت انجام پروژه آبرسانی و نصب تانکر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: طرح های هادی بدون توجه به زیرساخت های روستاها در حال توسعه است و این امر مشکل آفرین شده و تامین آب را به چالش کشانده است. برای اجاره تانکر نیازمند اعتبار هستیم، سال گذشته 60 میلیارد ریال اعتبار در اختیار بود اما امسال این رقم به 18 میلیارد ریال تقلیل یافته است.

انتهای پیام/711/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آبرسانی سیار استان مرکزی روستا مشکل تحت پوشش تامین آب حفر چاه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال

به گزارش خبرنگار مهر، سردار نعمت الله باقری عصر امروز سه شنبه در سخنانی در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس و قدرت پوشالی آن، گفت: به دست پاسداران عزیز این هیمنه و قدرت پوشالی رژیم اشغالگر در هم شکست.

وی بیان داشت: امروز یک افتخار برای نیروهای مسلح، آزادی خواهان جهان و مردم فلسطین را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اقدامات در حد ظرفیت‌های لرستان در این استان صورت نگرفته است، عنوان کرد: سپاه استان در حوزه اشتغال زایی در سال ۱۴۰۱، ۳۲۰ میلیارد و در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و پرداختی داشته است.

سردار باقری با اشاره به اینکه در حوزه آبرسانی نیز سپاه ۴۲۵ میلیارد تومان موافقت نامه با دولت منعقد کرده و بخش عظیمی از مردم استان صاحب آب آشامیدنی سالم شدند، ما بقی روستاها نیز طی امسال با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان آبرسانی خواهند شد، اظهار داشت: همچنین بیش از شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی انعقاد قرارداد داشته‌ایم.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در هر استانی مهم است، تعامل و همکاری بین اعضای شورای تأمین، نماینده ولی‌فقیه، دستگاه قضائی و … بوده و در لرستان این تعامل به خوبی آشکار است.

به اندازه ظرفیت‌های لرستان در این استان کار انجام نشده است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه مردم لرستان بیش از شش هزار و ۵۵۷ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، بیان داشت: در لرستان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، کشاورزی، معادن و … وجود دارد، ما نمی‌خواهیم سیاه نمایی باشد اما به اندازه ظرفیت‌های لرستان در این استان کار انجام نشده است.

سردار باقری با بیان اینکه باید ظرفیت دولت در لرستان پای کار بیاید، لیاقت مردم استان بیش از آن است که وجود دارد، گفت: استاندار قبل همه تلاش خود را در استان به کار گرفت، از همه همکاری‌های ایشان با اعضای شورای تأمین تقدیر و تشکر می‌کنم و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 6086898

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند