Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نصرت الله علیرضایی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آوج که با حضور جمعی از معتادان بهبود یافته برگزار شد،افزود: به موازات تغییر و تحولات اجتماعی و اقتصادی در جامعه جدید با رشد آسیب های اجتماعی از نظر تعدد و تنوع مواجه هستیم و براساس نظر متفکرین اجتماعی وجود درصدی از این آسیب ها در جوامع مدرن طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرعت و دامنه تحولات اجتماعی و اقتصادی در زندگی افراد و گروه ها به حدی است که انسان ها با افزایش انتظارات و کمبود منابع نمی توانند به همه خواسته های خود دست یابند بنابراین احساس ناکامی می کنند و گرایش به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر یکی از تبعات و پیامدهای این احساس ناکامی است.

فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد: معتادان بهبود یافته علی رغم همه فشارهای روانی،اجتماعی و اقتصادی توانسته اند با بازپروری شخصیت و تقویت اعتماد به نفس دوباره به دامن جامعه برگردند و این انتخاب و تصمیم گیری سخت حقیقتا قابل تحسین است.

وی افزود:متاسفانه فرهنگ پذیرش و تبرئه آسیب دیدگان اجتماعی که از مسیر اشتباه خود برگشته اند بویژه معتادین بهبود یافته بسیار ضعیف است و اگر افراد به هر دلیلی در دامن اعتیاد یا هرگونه آسیب و انحرافات اجتماعی بیافتند، جامعه با برچسب و انگ  منحرف و بزهکار زدن به این بیماران اجتماعی، مسیر اصلاح و بازگشت آنها را به جامعه سخت و دشوار می کند که باید با فرهنگ سازی این رویه را تغییر دهیم و زمینه بازگشت این افراد به زندگی عادی را فراهم کنیم.

 در این نشست درخصوص پرداخت تسهیلات به معتادین بهبود یافته،پیگیری مکان مناسب برای راه اندازی کمپ نگهداری معتادین در شهرستان آوج و برگزاری نشست های مردمی برای مقابله با اعتیاد در مناطق آلوده بحث و گفت و گو شد.

در پایان این جلسه از معتادان بهبود یافته شهرستان با اهدای لوح و هدیه ای تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی آوج مواد مخدر اعتیاد پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی آوج مواد مخدر آسیب های اجتماعی آوج مواد مخدر اعتیاد پیشگیری از اعتیاد بهبود یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود

امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه تا ۲۵ اردیبهشت تمامی دستگاه ها طبق قانون بهبود محیط کسب و کار مجوزهای کاغذی خود از طریق درگاه  ملی مجوزها را باید الکترونیکی کنند گفت: تا به امروز بیش از ۴۵۰ هزار مجوز الکترونیکی و شناسه کد یکتا صادر شده است.

وی افزود: در صورتی که دستگاه ها و استان ها مجوزهای خود را به هر دلیلی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها الکترونیکی و تبدیل به شناسه کد یکتا نکنند، هیچ یک از دستگاه های دولتی و فعالان اقتصادی و سیستم های دولتی مجوزهای کاغذی را قبول نخواهند کرد. 

او گفت: طبق نص صریح قانون دو سال بعد از لازم الاجرا شدن قانون تصویب صدور مجوز‌ها یعنی روز ۲۶-۲-۱۴۰۳ دو سالگی لازم الاجرا شدن این قانون دیگر مجوز‌های کاغذی بدون اعتبار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری