Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای گلوبال تایمز، " وانگ یی" وزیر خارجه چین روز گذشته پیش از سفر امروز (یکشنبه )"وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا به چین خاطر نشان کرد، پکن هرگز نمی‌پذیرد که کشوری به دنبال برتری‌جویی خود در برابر دیگر کشورها باشد. چین نمی پذیرد کشوری این گونه  خود را در قبال دیگران تصور کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ "وانگ یی" این اظهارات را در سومین دور مذاکرات با "شاه محمود قریشی" وزیر خارجه پاکستان در استان سیچوان مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات وزیر خارجه چین در پاسخ به موضع‌گیری اخیر " ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مطرح شد. "پرایس" سفر "وندی شرمن" به چین را از "موضع قدرت" آمریکا در قبال پکن توصیف کرده بود.

"وانگ یی" در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکا همواره به دیگران با قدرت ادعایی خود به صورت یک رفتار متکبرانه فشار می آورد.

وی افزود: اگر آمریکا هنوز یاد نگرفته چگونه با دیگران به صورت برابر رفتار کند، پکن به همراه جامعه جهانی این مسئولیت را دارد تا به آمریکایی‌ها این مسئله را درس بدهد.

وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود که وندی شرمن معاون وزیر خارجه این کشور قرار است پکشنبه به چین سفر کند. شرمن بلندپایه‌ترین مقام در دولت جو بایدن است که در بحبوحه تنش ها میان واشنگتن- پکن به چین سفر می‌کند.

گزارش شده وندی شرمن در این سفر که قرار است یکشنبه آغاز شود، به پکن نخواهد رفت و به جای آن دو روز را دز شهر تیانجین در شرق چین سپری خواهد کرد و قرار است در این شهر با مقامات این کشور از جمله وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر شرمن به چین به رغم یکسری تنش‌های اخیر میان آمریکا و چین انجام می‌شود.

آژانس امنیت سایبری و پلیس اف بی آی چندی پیش گزارش حملات سایبری صورت گرفته به خطوط لوله نفت و گاز آمریکا در میان سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ را منتشر کرد. در گزارش آژانس‌های فدرال آمریکا آمده است، چندین شرکت خط لوله گاز طبیعی و نفت ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ به مدت ۲ سال توسط هکرهای چینی مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز اخیرا، چین را به حفاظت از هکرهای سایبری متهم کرد و گفت که کشورش در حال انجام تحقیقات قبل از انجام اقدامات مقابله‌ای است.

پربیننده ترین احتمال استعفای بایدن به دلیل مشکلات پزشکی کامالا هریس، اولین رییس‌ جمهور زن آمریکا می‌ شود؟ شورش کوبایی ها علیه دولت کمونیست / منشأ اعتراضات چیست؟ برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته حضور نماینده‌ پادشاه عربستان در مراسم تحلیف رییسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین وزیر خارجه وندی شرمن وانگ یی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۷ درباره موضوعات مختلف از جمله مساله ایران، اسرائیل و جنگ غزه صحبت کرد.

بلینکن در صحبت‌های خود اقدام موشکی و پهپادی اخیر ایران در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که از ایران و اسرائیل می‌خواهیم که تنش را تشدید نکنند و به دنبال کاهش تنش‌ها باشند.

آنتونی بلینکن با اشاره به حمله شب گذشته منتسب به اسرائیل علیه ایران در عین حال تاکید کرد که آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکرده است.

بلینکن در عین حال تاکید کرد کرد که ما متعهد به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خود هستیم و در صورت لزوم در دفاع از آن شرکت خواهیم کرد. وزیر خارجه آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن و سایر شرکا بر پاسخگو کردن ایران در قبال آنچه که وی اقدامات بی ثبات کننده ایران خوانده، تاکید کرد.

بلینکن همچنین از قصد گروه ۷ برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد و گفت که اعضای گروه ۷ آن را تایید کرده‌اند. وی درباره شرایط غزه نیز مدعی شد که آمریکا خواهان حمایت بیشتر از تلاش‌های بشردوستانه در نوار غزه است و تاکید کرد که باید کمک‌ها را بهتر در نوار غزه توزیع کنیم.

علیرغم موانع تل آویو و کابینه نتانیاهو در مسیر آتش بس، بلینکن با متهم کردن حماس در این زمینه مدعی شد که حماس تنها طرفی است که ما را از آتش بس در نوار غزه بازمی‌دارد.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد در این باره نیز اظهار نظر کرد و گفت، زمان مناسب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هنوز فرا نرسیده است!

وی در ادامه مدعی شد: ما خواهان آینده‌ای در منطقه هستیم که ادغام اسرائیل در آن را تضمین کند و مسئله فلسطین را هم حل کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه آمریکا: اولویت ما کاهش تنش در منطقه است
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ پشیمان کننده خواهیم داد
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود