Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی تاجرنیا معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد انتخابات نظام پزشکی اظهار کرد: این انتخابات در ادوار مختلف توسط اعضای فعال پیگیری می‌شود، زیرا از تعداد ۳۲۰هزار عضو سازمان نظام پزشکی افرادی ممکن است در خارج از کشور  یا مشغول کار‌های اداری و بیمارستان‌های دولتی باشند؛ بنابراین افراد فعالی که در حال حاضر در سازمان نظام پزشکی فعالیت دارند از بخش خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاجرنیا ادامه داد: نسبت به دوره گذشته شاهد افزایش مشارکت ۱۵ درصدی بودیم یعنی ۷۵۰۰ نفری که در دوره گذشته مشارکت داشتند در این دوره به ۹ هزار نفر رسیده بود و ریشه این افزایش مشارکت این است که نظام پزشکی در طول دوره گذشته علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه سازمانی خود انجام داده به لحاظ بیرونی و در فضای اجتماعی، موضع اصرارش بر واکسیناسیون هرچه سریعتر مردم بود که این امر منجر به برجسته شدن نقش این سازمان نسبت به دوره‌های گذشته شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هیئت نظارت بر انتخابات می توانست با گشاده رویی بیشتری برخورد کرد همچنین اگر افراد کمتری دارای صلاحیت می‌شدند، این مشارکت هم می‌توانست افزایش بیشتری  داشته باشد.

تاجرنیا بیان کرد: در هر گروهی که احساس رقابت بیشتری وجود داشته شاهد افزایش حضور و مشارکت هستیم. به طور مثال در رشته پزشکی با توجه به تنوع کاندیدا‌هایی که حضور داشتند، همچنین در رشته داروسازی با توجه به رقابت جدی تری که وجود داشت، شاهد آن بودیم که افزایش مشارکت در رشته داروسازی بالغ بر ۱۲۰ درصد نسبت به دوره گذشته ایجاد شد، یعنی بیش از دو برابر در این دوره شرکت کردند و این مسئله نشان دهنده این است که اگر فضا را برای رقابت بین کاندیدا‌ها در این انتخابات فراهم می‌کردیم، استقبال بیشتری می‌شد.

او گفت: این انتخابات را با مجموعه شرایط و مشکلات و موانعی که وجود داشت  همچنین با این افزایش مشارکت بالای ۱۵ درصد، انتخاباتی قابل قبول می‌دانم. هرچند این انتخابات هنوز با شرایط قابل قبول در مورد مشارکت پزشکان فاصله زیادی دارد و باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که شرکت‌کنندگان بیشتر شوند.

تاجرنیا  با اشاره به اینکه جامعه پزشکی نشان داد که به لحاظ صنفی به افرادی رای می‌دهند که مسائل و مشکلاتشان را حل می‌کنند، بیان کرد: معتقدم این اعتماد جامعه پزشکان، اعتماد ارزشمندی است و دست اندر کاران و افرادی که حوزه‌های کاری مشترک با سازمان نظام پزشکی دارند به ویژه وزارت بهداشت یا مجموعه‌هایی مثل سازمان‌های مالیاتی و نهاد‌های بیمه‌ای باید تلاش کنند تا با تعامل جدی با نمایندگان جامعه پزشکی شرایطی را فراهم کنند که اعتماد جامعه پزشکی مخدوش نشود.

بیشتر بخوانید

نتایج هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام پزشکی انتخابات سازمان نظام پزشکی افزایش مشارکت دوره گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافرین با قطار

ایسنا/گیلان مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، گفت: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.

غلامحسین ولدی امروز ۹ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش جابجایی بار و مسافر در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ و نقل ریلی منطقه شمال ۲ جابجا شده‌اند که از این مقدار ۸۳۱ هزار مسافر سهم قطارهای اصلی و ۲۹۳ هزار نفر مربوط به تردد مسافرین با قطارهای محلی است.

وی با بیان اینکه رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، افزود: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.

 مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به افزایش تعداد مسافران در تعطیلات سال جدید، گفت: حجم بالایی از مسافرین در نوروز امسال قطار را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند.

ولدی تصریح کرد: در پیک سفرهای نوروزی، بی‌شک مهمترین هدف همه همکاران بنده در این اداره کل، بهبود و توسعه خدمات و به تبع آن افزایش رضایتمندی مسافرینی است که سفر با قطار را اولویت خود قرار داده‌اند.

وی به زمان تأخیر قطارهای مسافری در اداره کل راه‌آهن شمال اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با نظارت مستمر بر قطارهایی که در محدوده جغرافیایی این منطقه تردد نمودند میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲ با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ درباره عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان بارگیری، بیش از یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن بوده است که نسبت به عدد یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۶ درصدی داشته است.

ولدی در خصوص میزان تخلیه بار، گفت: در این بخش عدد یک میلیون و ۶۹۲ هزار تن بار در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته با تغییری پنج درصدی به بیش از یک میلیون و۷۷۳ هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافرین با قطار
  • رشد ۲۸ درصدی ورزشکاران سازمان یافته حوزه بانوان در آذربایجان‌غربی
  • ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی نسبت به سال گذشته
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است
  • اینفوگرافیک/ افزایش ۱۷۰ درصدی دستمزد کارگران در دولت سیزدهم